Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bullu se stále líbí vysoké zadky

Red Bullu se stále líbí vysoké zadky

Newey řekl, že ty jsou nejlepší

Před pár lety se zdálo být samozřejmostí, že moderní vůz F1 musí mít vysoký sklon zezadu dopředu, jak to vymyslel Adrian Newey. Mercedes ale již léta vítězí s maximálně dlouhým vozem s extrémně nízkým sklonem, tedy s téměř stejnou světlou výškou v oblasti předních a zadních kol. A na třetím místě šampionátu je aktuálně Racing Point, který tento koncept okopíroval a okamžitě ho to katapultovalo do čela "druhé ligy". McLaren, momentálně čtvrtý tým šampionátu, prý uvažuje, že by se vydal stejnou cestou. Neweyho Red Bull, aktuálně druhý v pořadí, však změnu neplánuje.

"Občas o tom uvažujeme, ale jelikož Newey věří, že tohle je nejefektivnější řešení, neplánujeme to měnit," řekl Helmut Marko. "Tři nejrychlejší jezdci, a Max (Verstappen) je mezi nimi, dávají zbytku světa pravidelně kolo. Takže náš koncept nemůže být zas tak špatný, že? Věříme, že takto je to správně. Na to přece jsou techničtí ředitelé. Mají týmu udávat směr."

Omezení týmům neumožňují navrhnout pro sezonu 2021 od základu nový vůz, ale nechávají jim možnosti ve vývoji aerodynamiky. Red Bull proto bude s vývojem nejspíš pokračovat až do konce roku.

"Vozy se (mezi sezonami) nezmění, zůstanou stejné. To je další dobrý důvod proč tento rok pokračovat s vývojem déle. Zároveň vyvíjíme věci, které budeme mít na voze příští rok," zdůraznil Marko.

Newey odmítá kopírovat aerodynamiku Mercedesu. Foto: Red Bull

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Red Bull