Vystoupení Tomáše Engeho na Slovakia Ringu v GT1
Tiskové zprávy ze sobotního a nedělního závodu.
Sobota
Posádka Lamborghini Gallardo týmu Reiter Engineering ve složení Tomáš Enge - Albert von Thurn und Taxis si v sobotním kvalifikačním závodě světového šampionátu FIA GT1 dojela pro druhé místo.
Albert von Thurn und Taxis startoval do závodu z dvanáctého místa. Během svého stintu se dokázal posunout o čtyři pozice a vůz Lamborghini Gallardo LP600+ předával českému jezdci na osmém místě. V průběhu Engeho stintu začalo zvolna pršet, ale všichni zůstali na hladkých pneumatikách. Tomáš Enge dokázal ve stíhací jízdě předjet několik soupeřů a na slovenském okruhu si dojet pro druhé místo. Zítra tak český jezdec odstartuje do hlavního závodu z první řady.
„V těchto podmínkách auto fungovalo perfektně. Všichni jsme jeli na suchých pneumatikách a já tlačil co to šlo. Jen o vlásek nám uteklo první místo. Po všech těch předchozích problémech je ale tento výsledek velmi potěšující,“ uvedl po závodě Tomáš Enge.
Neděle
Tomáš Enge a Albert von Thurn und Taxis měli slovenský víkend dobře rozjetý. V sobotu skončili druzí a v neděli pomýšleli po stupních vítězů. Bohužel ve druhém kole hodinového závodu do českého jezdce najel jeden ze soupeřů a poničil u Lamborghini Gallardo zavěšení kola.
Nedělní program na slovenském okruhu začal warm-upem, který se jel po velkém slejváku. Během třiceti minut však trať postupně osychala. Posádka ve složení Tomáš Enge - Albert von Thurn und Taxis zajela druhý nejrychlejší čas a po druhém místě v kvalifikačním závodě měla předpoklad k dobrému umístění také v nedělní jízdě.
„Ráno to začalo velmi dobře. Opět jsme si potvrdili, že Lamborghini na mokru funguje. Druhý čas byl dobrou předzvěstí do hlavního závodu,“ uvedl k warm-upu Tomáš Enge.
Nedělní hlavní závod startoval pod zamračeným nebem, ale pršet nezačalo. Problém vozů Lamborghini při startech z nízkých otáček se projevil také na Slovensku. „Víme, že se starty máme problémy, a tak ztráta dvou pozic nebyla až tak strašná. Musel jsem odolávat nátlaku za strany jedoucích jezdců za mnou, ale rychle jsem se dostal do tempa. Bohužel ve druhém kole, kdy jsem zaútočil na Ford GT, který pilotoval Miloš Pavlovič, byl konec všem nadějím. Nechával jsem uvnitř zatáčky prostor snad pro dvě auta, ale Pavlovič situaci neustál a dvakrát do mě vrazil. Trefil se přímo na zadní pravé kolo a zlomil mi zavěšení. Nevím co k tomu více dodat,“ uvedl po závodě Tomáš Enge.
Dalším podnikem pokračuje šampionát FIA GT1 World na portugalském okruhu Algarve ve dnech 6. až 8. července 2012.