BMW kompletně obsadilo stupně vítězů, vyhrál Spengler
DTM, Red Bull Ring - závod
Bruno Spengler po vítězství ve včerejší kvalifikaci triumfoval také v dnešním závodě DTM na Red Bull Ringu. Poprvé v kariéře DTM pak na stupně vítězů vystoupali druhý Marco Wittmann a třetí Timo Glock!
Kanaďan kontroloval závod po celou dobu, když o vedení přišel jen v době zastávek u mechaniků.
Ještě do poloviny závodu to však vypadalo na rodící se senzaci, když o vítězství bojoval už při svém třetím startu v DTM bývalý pilot Formule 1 Timo Glock.
Němec zamířil poprvé k mechanikům hned na začátku okna pro boxové zastávky ve čtvrtém kole a nechal si nazout měkčí sadu pneumatik, na které dokázal odjet 29 kol. Probojoval se přitom z jedenácté až na druhou pozici a po první sérii zastávek v boxech byl jen sekundu za vedoucím Spenglerem.
Během druhé zastávky však při upevňování levého předního kola přišel problém a Glock se u svých mechaniků zdržel déle a nejen, že jeho zastávka byla o celou sekundu pomalejší než Spenglerova, ale dostal se před něj na druhou pozici kvůli tomu Wittmann. Bývalý testovací jezdec BMW v DTM tak nakonec dojel 1,5 sekundy za Spenglerem na druhé pozici před Glockem.
Pro BMW to jsou první kompletní stupně vítězů od 11. října 1992, kdy v závodě na Hockenheimu obsadili první tři pozice Roberto Ravaglia, Johnny Cecotto a Joachim Winkelhock.
Mike Rockenfeller a Mattias Ekström ukázali v závěru závodu rychlost Audi na standardní směsi pneumatik, když na ní jeli dlouhý stint a skončili pod stupni vítězů na čtvrté a páté pozici.
Vítěz závodu na Brands Hatch dlouhou dobu bojoval s Dirkem Wernerem, po posledních zastávkách v boxech však zabral a dojel čtvrtý. Ekström se na pátou pozici dostal dvě kola před cílem, kdy se po lehkém kontaktu dostal v páté zatáčce před Augusta Farfuse, který musel vyjet i mimo ideální stopu.
Brazilec tak skončil šestý před nejlepším pilotem Mercedesu Christianem Vietorisem. Následují Werner, Gary Paffett a Pascal Wehrlein.
Poslední dva jmenovaní se, stejně jako Spengler, rozhodli pro dlouhý první stint na měkčí sadě pneumatik, v další fázi závodu však nedokázali zareagovat na rychlost BMW.
Paffett byl v průběhu závodu penalizován trestem stop&go na dvě sekundy za postrčení Martina Tomczyka při vzájemném souboji ve třetí zatáčce, po kterém skončil Němec mimo trať.
Krátce nato roztořil Tomczykovo BMW ve druhé zatáčce také další jezdec Mercedesu Roberto Merhi, který dostal trest stop&go na 10 sekund.
Velmi dobře vypadal závod na začátku pro Edoarda Mortaru, který se dostal po startu na druhou pozici a i přesto, že jej krátce na to předjel Wittmann, se Ital dlouhou dobu držel v boji o stupně vítězů.
Ovšem po vzájemném kontaktu s Němcem krátce po druhé zastávce si Mortara poškodil své audi a skončil až patnáctý.
Ve druhém kole se střetli Daniel Juncadella a Jamie Green, výsledkem čehož byly hodiny v podání Španěla.
Kromě Tomczyka neviděl cíl závodu Joey Hand, který krátce po první zastávce u mechaniků přišel o špatně upevněné levé přední kolo.
Spengler se díky vítězství posunul do čela průběžného pořadí, kde má 11 bodů náskok na Rockenfellera. Třetí je Farfus před čtvrtým Wittmannem a pátým Vietorisem.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup
|
1.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
1:08:35.249
|
2.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
+ 1.550
|
3.
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
+ 6.504
|
4.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
+ 9.183
|
5.
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 10.260
|
6.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
+ 14.299
|
7.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
+ 14.884
|
8.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
+ 15.548
|
9.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
+ 16.207
|
10.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
+ 17.462
|
11.
|
A.Tambay | Audi Sport Team Abt |
+ 21.550
|
12.
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
+ 26.499
|
13.
|
D.Juncadella | stern Mercedes AMG |
+ 26.927
|
14.
|
M.Molina | Audi Sport Team Phoenix |
+ 27.704
|
15.
|
E.Mortara | Audi Sport Team Rosberg |
+ 29.113
|
16.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
+ 29.470
|
17.
|
F.Albuquerque | Audi Sport Team Rosberg |
+ 31.834
|
18.
|
J.Green | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 32.854
|
19.
|
A.Priaulx | BMW Team RMG |
+ 1:10.907
|
20.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
+ 1:19.828
|
|
M.Tomczyk | BMW Team RMG |
+ 18 kol
|
|
J.Hand | BMW Team RBM |
+ 38 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Marco Wittmann (BMW Team MTEK) - 1:25.505
Průběžné pořadí po třech závodech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
53
|
2.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
41
|
3.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
33
|
4.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
32
|
5.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
25
|
6.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
22
|
7.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
22
|
8.
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
16
|
9.
|
J.Hand | BMW Team RBM |
16
|
10.
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
15
|
11.
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
15
|
12.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
10
|
13.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
2
|
14.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
1
|
Bodovací systém DTM:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1