Red Bullu se stále líbí vysoké zadky
Newey řekl, že ty jsou nejlepší
Před pár lety se zdálo být samozřejmostí, že moderní vůz F1 musí mít vysoký sklon zezadu dopředu, jak to vymyslel Adrian Newey. Mercedes ale již léta vítězí s maximálně dlouhým vozem s extrémně nízkým sklonem, tedy s téměř stejnou světlou výškou v oblasti předních a zadních kol. A na třetím místě šampionátu je aktuálně Racing Point, který tento koncept okopíroval a okamžitě ho to katapultovalo do čela "druhé ligy". McLaren, momentálně čtvrtý tým šampionátu, prý uvažuje, že by se vydal stejnou cestou. Neweyho Red Bull, aktuálně druhý v pořadí, však změnu neplánuje.
"Občas o tom uvažujeme, ale jelikož Newey věří, že tohle je nejefektivnější řešení, neplánujeme to měnit," řekl Helmut Marko. "Tři nejrychlejší jezdci, a Max (Verstappen) je mezi nimi, dávají zbytku světa pravidelně kolo. Takže náš koncept nemůže být zas tak špatný, že? Věříme, že takto je to správně. Na to přece jsou techničtí ředitelé. Mají týmu udávat směr."
Omezení týmům neumožňují navrhnout pro sezonu 2021 od základu nový vůz, ale nechávají jim možnosti ve vývoji aerodynamiky. Red Bull proto bude s vývojem nejspíš pokračovat až do konce roku.
"Vozy se (mezi sezonami) nezmění, zůstanou stejné. To je další dobrý důvod proč tento rok pokračovat s vývojem déle. Zároveň vyvíjíme věci, které budeme mít na voze příští rok," zdůraznil Marko.
Newey odmítá kopírovat aerodynamiku Mercedesu. Foto: Red Bull
Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Red Bull