Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BMW zásluhou Spenglera a Farfuse v první řadě!

BMW zásluhou Spenglera a Farfuse v první řadě!

DTM, Lausitzring - kvalifikace

Jen do druhé letošní kvalifikace si muselo BMW počkat, než získá svou první pole position po svém návratu do DTM, když nejrychlejší čas zajel Bruno Spengler. Velký úspěch BMW podtrhl druhým místem Augusto Farfus.

BMW se letos po dvaceti letech vrátilo do DTM a stejně dlouho, jako na svůj návrat, čekalo i na další pole position. Zatím naposledy stál model M3 na startu na prvním místě v roce 1992 na Nürburgringu zásluhou Johnyho Cecotta.

Jezdci mnichovské automobilKy zatím ukazují svou rychlost po celý víkend. Už v prvním tréninku jim patřily první dvě pozice a svou dominanci potvrdil také v prvním důležitém bodu víkendu.

Do závěrečného superpolu postoupili spolu s nimi Mike Rockenfeller a Gary Paffett.

Byl to právě Brit, který vyjel v superpolu jako první a nastavil laťku. A nastavil ji na hodnotu 1:18.820.

Spengler byl na řadě jako druhý a Paffettův čas překonal o 43 tisícin.

Jediným zástupcem Audi v závěrečné části byl Mike Rockenfeller, který ovšem nestačil již od prvního sektoru, kde nabral ztrátu dvou desetin. Ve zbytku kola ztratil další dvě desetiny a nakonec odstartuje až jako čtvrtý.

Augusto Farfus, který má za sebou druhou kvalifikaci v DTM, byl nejrychlejší ve druhé i třetí části kvalifikace, a proto do závěrečného superpolu nastupoval až jako poslední. Brazilec, který je známý svým agresivním jezdeckým stylem, toto potvrdil během svého kola, kdy hned v první zatáčce přejel agresivně přes obrubník, což jej stálo v prvním sektoru ztrátu dvou desetin na Spenglerův čas V další části trati ovšem ztrátu dokázal smazat a v cíli byl mezi oběma rozdíl 38 tisícin sekundy.

Prvním nepostupujícím do závěrečné části byl pátý Edoardo Mortara, který bude ve třetí řadě s Jamiem Greenem.

Až ve čtvrté řadě bude vedle sedmého Martina Tomczyka vítěz první kvalifikace letošní sezóny Mattias Ekström.

Třetí část vystavila stopku také devátému Miguelu Molinovi a desátému Adrienu Tambayemu.

Druhou desítku na startu otevírají Filipe Albuquerque a Timo Scheider. V řadě za sebou budou mít dva vozy BMW Andyho Priaulxe a Joeyho Handa.

Osmou řadu naopak obsadí dva mercedesy a to ty Roberta Wickense a Christiana Vietorise.

Hned čtyři jezdci Mercedesu skončili již v první části kvalifikace, když osm tisícin dělilo od postupu Ralfa Schumachera. Dále se nedostali ani Roberto Merhi, Susie Wolff či David Coulthard.

Z poslední řady pak vystartují Dirk Werner, který na Hockenheimu startoval ze třetího místa; a Rahel Frey.

p.
 Jezdec  Q1  Q2  Q3  SP
1.
B.Spengler
1:19.000 
1:18.499 
1:18.271 
1:18.777 
2.
A.Farfus
1:18.945 
1:18.147 
1:17.840 
1:18.815 
3.
G.Paffett
1:19.138 
1:18.420 
1:18.312 
1:18.820 
4.
M.Rockenfeller
1:18.914 
1:18.597 
1:18.201 
1:19.206 
5.
E.Mortara
1:19.130 
1:18.599 
1:18.374 
 
6.
J.Green
1:19.075 
1:18.498 
1:18.461 
 
7.
M.Tomczyk
1:19.081 
1:18.717 
1:18.490 
 
8.
M.Ekström
1:19.006 
1:18.429 
1:18.569 
 
9.
M.Molina
1:18.979 
1:18.602 
1:18.667 
 
10.
A.Tambay
1:19.241 
1:18.694 
1:18.686 
 
11.
F.Albuquerque
1:19.498 
1:18.749 
 
 
12.
T.Scheider
1:19.271 
1:18.758 
 
 
13.
A.Priaulx
1:19.479 
1:18.771 
 
 
14.
J.Hand
1:19.368 
1:18.817 
 
 
15.
R.Wickens
1:19.416 
1:18.840 
 
 
16.
C.Vietoris
1:18.977 
1:18.862 
 
 
17.
R.Schumacher
1:19.506 
 
 
 
18.
R.Merhi
1:19.557 
 
 
 
19.
S.Wolff
1:19.584 
 
 
 
20.
D.Coulthard
1:19.672 
 
 
 
21.
D.Werner
1:19.737 
 
 
 
22.
R.Frey
1:20.415 
 
 
 

* na startu bude odsunut o pět míst za kolizi s Garym Paffettem na Zandvoortu

Q1 - první část kvalifikace (účastní se všech 22 jezdců)
Q2 - druhá část kvalifikace (účastní se pouze 16 nejrychlejších jezdců z Q1)

Q3 - třetí část kvalifikace (účastní se pouze 10 nejrychlejších jezdců z Q2)
SP - čtvrtá část kvalifikace (účastní se pouze 4 nejrychlejší jezdci z Q3, každý z nich má jen jedno měřené kolo)