Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Marciello vyhrál první závod a posunul se do čela klasifikace

Marciello vyhrál první závod a posunul se do čela klasifikace

Euroserie F3, Red Bull Ring - 1. závod

Raffaele Marciello si suverénním způsobem připsal své čtvrté letošní vítězství v Euroserii Formule 3, když vyhrál první závod na rakouském Red Bull Ringu. Díky vítězství se zároveň ujal vedení v průběžném pořadí jezdců.

Ital po startu ze druhého místa hned třikrát zaútočil na polemana Willa Bullera v úvodních třech zatáčkách, jenže pokaždé bez úspěchu.

Na první místo se nakonec dostal v zatáčce Remus o kolo později. Šel na brzdy mnohem později než jeho soupeř a na výjezdu ze zatáčky se dostal na vnějšek. Už to vypadalo, že si Brit svou pozici opět uhájí, jenže Ital se nevybíravě vrátil na trať a aby zabránil kolizi, strhl Buller svůj vůz doprava, čímž umožnil Marciellovi dostat do čela, kde zůstal až do cíle.

Buller musel zanedlouho bránit svou pozici před Danielem Juncadellou. Za touto dvojicí se navíc dotáhli další čtyři jezdci.

Jenže Buller, Juncadella a další čtyři jezdci byli následně penalizováni průjezdem boxy za to, že nezpomalili v Lauda Kurve, když se zde roztočil se svým monopostem Sandro Zeller a vlály v tomto místě žluté vlajky. To je vyřadilo z boje o pódiová umístění.

Mezi dalšími potrestanými byl Felix Rosenqvist, který už v té době jezdil v hloubi pole poté, co se v první zatáčce druhého kola roztočil.

Řada penalizací značně zredukovala počet jezdců, kteří bojovali o čelní pozice. V souboji o druhé místo mezi Wehrleinem a Carlosem Sainzem Jr. došlo k rozuzlení ve 22. kole, kdy byl Španěl příliš široký na výjezdu z poslední zatáčky a se svým vozem tvrdě narazil do boxové zdi.

Na trať musel kvůli tomu čtyři kola před cílem safety car, který zabočil zpět do boxů v předposledním kole.

Marciello tím přišel o svůj desetisekundový náskok, ovšem v posledním kole si již nenechal první místo vzít a počtvrté v letošní sezóně projel pod šachovnicovou vlajkou jako první.

Wehrlein si druhým místem připsal nejlepší umístění v kariéře před třetím Jazemanem Jaafarem. Jelikož ovšem Malajec v tomto podniku pouze hostuje, připadají body za třetí místo v cíli čtvrtému Svenu Müllerovi.

Nejlepšího umístění v Euroserii F3 dosáhl pátým místem Tom Blomqvist před šestým Michaelem Lewisem a sedmým Danielem Juncadellou.

Bodovanou desítku uzavřeli osmý Buller, devátý Rosenqvist a desátý Andrea Roda.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Ztráta
1.
 R.Marciello  Prema Powerteam
40:02.540 
2.
P.Wehrlein  Mücke Motorsport
+ 0.966 
3.
J.Jaafar (G)  Carlin
+ 1.680 
4.
S.Müller  Prema Powerteam
+ 2.620 
5.
T.Blomqvist  ma-con Motorsport
+ 2.931 
6.
M.Lewis  Prema Powerteam
+ 3.846 
7.
D.Juncadella  Prema Powerteam
+ 4.136 
8.
W.Buller  Carlin
+ 4.748 
9.
F.Rosenqvist  Mücke Motorsport
+ 5.307 
10.
A.Roda  Jo Zeller Racing
+ 5.991 
11.
E.Bernstorff  ma-con Motorsport
+ 7.442 
12.
L.Sa Silva  Angola Racing Team
+ 8.123 
13.
L.Wolff  URD Rennsport
+ 8.400 
14.
P.Ellis  GU Racing
+ 1 kolo 
15.
S.Zeller  Jo Zeller Racing
+ 2 kola 
 
C.Sainz Jr.  Carlin
+ 5 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Raffaele Marciello (Prema Powerteam) - 1:26.303

G - hostující jezdec, nemá nárok na body, bodová klasifikace se přesouvá na prvního následujícího nehostujícího jezdce

Průběžné pořadí po sedmi závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
R.Marciello  Prema Powerteam
98 
2.
D.Juncadella  Prema Powerteam
82 
3.
 C.Sainz jr.  Carlin
69 
4.
P.Wehrlein  Mücke Motorsport
56 
5.
F.Rosenqvist  Mücke Motorsport
53 
6.
W.Buller  Carlin
53 
7.
S.Müller  Prema Powerteam
51 
8.
M.Lewis  Prema Powerteam
51 
9.
 T.Blomqvist  ma-con Motorsport
38 
10.
 E.Bernstoff  ma-con Motorsport
11 
11.
 L.Wolf  URD Rennsport
12.
 S.Zeller  Jo Zeller Racing
13.
 A.Roda  Jo Zeller Racing
14.
 L.Sá Silva  Angola Racing Team

Bodovací systém Euroserie F3:
První závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1,
Druhý závod: 10-8-6-5-4-3-2-1,
Třetí závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1