V Indy500 nasadí Rahal Jourdaina, Filippi má asi smůlu
Ital ale doufá, že se stejně během sezóny na rošt dostane.
Bobby Rahal v úterý potvrdil, že druhým pilotem stáje Rahal Letterman Lanigan Racing v pětistovce v Indianapolisu bude mexický závodník Michel Jourdain Jr. Původně avizovaný Luca Filippi si na svůj debut v IndyCar nejspíš bude muset počkat. Filippi měl původně startovat za tým ve všech zbývajících závodech počínaje Indy500, ale ztratil podporu sponzorů, přednost dostal Mexičan Jourdain Jr., sponzorovaný mexickou pobočkou Office Depot.
Závodník z Mexico City, který v září oslaví šestatřicáté narozeniny, v Indianapolisu už jednou startoval, ale ještě jako devatenáctiletý teenager v roce 1996, když vznikla Indy Racing League. Naposledy se také v Indianapolisu představily turbomotory, které se, symbolicky stejně jako Jourdain, vrací do Indy500 právě letos. Jourdain závodil za Team Scandia a obsadil třináctou příčku.
„Jsem ohromně rád za tuto novou možnost,“ komentoval Jourdain. „Moje nejlepší profesní roky přišly s Bobby Rahalem. Pracoval jsem tvrději než kdy předtím, abych si byl jistý, že jsem tak ve formě, jak je to jen možé. Vím, že je to velká výzva, závodit na Indianapolis Motor Speedway po tak dlouhé době a s tímto typem vozu, ale doufám, že se za pár dní budu cítit jako doma. Pro mě to není jen profesionální záležitost, ale také osobní. Že mě sponzoruje Office Depot Mexiko, jeho dodavatelé a Roshfrans, stejně jako před deseti lety, pro mne hodně znamená. Ukazuje to, že jsme tehdy odvedli dobrou práci.“
Filippi v pondělí prozradil britskému Autosportu, že na možném programu pro Indy500 ještě pracuje. Bobby Rahal nevyloučil možnost nasadit tři vozy, ale Honda v jednom z rozhovorů upozornila, že počítá s dodávkou jen dvou motorů pro Rahalův tým a vzhledem k tomu, že pravděpodobně bude muset absorbovat jeden ze dvou týmů odcházejících od Lotusu, tak není moc reálné, že by Rahal mohl od japonské automobilky očekávat tři motory. Nicméně Filippi by se mohl objevit v druhé polovině sezóny, pokud se mu podaří vyřešit financování, jak sám podotýká, na městských a přírodních okruzích by měl větší šanci se prosadit.
„Na jednu stranu, bylo by hezké letos startovat v Indy jako nováček, protože by to bylo náročné. Ale když to uděláte letos, tak se příští rok vracíte se zkušenostmi. Ale na druhou stranu, možná buu v epší pozici, když začnu na okruzích, kde se můžu dostat blíž k čelu.“
Se změnou jezdce také souvisí změna startovního čísla. Místo ohlášeného #45 čeká na Jourdaina vůz s číslem #30.