Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotus přiveze do Melbourne "úplně nové auto"

Lotus přiveze do Melbourne "úplně nové auto"

Tým chystá celou řadu výrazných inovací.

Technický ředitel Lotusu James Allison prozradil, že vůz, se kterým tým pojede úvodní Velkou cenu Austrálie, se bude výrazně lišit od toho, se kterým minulý týden vyrazil k prvním předsezónním testům v Jerezu.

Letošní E20 přitom svou dosavadní výkonností zaujal, neboť s ním Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas prvního dne a Romain Grosjean s ním byl nejrychlejší mezi jezdci s letošními monoposty.

Allison však oznámil, že v Melbourne bude mít k dispozici prakticky úplně jiné auto.

"Vůz, který povezeme do Melbourne, bude výrazně odlišný od toho, se kterým jsme jezdili v Jerezu," řekl Allison.

"Před úvodním závodem sezóny nás ještě čeká spousta práce a změní se celá řada dílů: přední křídlo, zadní křídlo, bočnice, boční aerodynamické plošky, kryt motoru, deflektory, podlaha, nějaké části zavěšení a nějaké malé části vstupů sání k brzdám. Jako vždycky nás čeká několik velice nabitých týdnů."

Lotus se u letošního E20 rozhodl opustit komplikovaný systém výfuků vedených na přední stranu bočnic, od kterého si loni sliboval velký krok vpřed. Místo něj se však dostavily spíše potíže a technické problémy.

Allison je proto rád, že se tým vrátil ke konvenčnějšímu řešení, které je nejen spolehlivější, ale zároveň umožňuje technikům pracovat s vozem daleko jednodušeji.

"Bez těch dopředu vedených výfuků byl proces stavby auta rozhodně snazší. Je teď daleko rychlejší každý večer auto rozebrat a připravit jej na další den, protože jeho koncepce je daleko jednodušší.

Co se týče provozu a analýzy vozu na trati, nemělo to být loni nijak vrozeně složité, nakonec se ale ukázalo, že je to docela náročné, protože ten systém výfuků zapříčinil několik aerodynamických problémů. Takže v tom ohledu je opět snazší s E20 pracovat."