Lotus v Německu testuje svůj systém dvojitého DRS
Nasazen do závodu by však zatím být neměl.
Lotus přivezl na Hockenheim své řešení dvojitého systému DRS, které Kimi Räikkönen poprvé otestoval v prvním volném tréninku.
Stáj z Enstone pracuje na dvojitém DRS již od doby, co techničtí komisaři kolem Velké ceny Číny oznámili, že systém Mercedesu, který musel čelit protestům ze strany soupeřů, není v rozporu s pravidly.
Lotus chce vyzkoušet, jakou výhodu systém může přinést z pohledu časů na kolo, je však nepravděpodobné, že by jej použil už pro Velkou cenu Německa. Tým by však svůj systém rád nasadil v některém z příštích závodů na trati vyžadující vyšší přítlak.
Ačkoliv zatím není zcela jasné, jak konkrétně systém Lotusu funguje, mělo by jít o odlišné řešení než u Mercedesu, přestože Lotus využil stejných "děr" v pravidlech jako německý tým.
Zatímco Mercedes totiž odvádí vzduch ze zadního křídla skrze průduch zpátky na přední spoiler, Lotus se snaží ovlivnit proudění vzduchu kolem zadního křídla a vylepšit tak svou maximální rychlost. Součástí nového systému Lotusu jsou nové otvory na krytu motoru.
Lotus zatím nezveřejnil, jaké plány ohledně svého nového DRS má, technický ředitel týmu James Allison však sdělil, že chce jeho stáj na Hockenheimu vyzkoušet několik zajímavých novinek.