Vítězi kvalifikačních sprintů jsou Makowiecki a Lauda
Dnes je na pořadu hlavní závod City Challenge v Baku.
Tento víkend probíhá v ázerbajdžánském Baku nemistrovský závod pořádaný společností City Challenge. V sobotu dopoledne byla na pořadu dne kvalifikace, která rozhodla o pořadí v odpoledních kvalifikačních sprintech. V každém z nich měl jeden z jezdců posádky možnost vybojovat body, které v součtu určily pořadí na roštu dnešního závodu.
Pro některé jezdce náročné podmínky městského okruhu byly nepřekonatelné, když po potížích do kvalifikací nenastoupili oba vozy německého týmu Leipert. Další lamborghini, tentokráte rakouské stáje GRT nenastoupilo na start kvalifikačních sprintů.
První kvalifikační sprint
Pořadí na roštu prvního závodu naleznete Zde. Vedoucí Makowiecki v mclarenu si s přehledem pohlídal místo na čele před Edwardsem v porsche (Mühlner). Na třetí pozici se propracoval před Kecheleho bmw druhý mclaren pilotovaný Bellem.
Rozlehlou únikovou zónu u první šikany využilo početné pole vozů porsche, takže se celému poli podařilo zdolat nástrahy prvních zatáček. Protože druhý kvalifikační sprint měl následovat necelou půlhodinu po skončení tohoto klání, nebylo divu, že se celé pole vzápětí seřadilo a bez větších pokusů o předjetí se více jak dvacet gétéček proplétalo ulicemi Baku.
Dramatičtější chvíle nastaly v okamžiku, kdy po 12. kolech dojela vedoucí dvojice první z opozdilců. Edwardsovi se podařil v této chvíli nejvážnější pokus o útok na vedoucí pozici. Francouzský pilot útok odvrátil a i nadále vedl celé pole. O chvíli později se Mako bravurně protáhl první šikanou mezi betonovou zdí a dalším pomalejším porsche.
Štěstí měl Christensen (Konrad č. 20), který se po chybě ocitl se svým porsche mimo dráhu. Protože se jednalo o únikový prostor, obešlo se vše bez kontaktu. Do boxů musel Beisel se svou Corvette (RWT č. 28), byť se jednalo spíše on technický problém. Stal se tak jediným jezdcem, který nedokončil tento závod, jehož vítězem se stal po ujetí 28. kol Makowiecki.
p.
|
Jezdec (č. vozu) | Tým (Vůz) |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Makowiecki (17) | HEXIS (McLaren) |
30:18.295
|
2.
|
S.Edwards (9) | Mühlner (Porsche) |
+ 1.288
|
3.
|
R.Bell (18) | HEXIS (McLaren) |
+ 11.842
|
4.
|
F.Kechele (33) | Vita4One (BMW) |
+ 12.836
|
5.
|
B.Schneider (6) | Heico (Mercedes) |
+ 13.207
|
6.
|
M.Parisy (7) | Heico (Mercedes) |
+ 15.429
|
7.
|
S.Comandini (57) | Vita4One Italy (Ferrari) |
+ 16.368
|
8.
|
Y.Buurman (35) | Vita4One (BMW) |
+ 17.734
|
9.
|
J.Villeneuve (34) | Vita4One (BMW) |
+ 42.279
|
10.
|
N.Thiim (88) | ATTEMPTO (Porsche) |
+ 44.082
|
11.
|
F.Mancini (36) | Easy Race (Ferrari) |
+ 52.552
|
12.
|
L.Machiels (58) | Vita4One Italy (Ferrari) |
+ 53.543
|
13.
|
T.Rumpfkeil (66) | Motopark (Porsche) |
+ 1 kolo
|
14.
|
F.F.Laser (15) | Molitor (Porsche) |
+ 1 kolo
|
15.
|
M.Christensen(20) | Franz Konrad (Porsche) |
+ 1 kolo
|
16.
|
A.Hamilton (21) | Franz Konrad (Porsche) |
+ 1 kolo
|
17.
|
A.Aka (99) | ATTEMPTO (Porsche) |
+ 2 kola
|
18.
|
M.J.Thomas (8) | Mühlner (Porsche) |
+ 2 kola
|
19.
|
E.Erhart (14) | Molitor (Porsche) |
+ 2 kola
|
20.
|
J.Bender (28) | RWT (Corvette) |
+ 3 kola
|
21.
|
G.Beisel (27) | RWT (Corvette) |
+ 17 kol
|
Druhý kvalifikační sprint
Jezdci se vystřídali ve vozech a postavili své vozy na rošt dle výsledků, jenž naleznete Zde.
Více času na případné opravy v protikladu se ziskem důležitých bodů pro zajištění výhodné startovní pozice do druhého závodu. Za těchto okolností probíhal start druhého klání, kde již před první zatáčkou přišel o vedení váhající Dusseldorp s mclarenem. Protáhl se kolem něj nejen druhý Lauda s bmw, ale také ze čtvrté příčky startující Parente.
Foto: David Noels
Na začátku druhého kola vyzkoušel nepohodlný přejezd zpomalovacích prahů Afanasiev v mercedesu. Divoký manévr ustál bez větších potíží. Do problémů se dostal Barri (Easy Racing), z jehož ferrari proudila na dráhu chladicí kapalina, zřejmě po nárazu mimo záběry kamer. Pilot se musel vydat ihned do boxů.
Na okraji jejich hledáčků se objevil začínající smyk Mitländerova vozu. Jeho corvette skončila ve třetím kole po čelním nárazu do bariéry nepojízdná, což bylo jednou z příčin vyjetí zpomalovacího vozu.
