Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Spengler si vyjel svou první letošní pole position

Spengler si vyjel svou první letošní pole position

DTM, Red Bull Ring - kvalifikace

runo Spengler si v dnešní kvalifikaci DTM na Red Bull Ringu zajistil svou první letošní pole position, když jej nedokázal sesadit z první pozice ani jeho značkový kolega od BMW Marco Wittmann, který druhým místem na startu prokázal neustále se zlepšující formu.

Loňský šampion byl díky nejrychlejšímu času ve třetí části kvalifikace posledním pilotem, který v závěrečné části - superpolu absolvoval své měřené kolo a byl posledním, kdo mohl sesadit Wittmanna z provizorní pole position.

Ještě ve druhém sektoru přitom Spengler zaostával o šest setin sekundy, výborně zvládnutý závěr okruhu mu však o 111 tisícin vynesl jeho patnáctou pole position kariéry.

Druhé místo na roštu pro Wittmanna i přesto znamená dosud nejlepší umístění v sezóně a tím i v kariéře DTM. Pro jeho tým BMW MTEK je to první postavení v první řadě.

Loňský vítěz závodu na Spielbergu Edoardo Mortara z Audi bude stát jako třetí před dalším zástupcem BMW Augustem Farfusem.

Do závěrečné části neproklouzl Timo Scheider, který bude ve třetí řadě s dalším pilotem Audi Filipem Albuquerquem.

Robert Wickens dokázal navázat na své pódiové umístění z Brands Hatch a v kvalifikaci na Red Bull Ringu byl nejlepším jezdcem Mercedesu, když odstartuje sedmý.

Ve čtvrté řadě měl spolu s ním původně být vedoucí muž průběžného pořadí Mike Rockenfeller, který si vyjel osmou pozici. Němec však na roštu klesne o pět pozic za ignorování žlutých vlajek v dopoledním volném tréninku.

O pozici si tak polepší Martin Tomczyk a Gary Paffett, kteří byli nejpomalejší ve třetí části. Druhý jmenovaný dokonce ani nezajel měřený pokus, když poté, co vyjel ve třetí části z boxů, ztratil jeho mercedes výkon.

O tři tisíciny sekundy utekl postup do třetí části Dirku Wernerovi, který bude stát díky Rockenfellerově penalizaci jedenáctý před dvanáctým Pascalem Wehrleinem.

Penalizaci za porušení pravidel o žlutých vlajkách během tréninku si vysloužil také Andy Priaulx. Brit však v kvalifikaci obsadil poslední místo, a na jeho postavení na roštu tak penalizace nebude mít žádný vliv.

p.
 Jezdec  Q1  Q2  Q3  SP
1.
 B.Spengler
1:24.901 
1:24.675 
1:24.588 
1:24.836 
2.
 M.Wittmann
1:24.836 
1:25.043 
1:24.755 
1:24.947 
3.
 E.Mortara
1:25.027 
1:24.988 
1:24.807 
1:25.036 
4.
 A.Farfus
1:25.234 
1:24.915 
1:24.856 
1:25.183 
5.
 T.Scheider
1:25.063 
1:25.121 
1:24.887 
 
6.
 F.Albuquerque
1:25.066 
1:25.062 
1:24.922 
 
7.
 R.Wickens
1:25.279 
1:25.127 
1:24.973 
 
8.
 M.Rockenfeller
1:25.317 
1:25.101 
1:24.986 
 
9.
 M.Tomczyk
1:25.172 
1:25.076 
1:25.245 
 
10.
 G.Paffett
1:25.120 
1:25.065 
žádný čas 
 
11.
 D.Werner
1:25.211 
1:25.130 
 
 
12.
 P.Wehrlein
1:25.233 
1:25.146 
 
 
13.
 T.Glock
1:25.303 
1:25.168 
 
 
14.
 D.Juncadella
1:25.240 
1:25.259 
 
 
15.
 M.Ekström
1:25.153 
1:25.497 
 
 
16.
 C.Vietoris
1:25.095 
1:25.518 
 
 
17.
 J.Green
1:25.351 
 
 
 
18.
 A.Tambay
1:25.406 
 
 
 
19.
 J.Hand
1:25.451 
 
 
 
20.
 M.Molina
1:25.552 
 
 
 
21.
 R.Merhi
1:25.761 
 
 
 
22.
 A.Priaulx
1:25.763 
 
 
 

Q1 - první část kvalifikace (účastní se všech 22 jezdců)
Q2 - druhá část kvalifikace (účastní se pouze 16 nejrychlejších jezdců z Q1)

Q3 - třetí část kvalifikace (účastní se pouze 10 nejrychlejších jezdců z Q2)
SP - čtvrtá část kvalifikace (účastní se pouze 4 nejrychlejší jezdci z Q3, každý z nich má jen jedno měřené kolo)