Jan Charouz získal superlicenci pro F1
Čech dnes najezdil za volantem HRT závodní vzdálenost.
Český pilot Jan Charouz je rád, že během prvního dne testů odjel dostatečný počet kilometrů k získání superlicence.
24letý jezdec dříve v roli oficiálního testovacího jezdce Renaultu jezdil s vozem z roku 2009 v rámci testovacího programu.
Charouz nyní již může nastoupit do víkendu Formule 1, jelikož během dneška stihl najet kompletní vzdálenost závodu 300 kilometrů a to za volantem vozu HRT.
"Cílem testu bylo odjet dost kilometrů pro získání superlicence a my to zvládli," řekl Charouz Autosportu.
"Zatím nevím, co budu dělat příští rok. Ideálně bych chtěl v budoucnu párkrát jet v pátečních trénincích. Dokud ale nedostanu šanci, nevím (jaké možnosti budu mít)."
Charouz bude testovat také zítra, ovšem to už v barvách Renaultu, zatímco Nathanael Berthon, který jezdil v HRT dnes odpoledne, pojede zítra v barvách španělské stáje celý den.
Český jezdec je také přesvědčen, že zkušenosti získané s týmem HRT mu pomohou při zítřejším testu s Renaultem.
"S každým kilometrem za volantem Formule 1 získáváte více sebedůvěry, hlavně v rychlých zatáčkách. Pomalé zatáčky jsou v každém autě stejné, největší rozdíl je ale v rychlých zatáčkách.
Bylo dobré zvykat si na systém DRS, protože s něčím takovým jsem nikdy nejel. Zítra s KERSem to bude poslední krok, který musím udělat. Kdybych to měl všechno najednou, bylo by to těžší.
Myslím, že co se chování týče, je vůz docela podobný tomu z GP2, řízení je ale jednodušší. Auto je dobré, hodil by se mu ale další vývoj, obzvlášť v zadní části, protože po pár kolech začínáte ztrácet přilnavost."