Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V souboji dvou Audi úspěšnější posádka Ortelli/Vanthoor

V souboji dvou Audi úspěšnější posádka Ortelli/Vanthoor

Salaquarda uhájil šesté místo před Koxem, Enge dojel osmý.

Polojasná obloha nad zaplněnými tribunami francouzského okruhu. Belgický tým opanoval i dnešní závod. Engeho kolega se propadl na chvost v první zatáčce. Nevydařený domácí závod pro stáj Hexis. Vanthoor po problémech v boxech zdolal svého kolegu Jarvise.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde). Mechanici Hexisu opravili poškozený vůz posádky Makowiecki/Dusseldorp a tak o body v hlavním klání soupeřilo 17 vozů.

Dnešní start proběhl bez problému pokud mezi ně nepočítáme propad lamborghini pilotovaného von Thurn und Taxisem, kolegou našeho Tomáše Engeho. Německý pilot se v nájezdu do první zatáčky ocitl obklopen ze všech stran soupeři. Naštěstí z vřavy vyvázl bez úhony, ale z třetího místa se propadl až na patnáctou pozici.

Naopak dychtivý Makowiecki se ze 17. příčky propracoval během jediného kola až na deváté místo. Ačkoliv mnohdy riskoval jízdou až za obrubníky, stejně mu to nebylo mnoho platné. Po třech kolech zamířil k mechanikům, kde již zůstal kvůli poruše škrtící klapky.

Když už mohli být čeští příznivci zklamání z propadu Engeho kolegy, mohli se radovat z postupu Vilandera z páté na druhou příčku. Komisaři však vyhodnotili start Salaquardova kolegy jako ulitý, takže později následoval trest. Během jeho odpykání se Fin propadl o tři pozice. Úspěšnější byl jeho týmový kolega Enzo Ide, který si po startu z desátého místa polepšil o pět pozic.

Posledním lovcem pozic byl Mike Parisy, který po startu z devátého místa protáhl své porsche na šestou příčku. Rodák z Pau byl při chuti, ale jeho nevybíravý útok na mclaren krajana Demoustiera, zaujal pozornost komisařů. Nic mu nebylo platné, že při dalším souboji, již o bronzovou příčku, ukázkově zdolal Ideho. Ve 14. kole musel do boxů, z nichž vyjel na osmém místě.

Enzo Ide si dlouho neoddychl, protože se jeho čtvrté místo pokusil zaujmout Marc Basseng. Za ferrari belgického jezdce setrval déle než předpokládal a úspěšný byl až na druhý pokus.

V 17. kole bylo možné zajíždět do boxů, vedoucí Ortelli (střídal jej Vanthoor) se tam vydal o dvě kola později. Zaváhání mechaniků znamenalo v následujícím kole pokus o souboj belgického mladíka s kolegou Jarvisem (střídal Stipplera) vyjíždějícím z boxů. Belgičan zpočátku nedokázal využít výhodu svých více prohřátých pneumatik.

Jestliže čeští fanoušci netrpělivě očekávali okamžik zajetí do boxu u Thurn von Taxise, který dlouho nepřicházel, mohli být posléze spokojeni. Pravděpodobně vydařená zastávka pomohla Engemu k první z bodovaných pozic. Zároveň se ocitl v blízkosti Bartelsova bmw a Afanasyevova astonu. Ruský pilot se nezalekl mistra za zadním křídlem svého vozu a krátce po neúspěšné snaze o předjetí se Enge posunul na deváté místo. S ruským jezdcem měl méně práce, protože zajel k odpykání trestu do boxů. Usadil se na osmé příčce, bohužel ztráta na další jezdce byla více jak dvacet vteřin.

Mezitím na čele probíhaly pokusy Vanthoora o zdolání svého zkušenějšího kolegy. Belgičan byl rychlejší a to i v nájezdu do utažené osmé zatáčky následující po dlouhé rovince. Na krátkou chvíli se dostal do vedení, ale pro Jarvise nebylo těžké takovýto útok odvrátit a vrátil se ihned do vedení. Teprve při druhém pokusu na stejném místě Vanthoor uspěl.

Pole se po zastávkách částečně seřadilo podle zastoupených značek. Na čele jela dvojice vozů Audi R8 LMS, jejichž náskok snižovala dvojice mercedesů týmu All-Inkl.com následovaná vozy ferrari italského týmu. Castellacci si užíval klidnější jízdu než Ide, jehož střídal a později se neocitl ani pod tlakem jako za ním jedoucí Salaquarda. Ten si musel až do cíle hlídat rychlého a zkušeného Koxe za svým vozem.

Suchá dráha umožnila Vanthoorovi ujetí 40 kol, druhý byl Jarvis a třetí Winkelhock. Belgičan během chvilky musel přibrat několik kilogramů, když se dočkal na stupních vítězů mimořádného přídělu šampaňského nejen od svých kolegů nalitého za límec kombinézy.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 S.Ortelli/L.Vanthoor  Belgian Audi Club WRT
1:00:26.801 
2. 
 F.Stippler/O.Jarvis  Belgian Audi Club WRT
+ 3.731 
3. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 4.421 
4. 
 N.Pastorelli/T.Jäger  All-Inkl.com Münnich MS
+ 6.366 
5. 
 E.Ide/F.Castellacci  AF Corse
+ 18.925 
6. 
 T. Vilander/F.Salaquarda  AF Corse
+ 21.231 
7. 
 D.O´Young/P.Kox  Reiter Engineering
+ 21.682 
8. 
 A.von Thurn und Taxis/T.Enge  Reiter Engineering
+ 35.234 
9. 
 M.Parisy/M.Halliday  Exim Bank Team China
+ 49.619 
10. 
 Y.Buurman/M.Bartels  Vita4One Racing Team
+ 1:00.307 
11. 
 N.Mayr-Melnhof/M.Lauda  Vita4One Racing Team
+ 1:05.808 
12. 
 M.Martin/A.Vasilyev  Valmon Rac. Team Russia
+ 1:27.167 
13. 
 A.Zuber/S.Afanasyev  Valmon Rac. Team Russia
+ 1 kolo 
14. 
 M.Pavlović/M.Cressoni  Sunred
+ 2 kola 
15. 
 B.Lariche/R.Wei  Exim Bank Team China
+ 3 kola 
16. 
 F.Makowiecki/S.Dusseldorp  Hexis Racing
+ 22 kol 
17. 
 G.Demoustier/A.Parente  Hexis Racing
+ 37 kol 

Pořadí jezdců a týmů po úvodním podniku naleznete Zde.

Již za necelé dva týdny pokračuje šampionát podnikem v belgickém Zolderu. Závodní víkend by měl proběhnout již dle běžného formátu, tj. v sobotu kvalifikace a kvalifikační závod a v neděli hlavní klání. V týdnu před závodem vyjde článek s popisem okruhu a informacemi pro sledování závodu.

Doplňující informace o GT

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.