HVM, Dreyer & Reinbold a Herta budou tovární týmy Lotusu
Další kontrakty jsou podle zástupce britské značky na cestě.
HVM Racing, Dreyer & Reinbold Racing a Bryan Herta Autosport budou týmy, které si Lotus vybral jako své tovární pro nadcházející sezónu IndyCar Series. Připojí se ke stáji Michaela Shanka, ta bude ovšem jen zákazníkem legendární britské značky. Podle jejího manažera pro IndyCar Oliviera Picquenota Lotus nezůstane jen u čtyř zákazníků.
O spojení Lotusu a Keithem Wigginsem vlastněného týmu HVM se spekulovalo od konce léta, i u stáje Bryana Herty odborníci favorizovali spojení právě s britskou automobilkou, ale tým Dennise Reinbolda a Robbieho Buhla zůstával dlouhou dobu naprostým otazníkem. O svůj největší klenot, Justina Wilsona, zřejmě tým přijde, neboť britský závodník jedná o přestupu ke stájím KV Racing (coby náhrada zřejmě za Takumu Sata) a Newman/Haas Racing. Proto zatím majitelé neví, jestli budou mít v následující sezóně dva či jen jeden vůz.
Všichni tři dodavatelé se zavázali poskytovat motory až 40% startovního pole, pokud to bude nutné. Lotus dlouho s majiteli týmů a ani s INDYCAR nekomunikoval a nebylo jisté, jestli vůbec stihne motory dodat včas. Po podpisu smluv se třemi továrními a jedním zákaznickým týmem ovšem Lotus hýří optimismem a je připraven dodávat motory i dalším týmům:
„Vážně jednáme s Ericem Bachelartem (Conquest Racing) a Jayem Penske (Dragon Racing). Několikrát jsem minulý týden mluvil s Dale Coynem (Dale Coyne Racing) a Edem Carpenterem,“ říká Picquenot. „Jakmile oznámil, že založí nový tým, volali mi Tony George (spoluvlastník týmu) a Derrick Walker (manažer týmu), abychom se sešli a mohli jim říct, co můžeme nabídnout.“
„Čekáme, nabídli jsme, co jsme nabídnout mohli, a pokud týmy, se kterými jsme mluvili, s námi budou chtít spolupracovat, rádi to uděláme. Nemáme přesná čísla, ale můžeme jít až na 40% (startovního pole) a rádi to uděláme. Tři týmy, které jsme oznámili, určitě nasadí alespoň jedno auto, některé pracují tvrdě na tom, aby to byly dvě auta. Dneska to pro ně mohou být tři motory a zítra už šest. Vím, že Michael Shank se chce soustředit jen na jedno auto, zatímco se budou v IndyCar učit, takže tady číslo známe.“
„Máme určitě na příští rok čtyři vozy, rychle to může být sedm. A jestli Dale Coyne přijde se dvěma vozy, tak to může být devět. Můžeme dodávat pro Eda Carpentera, když bude chtít, a taky pro Jaye Penskeho. Hodně věcí se v následujících týdnech a měsících může změnit."
Lotus má tedy čtyři týmy, ale zatím jen jeden má podepsaného jezdce – Simona de Silvestro bude pokračovat u HVM Racing. Chevrolet má také čtyři podepsané týmy (Andretti Autosport, Team Penske, KV Racing a Panther Racing), ale již sedm podepsaných jezdců – Hunter-Reay a Andretti u Andretti Autosport, Power, Briscoe a Castroneves u Team Penske, Kanaan u KV Racing a Hildebrand, který prodloužil o další dva roky se stájí Panther Racing. Honda má také čtyři týmy (Ganassi, Foyt, Rahal Letterman Lanigan a Schmidt), Chip Ganassi potvrdil stávající čtveřici jezdců, u ostatních stájí zatím jezdeckou sestavu neznáme, ale Bobby Rahal je blízko podpisu smlouvy s Takumou Satem.
Bez motorů zatím zůstávají Conquest Racing, Dale Coyne Racing, Dragon Racing, Newman/Haas Racing a Sarah Fisher Racing, která i přes ztrátu hlavního sponzora objednala dva vozy a zřejmě bude v IndyCar pokračovat.