Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

GP3 odloží turbo a ustájí dalších 120 koní

GP3 odloží turbo a ustájí dalších 120 koní

Pro další tři roky chce série pozvednout svou úroveň.

Juniorský šampionát GP3 se připravuje na další tři roky své existence, které chce podpořit vylepšeným vozem. Hlavní chloubou má být přitom nový, výkonnější, atmosférický motor.

Od své premiéry v roce 2010 vozy GP3 pohání přeplňované dvoulitrové čtyřválce poskytující výkon 280 koní. Od příštího ročníku chce však série turbo odložit, zvýšit výkon motorů až na 400 koňských sil a posunout svou úroveň nad Formuli 3.

Změn by se mělo dočkat také samotné šasi, pořadatelé série však chtějí udržet ceny co nejníže, bude se proto jednat pouze o balík nových dílů, aby současné týmy nebyly nuceny pořizovat zcela nové monoposty.

Vůz příští generace, který by se na trať měl poprvé dostat začátkem léta a který bude představen při finále letošní sezóny GP3 v rámci Velké ceny Itálie v Monze, se dočká nového nosu, bočnic a krytu motoru.

"Když jsme začali přemýšlet o nové generaci našeho vozu, založili jsme své návrhy na tom, co sérii učinilo úspěšnou hned od jejího vzniku, což byl cenově dostupný stroj, který co nejlépe připravil závodníky na GP2 s vyšší úrovní přítlaku a stejný druh pneumatik jako v GP2 a F1," řekl výkonný ředitel šampionátu Bruno Michel.

"Přidali jsme však také dva důležité parametry, chceme, aby byl náš vůz výkonnější a dal jezdcům více vyniknout, aby byl ještě lepší učební pomůckou pro mladé závodníky, kteří by rádi pokročili do GP2 a F1.

Abychom toho dosáhli, rozhodli jsme se pro atmosférický čtyřsetkoňový motor, se kterým budou jezdci o tři až čtyři sekundy na kolo rychlejší, ale také jsme se rozhodli přepracovat části jako nos, bočnice a kryt motoru, samozřejmě. Stejně tak se zaměříme na spolupráci s Pirelli ve snaze přiblížit pneumatiky GP3 těm, které se používají v GP2 a F1."

Hlavním kritériem je však nízká cena, kvůli které se podle Michela série nechtěla vydat cestou zcela nového vozu.

"Náklady budou dost podobné těm současným, ale tohle nové auto dá daleko více jezdcům vyniknout a bude výkonnější. Úpravy vozu budou implementovány v podobě balíčku nových dílů, aby týmy nemusely pořizovat zcela nové šasi a ušetřily."

Michel také prozradil, že by se startovní pole od příštího roku mělo skládat pouze z devíti týmů, jelikož se sérii ve své třetí sezóně již nepodařilo naplnit celé třicetičlenné startovní pole.

"Ponecháme také počet devíti týmů a maximálně 27 vozů na roštu," řekl. "Cítíme, že 30 aut bylo příliš mnoho a letos je vidět, že 27 je pro naši sérii perfektní číslo. Týmy, které si přejí se v příštích třech letech účastnit, jsou vítány a ode dneška mohou posílat přihlášky."