Lotus je na závěrečnou sérii testů připraven
Tým z Enstone musel odstoupit ze druhé série kvůli potížím s šasi.
Technický ředitel Lotusu James Allison je optimistický navzdory tomu, že jeho tým musel vynechat druhou sérii předsezónních testů v Barceloně kvůli závadě na šasi.
Romain Grosjean najel první den na Katalánském okruhu pouhých sedm kol, než zamířil do boxů, aby informoval svůj tým o zvláštním chování svého vozu. Lotus zjistil, že šasi E20-02 doznalo poškození a rozhodlo se z továrny v Enstone poslat na druhý den šasi první.
Než tak však učinilo, provedlo s ním několik měření a zjistilo, že i první šasi by mohlo být stejným způsobem poškozeno, jelikož se jedná o chybu designu vozu. Tým proto své účinkování ve druhé sérii testů odvolal úplně a začal pracovat na úpravách svého vozu.
Allison přiznal, že přijít o čtyři dny testování rozhodně není dobré, přesto však věří, že tato nemilá situace formu jeho týmu příliš neovlivní.
"Samozřejmě, přijít o čtyři dny testování není ideální," řekl Allison. "V téhle fázi roku toho potřebujeme najet co nejvíc, tak jako každý jiný tým. Přesto máme důvody zůstat optimističtí.
Předně, v Jerezu jsme absolvovali spoustu bezproblémových kol a autu teď dobře rozumíme. Také bylo potřeba vyřešit pár malých problémů, které jsme v Jerezu identifikovali, a na to jsme minulý týden neměli díly. Ve čtvrtek auto vyjede se všemi požadovanými přepracovanými díly. Už se těšíme, až budeme opět na trati."
Na otázku, zda věří, že úpravy provedené na šasi problémy ze začátku minulého týdne vyřeší, Allison odpověděl: "Ano."
Vůz Lotusu je sice nyní o jeden kilogram těžší, Allison je však přesvědčen o tom, že tato nevýhoda letošní E20 nijak výrazně neovlivní.
"Mluvíme tady jen o jednom kilogramu, což se dá zvládnout. Nebude to mít žádný velký dopad na ovladatelnost nebo výkonnost."
K samotnému problému s šasi Allison sdělil: "Přijeli jsme do Barcelony se zbrusu novým šasi, E20-02. V úterý ráno jsme dokončili instalační kola a Romain pak vyjel k první jízdě dne.
Jakmile se však před první zatáčkou svého prvního letmého kola dotkl brzd, pocítil, že něco není v pořádku. Rádiem nám oznámil, že tu jízdu přeruší a vrátí se rovnou do boxů.
Okamžitě jsme uviděli, že máme problém s uchycením zadního ramene vrchního předního závěsu."
Allison řekl, že nové šasi nemuselo znovu absolvovat nárazové testy, podotkl však, že má tým za sebou pár velice intenzivních dní.
"Bylo to intenzivních pár dní, ale musím říct, že všichni zvládli své úkoly úžasným způsobem. První den v továrně jsme mluvil k celému personálu v Enstone a jasně vysvětlil, co se stalo. Všichni pochopili, že ta situace je nešťastná, ale pod kontrolou.
Navrhli jsme nové díly, vyrobili je a namontovali je na šasi. Pak jsme s uspokojivými výsledky provedli potřebné testy a šasi odcestovalo do Španělska."
Lotus použije v závěrečné sérii testů své první šasi, druhé pak zůstane připravené jako náhradní.