BMW zásluhou Spenglera a Farfuse v první řadě!
DTM, Lausitzring - kvalifikace
Jen do druhé letošní kvalifikace si muselo BMW počkat, než získá svou první pole position po svém návratu do DTM, když nejrychlejší čas zajel Bruno Spengler. Velký úspěch BMW podtrhl druhým místem Augusto Farfus.
BMW se letos po dvaceti letech vrátilo do DTM a stejně dlouho, jako na svůj návrat, čekalo i na další pole position. Zatím naposledy stál model M3 na startu na prvním místě v roce 1992 na Nürburgringu zásluhou Johnyho Cecotta.
Jezdci mnichovské automobilKy zatím ukazují svou rychlost po celý víkend. Už v prvním tréninku jim patřily první dvě pozice a svou dominanci potvrdil také v prvním důležitém bodu víkendu.
Do závěrečného superpolu postoupili spolu s nimi Mike Rockenfeller a Gary Paffett.
Byl to právě Brit, který vyjel v superpolu jako první a nastavil laťku. A nastavil ji na hodnotu 1:18.820.
Spengler byl na řadě jako druhý a Paffettův čas překonal o 43 tisícin.
Jediným zástupcem Audi v závěrečné části byl Mike Rockenfeller, který ovšem nestačil již od prvního sektoru, kde nabral ztrátu dvou desetin. Ve zbytku kola ztratil další dvě desetiny a nakonec odstartuje až jako čtvrtý.
Augusto Farfus, který má za sebou druhou kvalifikaci v DTM, byl nejrychlejší ve druhé i třetí části kvalifikace, a proto do závěrečného superpolu nastupoval až jako poslední. Brazilec, který je známý svým agresivním jezdeckým stylem, toto potvrdil během svého kola, kdy hned v první zatáčce přejel agresivně přes obrubník, což jej stálo v prvním sektoru ztrátu dvou desetin na Spenglerův čas V další části trati ovšem ztrátu dokázal smazat a v cíli byl mezi oběma rozdíl 38 tisícin sekundy.
Prvním nepostupujícím do závěrečné části byl pátý Edoardo Mortara, který bude ve třetí řadě s Jamiem Greenem.
Až ve čtvrté řadě bude vedle sedmého Martina Tomczyka vítěz první kvalifikace letošní sezóny Mattias Ekström.
Třetí část vystavila stopku také devátému Miguelu Molinovi a desátému Adrienu Tambayemu.
Druhou desítku na startu otevírají Filipe Albuquerque a Timo Scheider. V řadě za sebou budou mít dva vozy BMW Andyho Priaulxe a Joeyho Handa.
Osmou řadu naopak obsadí dva mercedesy a to ty Roberta Wickense a Christiana Vietorise.
Hned čtyři jezdci Mercedesu skončili již v první části kvalifikace, když osm tisícin dělilo od postupu Ralfa Schumachera. Dále se nedostali ani Roberto Merhi, Susie Wolff či David Coulthard.
Z poslední řady pak vystartují Dirk Werner, který na Hockenheimu startoval ze třetího místa; a Rahel Frey.
p.
|
Jezdec | Q1 | Q2 | Q3 | SP |
1.
|
B.Spengler |
1:19.000
|
1:18.499
|
1:18.271
|
1:18.777
|
2.
|
A.Farfus |
1:18.945
|
1:18.147
|
1:17.840
|
1:18.815
|
3.
|
G.Paffett |
1:19.138
|
1:18.420
|
1:18.312
|
1:18.820
|
4.
|
M.Rockenfeller |
1:18.914
|
1:18.597
|
1:18.201
|
1:19.206
|
5.
|
E.Mortara |
1:19.130
|
1:18.599
|
1:18.374
|
|
6.
|
J.Green |
1:19.075
|
1:18.498
|
1:18.461
|
|
7.
|
M.Tomczyk |
1:19.081
|
1:18.717
|
1:18.490
|
|
8.
|
M.Ekström |
1:19.006
|
1:18.429
|
1:18.569
|
|
9.
|
M.Molina |
1:18.979
|
1:18.602
|
1:18.667
|
|
10.
|
A.Tambay |
1:19.241
|
1:18.694
|
1:18.686
|
|
11.
|
F.Albuquerque |
1:19.498
|
1:18.749
|
|
|
12.
|
T.Scheider |
1:19.271
|
1:18.758
|
|
|
13.
|
A.Priaulx |
1:19.479
|
1:18.771
|
|
|
14.
|
J.Hand |
1:19.368
|
1:18.817
|
|
|
15.
|
R.Wickens |
1:19.416
|
1:18.840
|
|
|
16.
|
C.Vietoris |
1:18.977
|
1:18.862
|
|
|
17.
|
R.Schumacher |
1:19.506
|
|
|
|
18.
|
R.Merhi |
1:19.557
|
|
|
|
19.
|
S.Wolff |
1:19.584
|
|
|
|
20.
|
D.Coulthard |
1:19.672
|
|
|
|
21.
|
D.Werner |
1:19.737
|
|
|
|
22.
|
R.Frey |
1:20.415
|
|
|
|
* na startu bude odsunut o pět míst za kolizi s Garym Paffettem na Zandvoortu
Q1 - první část kvalifikace (účastní se všech 22 jezdců)
Q2 - druhá část kvalifikace (účastní se pouze 16 nejrychlejších jezdců z Q1)
Q3 - třetí část kvalifikace (účastní se pouze 10 nejrychlejších jezdců z Q2)
SP - čtvrtá část kvalifikace (účastní se pouze 4 nejrychlejší jezdci z Q3, každý z nich má jen jedno měřené kolo)