Niederhauser vítězem odloženého mokrého závodu
GP3, Hockenheimring - 1. závod
Patric Niederhauser podruhé vyhrál závod GP3, když přečkal prudký liják, červenou fázi, v klíčovém momentě dokázal předjet vedoucího Conora Dalyho a poté se ubránil jeho tlaku.
Krátce před startem se na trať spustil prudký liják a závod musel být zahájen za safety carem. Necelá polovina pole přitom vyrážela na suchých pneumatikách, v boxové uličce tak bylo na konci prvního kola rušno. Mezi jezdci na slickách byli například vítěz kvalifikace, domácí Daniel Abt, nebo vedoucí muž průběžné klasifikace Mitch Evans.
Do čela se tak posunul Conor Daly následován Patricem Niederhauserem a Kevinem Cecconem, kteří už na mokrých gumách do závodu vstupovali.
Déšť však zesílil natolik, že se ředitelství závodu rozhodlo nechat vyvěsit červené vlajky a počkat na lepší podmínky. Závod byl později restartován znovu za safety carem a závodilo se tak až v posledních sedmi kolech.
Niederhauser se vzhledem k okolnostem nenechal dlouho pobízet a vedoucího Dalyho předjel po skvělé bitvě, která vyvrcholila před Mercedes tribunou.
Sérií nejrychlejších kol si Švýcar vybudoval téměř dvousekundový náskok, Daly jej však do cíle dokázal stáhnout zpátky na 0,7 sekundy. Na první místo už se však nedostal.
Stupně vítězů doplnil třetí Ceccon. Ital byl však později potrestán za to, že mechanici jeho týmu nestihli nasadit všechna čtyři kola do tříminutového signálu před odjezdem do zaváděcího kola. Na třetí místo se tak posunul nováček Giovanni Venturini.
Čtvrtý skončil Matias Laine před pátým Aarem Vainiem, který díky lépe zvolené strategii stáhl osm bodů na svého hlavního rivala v boji o titul Evanse, jenž byl klasifikován na devátém, po penalizaci Ceccona osmém místě. Mezi ně se vměstnali Tamás Pál Kiss a Abt.
Bodovanou desítku nakonec uzavřeli William Buller a Tio Ellinas.
Mitch Evans sice přišel o část svého náskoku v čele šampionátu, osmé místo mu však zaručuje start z pole position do druhého závodu víkendu.
Podobně jako Ceccon byli potrestáni také Robert Visoiu a Alex Brundle. Zatímco Ceccon však penalizaci 10 sekund stop and go dostal dodatečně v podobě přičtení 30 sekund k výslednému času, Visoiu s Brundlem byli potrestáni během závodu. Oba si sice svůj trest odpykali, učinili tak ale během fáze za safety carem, což pravidla neuznávají.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
P.Niederhauser | Jenzer Motorsport |
45:51.078
|
2.
|
C.Daly | Lotus GP |
+ 0.693
|
3.
|
G.Venturini | Trident Racing |
+ 8.841
|
4.
|
M.Laine | MW Arden |
+ 11.353
|
5.
|
A.Vainio | Lotus GP |
+ 11.983
|
6.
|
T.Pál Kiss | Atech CRS Grand Prix |
+ 12.555
|
7.
|
D.Abt | Lotus GP |
+ 13.415
|
8.
|
M.Evans | MW Arden |
+ 13.983
|
9.
|
W.Buller | Carlin |
+ 14.205
|
10.
|
T.Ellinas | Marussia Manor Racing |
+ 18.564
|
11.
|
R.Cregan | Ocean Racing Technology |
+ 22.297
|
12.
|
D.Fumanelli | MW Arden |
+ 22.889
|
13.
|
L.Williamson | Status Grand Prix |
+ 24.264
|
14.
|
V.Piria | Trident Racing |
+ 29.081
|
15.
|
D.Suranovič | Marussia Manor Racing |
+ 29.696
|
16.
|
M.Stöckinger | Status Grand Prix |
+ 31.067
|
17.
|
K.Ceccon* | Ocean Racing Technology |
+ 5.361
|
18.
|
E.Ringel | Atech CRS Grand Prix |
+ 38.233
|
19.
|
A.Powell | Status Grand Prix |
+ 42.018
|
20.
|
C.Jordá | Ocean Racing Technology |
+ 42.719
|
|
A.Félix da Costa | Carlin |
+ 5 kol
|
|
F.Machado | Marussia Manor Racing |
+ 6 kol
|
|
R.Visoiu | Jenzer Motorsport |
vyloučen
|
|
A.Brundle | Carlin |
vyloučen
|
* - potrestán přičtením 30 sekund, jelikož po tříminutovém signálu před vyjetím do zaváděcího kola neměl na svém voze nasazena všechna čtyři kola
Nejrychlejší kolo závodu: Tio Ellinas (Marussia Manor Racing) - 1:51.511
Průběžné pořadí po devíti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
M.Evans | MW Arden |
104
|
2.
|
A.Vainio | Lotus GP |
99
|
3.
|
P.Niederhauser | Jenzer Motorsport |
75
|
4.
|
C.Daly | Lotus GP |
65
|
5.
|
D.Abt | Lotus GP |
64
|
6.
|
A.Félix da Costa | Carlin |
58
|
7.
|
K.Ceccon | Ocean Racing Technology |
58
|
8.
|
M.Laine | MW Arden |
54
|
9.
|
T.Ellinas | Marussia Manor Racing |
50
|
10.
|
M.Stöckinger | Status Grand Prix |
39
|
11.
|
D.Fumanelli | MW Arden |
35
|
12.
|
T.Pál Kiss | Atech CRS Grand Prix |
28
|
13.
|
R.Visoiu | Jenzer Motorsport |
22
|
14.
|
W.Buller | Carlin |
18
|
15.
|
G.Venturini | Trident Racing |
15
|
16.
|
A.Brundle | Carlin |
9
|
17.
|
F.Gamberini | Atech CRS Grand Prix |
1
|
Bodovací systém GP3:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)