Krátce nato byl závod na bezmála půl hodiny zastaven, když komisaři začali odstraňovat nejen rozbitý vůz, ale také chladicí kapalinu z ferrari. První kola po novém rozjetí závodu absolvovali jezdci za zpomalovacím vozem.
V šestém kole se začalo znovu závodit, ke změnám pořadí nedocházelo. V 11. kole nezvládl Aeberhard s corvette (RWT) výjezd na cílovou rovinku, narazil prudce do bariéry a z levé části sunoucího se vozu začaly šlehat plameny. Závod byl následně předčasně ukončen.
p.
|
Jezdec | Tým (Vůz) |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Lauda (33) | Vita4One (BMW) |
32:39.127
|
2.
|
A.Parente (18) | HEXIS (McLaren) |
+ 0.776
|
3.
|
S.Dusseldorp (17) | HEXIS (McLaren) |
+ 1.913
|
4.
|
N.Mayr-Melnhof (35) | Vita4One (BMW) |
+ 3.363
|
5.
|
M.Bobbi (57) | Vita4One Italy (Ferrari) |
+ 6.274
|
6.
|
N.Tandy (8) | Mühlner (Porsche) |
+ 7.019
|
7.
|
G.Franchi (58) | Vita4One Italy (Ferrari) |
+ 8.445
|
8.
|
J.Verstappen (34) | Vita4One (BMW) |
+ 9.603
|
9.
|
M.Buhk (7) | Heico (Mercedes) |
+ 10.914
|
10.
|
N.Thiim (99) | ATTEMPTO (Porsche) |
+ 12.809
|
11.
|
K.Al Azhari (9) | Mühlner (Porsche) |
+ 17.634
|
12.
|
C.Engelhardt (20) | Franz Konrad (Porsche) |
+ 19.368
|
13.
|
B.Barker (21) | Franz Konrad (Porsche) |
+ 20.112
|
14.
|
P.Eng (14) | Molitor (Porsche) |
+ 20.811
|
15.
|
S.Afanasiev (6) | Heico (Mercedes) |
+ 24.447
|
16.
|
A.Aka (88) | ATTEMPTO (Porsche) |
+ 36.774
|
17.
|
T.Tews (15) | Molitor (Porsche) |
+ 37.897
|
18.
|
J.Aeberhard (28) | RWT (Corvette) |
+ 1 kolo
|
19.
|
C.Bracke (66) | Motopark (Porsche) |
+ 1 kolo
|
20.
|
G.Barri (36) | Easy Race (Ferrari) |
+ 9 kol
|
21.
|
M.Mitländer (27) | RWT (Corvette) |
+ 10 kol
|
Pořadí před hlavním závodem
Po sečtení bodů přidělených dle umístění ve sprintech, bude rošt se staven v následujícím pořadí (neoficiální do doby vydání příslušného dokumentu pořadateli). Podobu roštu, především na konci pole, může ovlivnit také technický stav poškozených vozidel. V tabulce není uvedena po sprintech třináctá posádka vozu č. 99, protože stejní jezdci se kvalifikovali lépe s vozem č. 88 (na 12. místě).
p.
|
Posádka | Tým (Vůz) |
Body
|
1.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Vita4One (BMW) |
58
|
2.
|
R.Bell/A.Parente | HEXIS (McLaren) |
57
|
3.
|
M.Lauda/F.Kechele | Vita4One (BMW) |
57
|
4.
|
Y.Buurman/N.Mayr-Melnhof | Vita4One (BMW) |
50
|
5.
|
S.Comandini/M.Bobbi | Vita4One Italy (Ferrari) |
50
|
6.
|
S.Edwards/K.Al Azhari | Mühlner (Porsche) |
49
|
7.
|
M.Parisy/M.Buhk | Heico (Mercedes) |
47
|
8.
|
J.Villeneuve/J.Verstappen | Vita4One (BMW) |
45
|
9.
|
L.Machiels/G.Franchi | Vita4One Italy (Ferrari) |
43
|
10.
|
B.Schneider/S.Afanasiev | Heico (Mercedes) |
42
|
11.
|
M.J.Thomas/N.Tandy | Mühlner (Porsche) |
38
|
12.
|
N.Thiim/A.Aka | ATTEMPTO (Porsche) |
36
|
13.
|
M.Christensen/C.Engelhardt | Franz Konrad (Porsche) |
35
|
14.
|
A.Hamilton/B.Barker | Franz Konrad (Porsche) |
33
|
15.
|
S.Afanasiev (6) | Easy Race (Ferrari) |
31
|
16.
|
F.F.Laser/T.Tews | Molitor (Porsche) |
31
|
17.
|
T.Rumpfkeil/C.Bracke | Motopark (Porsche) |
30
|
18.
|
E.Erhart/P.Eng | Molitor (Porsche) |
29
|
19.
|
J.Bender/J.Aeberhard | RWT (Corvette) |
24
|
20.
|
G.Beisel/M.Mitländer | RWT (Corvette) |
20
|
21.
|
D.Bohr/W.Toe | GRT (Lamborghini) |
0
|
22.
|
E.Leganov/R.Friberg | Rhino´s (Lamborghini) |
0
|
23.
|
M.Leipert/F.Sprengler | Rhino´s (Lamborghini) |
0
|
Hlavní závod startuje dnes v 13,10 našeho času. Ještě předtím lze shlédnout od 11,30 závod historických vozů F1, který je vypsán na 20 kol. Přenos obou závodů probíhá Zde. Startovní listina závodů F1 je Zde.
Foto: Raymond de Haan
Užitečné odkazy
Formule Zde
Aktualizovaný článek vydaný na těchto stránkách s podrobnostmi o tomto podniku. Naleznete zde přehled účastníků, stručná pravidla závodu a odkazy na další stránky anebo možnost sledování přes internet.