Brian Barnhart končí jako ředitel závodů IndyCar Series
Obchodní ředitel Terry Angstadt INDYCAR opouští úplně.
Dvě velké změny proběhly tento týden ve vedení INDYCAR. Zcela organizaci opustil dosavadní obchodní ředitel Terry Angstadt a sportovní ředitel Brian Barnhart opustil místo ředitele závodů (nebo chcete-li hlavního stevarda) IZOD IndyCar Series, v INDYCAR ale zatím zůstane jako President of Operations, hlasy volající po Barnhartově odchodu ještě zesílily po některých jeho rozhodnutí během letošní sezóny. Odchod Terryho Angstadta je ovšem poměrně překvapivý.
Angstadt působil v IndyCar od roku 2007, kdy převzal část pravomocí ohledně obchodního chodu INDYCAR právě od Barnharta a od Tonyho George. Předtím pracoval jako viceprezident pro marketing Indianapolis Motor Speedway. Jeho největšími úspěchy v pozici obchodního ředitele byl zisk titulárního sponzora IZOD a realizace závodů v Brazílii a Číně. Právě Čína byla Angstadtovým snem od jeho nástupu do funkce. Podle IndyCar.com na svoje místo rezignoval, jiné zdroje ovšem hovoří o tom, že jeho odchod nebyl dobrovolný.
Náhradou za Terryho Angstadta byl jmenován Marc Koretzky. Ten dosud u INDYCAR působil coby ředitel pro obchodní vývoj. Předtím sbíral zkušenosti u Národní fotbalové ligy (NFL) a byl součástí týmu připravující Super Bowl, u společností zajišťující vysokoškolské sporty včetně NCAA pro niž připravoval basketbalovou Final Four no a se závoděním získal zkušenosti coby konzultant Charlotte Motor Speedway.
Brian Barnhart se doposud honosil titulem „President of Operations and Race Director“, ale tyto pozice se výkonný ředitel Randy Bernard rozhodl oddělit. Barnhartovi zůstane jen první funkce, která mu umožňuje tvořit technické a bezpečnostní předpisy, dohlížet nad jejich implementací, pořádáním závodů a třeba logistikou. Tím, kdo bude rozhodovat o dění na dráze během závodního víkendu, například udělovat penalizace, se stane někdo jiný, ale INDYCAR zatím neoznámila kdo.
Brian Barnhart je u INDYCAR od samotného vzniku IRL v roce 1996, předtím dva roky působil u IMS. Dvanáct let strávil jako mechanik týmů Galles a Penske. Podle IndyCar.com je také zástupcem IndyCar Series v radě ředitelů ACCUS (Automobile Competition Committee of the United States) a americkým zástupcem při FIA.
Na jméno nového hlavního stevarda si budeme muset ještě chvíli počkat, ale už teď je jasné, že to nejspíše nebude bývalý hlavní stevard Champ Cars a současný Indy Lights Tony Cotman, jehož by tam spousta lidí ráda viděla. Cotman se chce věnovat své firmě navrhující závodní okruhy. Cotman byl jedním ze tří lidí, kteří v současné době rozhodovali o dění na dráze, společně s ním a Barnhartem za to byl zodpovědný také Al Unser Jr., ale jeho reputace vzhledem k problémům s alkoholem není pro tak důležitý post nejlepší. Speed.tv jako možné kandidáty zmínila bývalého pilota CART Scotta Pruetta, hlavního stevarda American LeMans Series Beauc Barfielda či bývalého majitele stáje v CART Steva Hornea, který o práci na plný úvazek údajně také nestojí.