Dvojité vítězství Audi ve Francii
Enge dojel třetí, Salaquarda pátý.
Jeden z vozů nejlepšího loňského týmu zůstal v garáži. Proměnlivé podmínky prověřily schopnosti a zkušenosti jezdců. Překvapivě klidný start a množství soubojů bez karbonových trosek. Engeho kolega uhájil těsně třetí místo po spanilé jízdě libereckého rodáka v první části. Salaquardu čekal po startu z prvního místa náročný boj o hájení pozice. Belgická stáj potvrdila výborné výsledky z kvalifikace a obsadila první dvě místa.
Na startovním roštu kvalifikačního závodu se objevilo jen 16 vozidel. Po celý víkend chyběl ford španělské stáje a pouze v neděli i mclaren posádky Dusseldorp/Makowiecki s poškozenou přídí. Startovní pole se seřadilo v pořadí dle včerejší kvalifikace, jejíž výsledky naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.
Start se sice nepodařil na první pokus a bylo nutné opakovat zahřívací kolo, nicméně po divokých rejích loňského roku nebylo ani památky. Mokrá dráha, na níž se nepravidelně snášel déšť se postarala o prověření a rozdělení jezdců dle jejich kvalit. K radosti českých fanoušků a konec konců i libereckého jezdce, Enge patřil na vodě mezi nejvýraznější závodníky a velmi rychle postupoval ze sedmé startovní pozice. Po prvním kole byl již třetí, ve třetím se ujal vedení a začal si budovat náskok.
Druhý českému zástupci, Filipu Salaquardovi, voda zjevně tolik nesvědčila. Vytvořil se za ním pestrobarevný hrozen vozidel, v nejednom případě se zkušenými jezdci za volanty. I když se srdnatě bránil, postupně se začal propadat polem až na páté místo, které dokázal udržet do svého vystřídáni Vilanderem.
Náročné podmínky svědčily také Parentemu, který se z osmého místa o něco pomaleji než Enge dokázal propracovat na třetí příčku. Kvalitní výkon odváděl benjamínek v belgické stáji Laurens Vanthoor, jenž po zdolání Salaquardy začal trpělivě snižovat Engeho náskok.
Na opačném konci pole se trápili nezkušení Wei, Vasilyev, Afanasyev a překvapivě i Cressoni. Nebylo divu, že většina z nich se nechala vystřídat jak nejrychleji to šlo.
Naopak Enge se snažil zůstat na okruhu co nejdéle, do boxů zamířil v 18. kole z vedoucí pozice a náskokem okolo pěti vteřin. Mechanici Hexisu neztratili přes zimu nic ze své šikovnosti a tak nebylo divu, že Demoustier (místo Parenteho) předstihl Ortelliho (místo Vanthoora).
Francouzský mladík se však brzy stal snadnou kořistí protřelého Ortelliho. Ten se následně vydal stíhat Thurn und Taxise. Přestože v náročných podmínkách Engeho kolega předváděl vzhledem ke svým schopnostem dobrý výkon, na profesionála každým coulem neměl a v 26. kole přišel o vedení. O šest kol později jej zdolal týmový kolega Ortelliho, Frank Stippler v jemu důvěrně známém voze R8.
Zajímavý byl i souboj dvou vozů německého týmu All-Inkl.com. Pastorelli podlehl Bassengovi, ale snažil se získat svou pozici zpět.
Německého šlechtice v závěru ještě dojel Demoustier, ale i přes jeden takřka úspěšný pokus, se nakonec musel spokojit pouze se čtvrtou pozicí. V tu chvíli měl vedoucí Ortelli za sebou již 35 kol a radoval se po projetí cílem z první výhry. Salaquardův kolega měl klidnější svoji část a udržel páté místo, na němž mu vůz předával pražský jezdec.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
1:00:26.351
|
2.
|
F.Stippler/O.Jarvis | Belgian Audi Club WRT |
+ 6.030
|
3.
|
A.von Thurn und Taxis/T.Enge | Reiter Engineering |
+ 6.914
|
4.
|
G.Demoustier/A.Parente | Hexis Racing |
+ 7.164
|
5.
|
T. Vilander/F.Salaquarda | AF Corse |
+ 31.293
|
6.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 33.785
|
7.
|
N.Pastorelli/T.Jäger | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 34.414
|
8.
|
D.O´Young/P.Kox | Reiter Engineering |
+ 47.177
|
9.
|
M.Parisy/M.Halliday | Exim Bank Team China |
+ 48.622
|
10.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 49.997
|
11.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
+ 57.791
|
12.
|
N.Mayr-Melnhof/M.Lauda | Vita4One Racing Team |
+ 1:02.466
|
13.
|
A.Zuber/S.Afanasyev | Valmon Rac. Team Russia |
+ 1 kolo
|
14.
|
B.Lariche/R.Wei | Exim Bank Team China |
+ 1 kolo
|
15.
|
M.Pavlović/M.Cressoni | Sunred |
+ 2 kola
|
16.
|
M.Martin/A.Vasilyev | Valmon Rac. Team Russia |
+ 2 kola
|
Program nedělního odpoledne začíná Zde v 13,30 informacemi o probíhajícím víkendu a sestřihem kvalifikačního závodu. Okno se zobrazením vysílání se objevuje až po načtení stránky v čase blížícího se přenosu – není na samostatné stránce, jako v předchozích dvou letech.
Zahájení přímého přenosu hlavního závodu můžete sledovat od 14,00 středoevropského času, start do zahřívacího kola proběhne v 14,10. Na komentátorském stanovišti je Jack Nichols a John Watson. V boxech zpovídá účastníky Hailey Coxon.
Doplňující informace o GT1
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT1.
Seznam aktualizací
7. dubna: provedeny změny v článcích o týmech, na něž odkazuje kapitola Týmy a jezdci. Jednalo se o doplnění jezdeckých sestav.
7. dubna: přidán odkaz na Twitter pořadatelů.