Češi ovládli kvalifikační závod na Slovakia Ringu!
Salaquarda první, Enge druhý. Rosinu zastavil defekt pneumatiky.
Blížící se rozloučení s vozem Aston Martin DBRS9 se nekonalo, protože stáj starající se o tyto vozy na Slovensko vůbec nedorazila. Nadále chyběl druhý ford týmu Sunred, takže kvalifikace se zúčastnilo pouze patnáct vozů. Její výsledky naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.
Později došlo ke dvou změnám. Vynikající třetí místo stáje Sunred se změnilo na start z konce roštu. Během kontroly vozu byl zjištěn omezovač sání neodpovídající předpisům. Druhým posunutým vozem bylo porsche posádky Parisy/Halliday, důvodem byla oprava vozu po kvalifikaci.
Dalším ochuzením se stala úprava části před druhým umělým vyvýšením. Loni zde při závodech GT3 v některých případech sloužil kopec jako výhodné místo pro katapulty vozů. Nyní byla na asfalt slovenského okruhu umístěna dvojice bariér, jenž nyní sloužila k dostatečnému zpomalení. Zároveň bylo zakázáno předjíždět před bariérou, což jezdcům neustále připomínali komisaři máváním žlutou vlajkou.
Po včerejším parném dni nebylo ani památky. Nad okruhem byla zatažená obloha a bylo jen otázkou času, kdy se spustí déšť. Asfalt slovenského okruhu však nezůstal suchý, když se z vozu Andrease Zubera na dráhu snášela sprška oleje již při jízdě na startovní rošt.
Rakouský pilot dosud jezdil v ruské stáji, nyní po zdravotních komplikacích Rena Weie (operace slepého střeva před závodem ve Španělsku) usedl za volant porsche. Výsledkem bylo odložení startu z důvodu úklidu dráhy, který se hodil mechanikům stáje s čínskou licencí. Ti nejprve hasili doutnající zadní část vozu, posléze jej odtlačili do garáže.
Po patnáct minut trvajícím čekání se celé pole vydalo za zpomalovacím vozem na dráhu slovenského autodromu. Stříbrný mercedes vodil roj gétéček za sebou bezmála čtvrt hodiny, během níž se začaly z nebe snášet první kapky deště. Startu v šestém kole se nedočkalo narychlo opraveno Zuberovo porsche, které se s vynechávajícím motorem stalo prvním odpadlíkem.
Výborně si vedl Vilander, který si do první zatáčky polepšil ze čtvrté pozice o dvě místa. Brzy zdolal i Dusseldorpův mclaren. Hůře dopadl Pastorelli, ten po startu z dvanáctého místa uzavíral pole.
Brzy se ferrari objevilo nejen v čele, ale druhý vůz uzavíral i startovní pole. Ide se projel kačírkem slovenského okruhu. Později se podobný kousek podařil i jeho střídajícímu kolegovi Castellacimu.
K střídání došlo již čtyři kola po odstartování, mezi prvními byl Engeho kolega. Zastávka se však protáhla kvůli vzdorující matici levého předního kola. U dalších stájí probíhali výměny bez větších problémů, výborně si počínali u stáje Vita4One, kde Bartels vystřídal Buurmana.
Na čele zůstal i nadále vůz ferrari, pilotovaný nyní Salaquardou (místo Vilandera). V hloubi se pohybovala dvojice vozů Lamborghini týmu Reiter. Domácí Rosina (místo O´Younga), za nímž jel Enge.
Po technických problémech musel odstavit vůz Parente. Portugalský jezdec se nesvezl v závodě o moc déle než Demoustier, jehož střídal.
Občasné kapky snášející se z oblohy vystřídal déšť, po němž se dráha okruhu stala čím dál kluzčí. To byla voda na mlýn Engeho ( a jak po závodě skromně poznamenal, také jeho vozu podobné podmínky svědčí), který se již bez svého týmového kolegy nadále probíjel polem. Rosina po problémech s pneumatikou nejprve dostal smyk, posléze zajel k mechanikům.
Hodina vymezující závod uplynula, na čele se po ujetí 25 kol radoval Salaquarda. Následoval jej liberecký rodák, navzdory zdržení v boxech!
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Salaquarda/T. Vilander | AF Corse |
1:01:26.548
|
2.
|
T.Enge/A.von Thurn und Taxis | Reiter Engineering |
+ 4.568
|
3.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
+ 16.106
|
4.
|
M.Winkelhock/ M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 19.777
|
5.
|
M.Halliday/M.Parisy | Exim Bank Team China |
+ 26.693
|
6.
|
F.Stippler/O.Jarvis | Belgian Audi Club WRT |
+ 37.847
|
7.
|
M.Pavlović/M.Cressoni | Sunred |
+ 39.986
|
8.
|
T.Jäger/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 51.851
|
9.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
+ 1:05.548
|
10.
|
M.Lauda/N.Mayr-Melnhof | Vita4One Racing Team |
+ 1:18.101
|
11.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
+ 1:21.780
|
12.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 1:23.159
|
13.
|
Š.Rosina/D.O´Young | Reiter Engineering |
+ 5 kol
|
14.
|
G.Demoustier/A.Parente | Hexis Racing |
+ 10 kol
|
Změny sestav
Štefan Rosina , Púchov, 15. července 1987 ( www.stefan-rosina.com)
Lamborghini Gallardo stáje Reiter Engineering s číslem 25 bude pilotovat další slovenský talent Štefan Rosina. Rodák z Púchova má v necelých 26 letech za sebou dva tituly ve Škoda Octavia Cupu, po nichž si v roce 2005 vyzkoušel ve třech závodech Porsche týmu bratislavského týmu Autoracing v šampionátu FIA GT. S Miro Konopkou dosáhl nejlepšího výsledku v Číně, když dojel šestý ve třídě GT2 (celkově 12.). Celkem nasbíral pět bodů, čímž je zapsán v celkovém hodnocení na 23. místě.
Následující rok ve stejném obsazení následovala bez jednoho závodu celá sezóna v této sérii. Nejlépe dojela slovenská dvojice sedmá ve třídě (15.), což byl pouze jeden ze dvou bodových přídělů. V součtu tři body znamenaly celkové 24. místo.
Od roku 2007 je účastníkem pohárových závodů tohoto německého výrobce sportovních vozů.
V roce 2010 jej měli možnost vidět diváci na brněnském okruhu při závodě MS GT1. S Marcem Hennericim dokázali s vozem Corvette stáje Phoenix dojet v hlavním závodě na osmém místě. Se čtyřmi body na celkovém 40. místě celkové klasifikace.
Další vystoupení, tentokráte před domácím publikem v GT3 si odbyl loni na Slovakia Ringu. Ve voze Lamborghini Gallardo a stáji Reiter dojel na šestém místě. Jeho kolegou byl krajan Anton Kiaba, oba skončili s osmi body na 29. místě v celkovém hodnocení. Při posledním závodě této série své bodové konto již nerozšířil. V Zandvoortu byl kolegou Leonida Machitskiho v týmu Gravity-Charouz.
Letos působí v ADAC GT Masters ve stáji Hanse Reitera. Jeho kolegou je Albert von Thurn und Taxis.
Hlavní závod: první řada v českém podání
Zahájení přímého přenosu hlavního závodu můžete sledovat v neděli odpoledne Zde od 14,30 středoevropského času. Start do zahřívacího kola proběhne ve 14,40. V případě technických problémů stránek šampionátu lze využít spolehlivější náhradní odkaz Zde.
Doplňující informace o GT
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.
Zdroj: GT1 World, Wikipedia, Štefan Rosina, FIA GT, GT3, ADAC GT