Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

K&K Racing Team

K&K Racing Team

Konec sezony plný radosti – z výhry v Epilogu!

Na konec sezony, která nebyla vůbec snadná, přišel úspěch. Stáj K&K Racing ovládla poslední závod roku, šestihodinový Invicta Epilog. Stálí piloti Marcel Kusín a Richard Chlad spojili síly s polotovárním týmem Ferrari AF Corse, jeho techniky i jezdci Nicolou Cadeiem a Michelem Rugolem.

A vyplatilo se jim to. Kromě absolutního vítězství s Ferrari 430 GT2 si Kusín s Chladem, doplněni o hostujícího Jaromíra Jiříka, připsali třetí místo v Divizi 4 do 3500 ccm. Střídali se ve starším BMW M3 GTR, letošní novinka BMW Z4 GTR zůstala v garáži.

Zkrátka a prostě nejlepší víkend roku a k tomu skutečný zářez do historie českého motorsportu.

„Jedeme na vítězství,“ prohlásil před startem sebevědomě Marcel Kusín, šéf týmu a závodník. Sebevědomě, ovšem zdravě sebevědomě. Moc dobře věděl, s kým se jeho sestava dala dohromady.

„Jasně že toto vítězství beru jako jeden z největších úspěchů kariéry. Dávám ho do jedné lajny s českým titulem a výsledky ve 24h Dubaje,“ pověděl v cíli. Byl moc šťastný. I proto, že nemohl odjet nedávnou Podzimní cenu Brna – pro otravu krve ve zraněné noze, která si vyžaduje dlouhé léčení…

Už nyní je jasné, že s Ferrari 430 GT2 pojede stáj K&K Racing Team v příští sezoně. „Vůz jsem od týmu AF Corse koupil krátce před Epilogem a už teď se těším na příští sezonu,“ uvedl Richard Chlad.

Do Epilogu se proti minulým rokům přihlásilo méně aut, ale závod paradoxně přinesl nejnapínavější ročník třináctileté historie. Bílé ferrari od „Kusínů“ bojovalo po celý závod velice těsně s obdobným vozem Ferrari 430 týmu Menx. Až po poslední zastávce v boxech začalo K&K Ferrari  ujíždět. Michael Vorba, který u soupeřů nastoupil na poslední hodinu, se trápil s převodovkou, tak, že nakonec mohl jet jen na šestku…

Souboj byl tak napínavý a těsný, že se Chlad rozhodl rezignovat na svou druhou porci řízení. Aby splnil povinný limit pobytu za volantem, musel by v závěru dojet asi půlhodinu. Nechal ji ale Nicolovi Cadeiovi, který s italským autem díky zkušenostem umí jet podstatně rychleji. „V takových chvílích musí jít ego stranou. S rozhodnutím jsem neváhal ani chvíli,“ dodal Chlad.

Přišel tak o radost z pobytu na stupních vítězů, ale tu si alespoň částečně nahradil díky třetímu místu s BMW M3 v Divizi 4 do 3500 ccm. Hostující Jaromír Jiřík, mimo jiné sportovní lékař továrního týmu Škoda Motorsport a velmi zkušený pilot z ME GT3 a dalších sérii, si Epilog také užil.

„Tenhle Bavorák je postarší, ale jel výborně. A mně se zase dobře řídil. A samotná stáj K&K Racing Team? To je moc příjemné prostředí, do kterého vždy rád zajdu,“ řekl Jiřík.


K&K Racing Media