Město Baltimore ukončilo kontrakt s promotérem závodu
O pořádání závodu ovšem mají zájem 2-3 další společnosti.
Společnost Baltimore Racing Development (BRD), která letos na začátku září přivedla IZOD IndyCar Series a American LeMans Series do amerického města Baltimore ležícího na pobřeží Atlantického oceánu ve státě Maryland jen hodinu jízdy od Washingtonu D.C., přišla o smlouvu s městem, na jejíž základě mohla v okolo baltimorského výstaviště, přístavu Inner Harbor a baseballového stadionu Baltimore Orioles pořádat závody. Smlouva byla původně pětiletá, ale Baltimore ji vypověděl, protože BRD dlužila 1,5 milionu dolarů za daně (přibližně 600 000 dolarů) a další služby, které ji město poskytlo. Baltimorská radnice dala BRD ultimatum, které dnes vypršelo. BRD měla oznámit vstup investora, který já pomůže s restrukturalizací a splacením dluhů, nebo o kontrakt přijde.
Radnice vedená starostkou Stephanie Rawlings-Blake (Demokraté) o pořádání závodu nadále stojí a starostka prozradila, že dvě až tři další společnosti již projevily zájem o převzetí pořádání závodu. První ročník přilákal během víkendu na okruh 160 000 diváků.
„Grand Prix vygenerovala ekonomický dopad v hodnotě 47 milionů dolarů (ať již jde o tržby hoteliérů, restaurací, parkovné, daně, atd.) a prokázala, že je cennou při vytváření pozitivního mediálního obrazu města a zvyšování občanské hrdosti obyvatel Baltimoru,“ cituje starostku televize ESPN. „Závod, pokud je organizován zodpovědně, má velkou ekonomickou hodnotu pro potencionální investory a pro město i v následujících letech.“
Sean Conley, jeden ze zakladatelů BRD, který se se současnými majiteli BRD soudí o peníze, za než jim prodal svůj podíl, vyjádřil své zklamání nad rozchodem BRD a Baltimoru a zároveň poukázal na opačný přístup baltimorské radnice a vedení ostatních měst, ve kterých IndyCar pořádá závody. BRD totiž od města nedostala žádné dotace, naopak musela městu za pořádání závodu zaplatit. Jinde jsou závody radnicemi dotovány:
„Doufám pro dobro Baltimoru, že budou moci pokračovat, protože to byla skvělá událost,“ říká Conley. „Je mi líto, že společnost, kterou jsme založili, se nedokázala vzchopit. Ale zastupitelé města asi budou muset změnit svá očekávání. Žádné jiné město nepožaduje, aby jej závod dotoval. Naopak, ostatní města dávají peníze.“
Baltimorský závod byl prvním od podniků Champ Cars v Belgii a Nizozemsku v roce 2007, které Formule.cz mohla navštívit osobně. I když se závodní víkend provázely dětské nemoci, ne vždy byly způsobené promotérem, například za několikahodinové zpoždění pátečního programu mohl hurikán Irene, který se v týdnu přehnal přes dráhu a vynutil si rozebrání bezpečnostních plotů. Největší komplikací pro obyvatele města byly dopravní komplikace, především v pátek, kde ovšem největší podíl viny nesla právě radnice, která návštěvnost závodu hluboce podcenila (a například neuzavřela školy a městské instituce, ačkoliv to původně slibovala, nepřipravila objízdné trasy, nepovolala dostatek policistů, i když ti, kteří „řídili“ dopravu, spíše problémy způsobovali).
INDYCAR by potřebovala, aby závod zůstal v už tak dost skromném kalendáři, který prozatím čítá jen 15 závodů. Titulární sponzor IZOD má totiž ve smlouvě, že sezóna bude mít minimálně 16 závodů, takže kdyby Baltimore skončil, musel by výkonný ředitel INDYCAR Randy Bernard přidat do kalendáře alespoň dva závody.