Zákaz foukaných difuzorů Red Bull srazil, přiznává Newey
Tým z Milton Keynesu zatím nenavázal na loňskou dominantní formu.
Technický ředitel Red Bull Adrian Newey přiznal, že změny pravidel omezující foukané difuzory znamenaly pro jeho tým velkou výkonnostní ztrátu.
Red Bull byl v roce 2010 prvním týmem, který začal systém foukaných difuzorů vyvíjet a pro sezónu 2011 kolem něj postavil svůj vůz, se kterým Sebastian Vettel dominantním způsobem vybojoval druhý titul mistra světa.
Přestože se stáj z Milton Keynesu pro letošní ročník snažila ztrátu limitovat, řada jeho řešení byla zakázána Mezinárodní automobilovou federací a Red Bull z dosavadních jedenácti závodů vytěžil pouze tři vítězství.
Přestože tým i letos vede průběžné hodnocení Poháru konstruktérů, jeho náskok je o 50 bodů menší než stejnou dobou loni, kdy měl na svého nejbližšího soupeře k dobru 103 bodů.
"Je to víceméně tak, jak jsme se před začátkem sezóny obávali," řekl Newey v rozhovoru pro Autosport. "Poté, co jsme dvě sezóny technologii foukání výrazně vyvíjeli a teď nám ji sebrali stejně jako další změny týkající se ohebnosti předního křídla, nás to hodně srazilo.
Zřejmě více, než ostatní, protože jsme toho využívali déle. Trvalo nám nějakou dobu pokusit se pochopit, co musíme udělat, abychom se z toho dostali."
Newey také dodal, že se Red Bull teprve musí přizpůsobit poslednímu omezení ze strany FIA týkající se mapování motoru představenému před Velkou cenou Maďarska na konci července.
Vettel dokončil závod na čtvrté pozici, když nestačil tempu vítězného Lewise Hamiltona a jezdců Lotusu, jelikož byl narozdíl od nich ke konci závodu nucen ještě jednou přezouvat na čerstvé pneumatiky.
"Pracovali jsme s Renaultem a najednou před nás postavili upřesnění, které bylo odlišnou interpretací od té, podle které jsme si mysleli, že fungujeme.
Takhle to teď s námi je, musíme se vrátit a znovu se na to podívat."