Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dvojité vítězství Audi ve Francii

Dvojité vítězství Audi ve Francii

Enge dojel třetí, Salaquarda pátý.

Jeden z vozů nejlepšího loňského týmu zůstal v garáži. Proměnlivé podmínky prověřily schopnosti a zkušenosti jezdců. Překvapivě klidný start a množství soubojů bez karbonových trosek. Engeho kolega uhájil těsně třetí místo po spanilé jízdě libereckého rodáka v první části. Salaquardu čekal po startu z prvního místa náročný boj o hájení pozice. Belgická stáj potvrdila výborné výsledky z kvalifikace a obsadila první dvě místa.

Na startovním roštu kvalifikačního závodu se objevilo jen 16 vozidel. Po celý víkend chyběl ford španělské stáje a pouze v neděli i mclaren posádky Dusseldorp/Makowiecki s poškozenou přídí. Startovní pole se seřadilo v pořadí dle včerejší kvalifikace, jejíž výsledky naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.

Start se sice nepodařil na první pokus a bylo nutné opakovat zahřívací kolo, nicméně po divokých rejích loňského roku nebylo ani památky. Mokrá dráha, na níž se nepravidelně snášel déšť se postarala o prověření a rozdělení jezdců dle jejich kvalit. K radosti českých fanoušků a konec konců i libereckého jezdce, Enge patřil na vodě mezi nejvýraznější závodníky a velmi rychle postupoval ze sedmé startovní pozice. Po prvním kole byl již třetí, ve třetím se ujal vedení a začal si budovat náskok.

Druhý českému zástupci, Filipu Salaquardovi, voda zjevně tolik nesvědčila. Vytvořil se za ním pestrobarevný hrozen vozidel, v nejednom případě se zkušenými jezdci za volanty. I když se srdnatě bránil, postupně se začal propadat polem až na páté místo, které dokázal udržet do svého vystřídáni Vilanderem.

Náročné podmínky svědčily také Parentemu, který se z osmého místa o něco pomaleji než Enge dokázal propracovat na třetí příčku. Kvalitní výkon odváděl benjamínek v belgické stáji Laurens Vanthoor, jenž po zdolání Salaquardy začal trpělivě snižovat Engeho náskok.

Na opačném konci pole se trápili nezkušení Wei, Vasilyev, Afanasyev a překvapivě i Cressoni. Nebylo divu, že většina z nich se nechala vystřídat jak nejrychleji to šlo.

Naopak Enge se snažil zůstat na okruhu co nejdéle, do boxů zamířil v 18. kole z vedoucí pozice a náskokem okolo pěti vteřin. Mechanici Hexisu neztratili přes zimu nic ze své šikovnosti a tak nebylo divu, že Demoustier (místo Parenteho) předstihl Ortelliho (místo Vanthoora).

Francouzský mladík se však brzy stal snadnou kořistí protřelého Ortelliho. Ten se následně vydal stíhat Thurn und Taxise. Přestože v náročných podmínkách Engeho kolega předváděl vzhledem ke svým schopnostem dobrý výkon, na profesionála každým coulem neměl a v 26. kole přišel o vedení. O šest kol později jej zdolal týmový kolega Ortelliho, Frank Stippler v jemu důvěrně známém voze R8.

Zajímavý byl i souboj dvou vozů německého týmu All-Inkl.com. Pastorelli podlehl Bassengovi, ale snažil se získat svou pozici zpět.

Německého šlechtice v závěru ještě dojel Demoustier, ale i přes jeden takřka úspěšný pokus, se nakonec musel spokojit pouze se čtvrtou pozicí. V tu chvíli měl vedoucí Ortelli za sebou již 35 kol a radoval se po projetí cílem z první výhry. Salaquardův kolega měl klidnější svoji část a udržel páté místo, na němž mu vůz předával pražský jezdec.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 S.Ortelli/L.Vanthoor  Belgian Audi Club WRT
1:00:26.351 
2. 
 F.Stippler/O.Jarvis  Belgian Audi Club WRT
+ 6.030 
3. 
 A.von Thurn und Taxis/T.Enge  Reiter Engineering
+ 6.914 
4. 
 G.Demoustier/A.Parente  Hexis Racing
+ 7.164 
5. 
 T. Vilander/F.Salaquarda  AF Corse
+ 31.293 
6. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 33.785 
7. 
 N.Pastorelli/T.Jäger  All-Inkl.com Münnich MS
+ 34.414 
8. 
 D.O´Young/P.Kox  Reiter Engineering
+ 47.177 
9. 
 M.Parisy/M.Halliday  Exim Bank Team China
+ 48.622 
10. 
 E.Ide/F.Castellacci  AF Corse
+ 49.997 
11. 
 Y.Buurman/M.Bartels  Vita4One Racing Team
+ 57.791 
12. 
 N.Mayr-Melnhof/M.Lauda  Vita4One Racing Team
+ 1:02.466 
13. 
 A.Zuber/S.Afanasyev  Valmon Rac. Team Russia
+ 1 kolo 
14. 
 B.Lariche/R.Wei  Exim Bank Team China
+ 1 kolo 
15. 
 M.Pavlović/M.Cressoni  Sunred
+ 2 kola 
16. 
 M.Martin/A.Vasilyev  Valmon Rac. Team Russia
+ 2 kola 

Program nedělního odpoledne začíná Zde v 13,30 informacemi o probíhajícím víkendu a sestřihem kvalifikačního závodu. Okno se zobrazením vysílání se objevuje až po načtení stránky v čase blížícího se přenosu – není na samostatné stránce, jako v předchozích dvou letech.

Zahájení přímého přenosu hlavního závodu můžete sledovat od 14,00 středoevropského času, start do zahřívacího kola proběhne v 14,10. Na komentátorském stanovišti je Jack Nichols a John Watson. V boxech zpovídá účastníky Hailey Coxon.

Doplňující informace o GT1

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT1.

Seznam aktualizací

7. dubna: provedeny změny v článcích o týmech, na něž odkazuje kapitola Týmy a jezdci. Jednalo se o doplnění jezdeckých sestav.

7. dubna: přidán odkaz na Twitter pořadatelů.