Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Makowiecki s Dusseldorpem vítězi hlavního závodu v Baku

Makowiecki s Dusseldorpem vítězi hlavního závodu v Baku

V Baku obsadili stupně vítězů účastníci světového mistrovství.

Rozhodující závod nemistrovského podniku City Challenge byl na programu nedělního poledne. Včera se rozhodovalo během kvalifikačních sprintů o sestavení roštu v tomto závodě. Po trojici dřívějších odpadlíků s vozy lamborghini dnes chyběla na startu i včera poničená corvette týmu RWT. Samozřejmostí byla neúčast jednoho z vozů týmu ATTEMPTO (č. 99). Včera se nejen za volantem tohoto porsche, ale i stejného druhého vozu (č. 88) týmu střídali jen Thimm s Akou. Na startu se objevilo jen 19 vozů, které se seřadily v pořadí uvedeném v tabulce.

p.
 Posádka  Tým
Vůz
1. 
 F.Makowiecki/S.Dusseldorp  HEXIS
McLaren 4-12C 
2. 
 M.Lauda/F.Kechele  Vita4One
BMW Z4 
3. 
 R.Bell/A.Parente  HEXIS
McLaren 4-12C 
4. 
 Y.Buurman/N.Mayr-Melnhof  Vita4One
BMW Z4 
5. 
 B.Schneider/S.Afanasiev  Heico Motorsport
Mercedes SLS 
6. 
 S.Comandini/M.Bobbi  Vita4One Italy
Ferrari 458 
7. 
 S.Edwards/K.Al Azhari  Mühlner Motorsport
Porsche 997 GT3R 
8. 
 M.Parisy/M.Buhk  Heico Motorsport
Mercedes SLS 
9. 
 L.Machiels/G.Franchi  Vita4One Italy
Ferrari 458 
10. 
 J.Villeneuve/J.Verstappen  Vita4One
BMW Z4 
11. 
 F.Mancini/G.Barri  Easy Race
Ferrari 458 
12. 
 M.J.Thomas/N.Tandy  Mühlner Motorsport
Porsche 997 GT3R 
13. 
 N.Thiim/A.Aka  ATTEMPTO Racing
Porsche 997 GT3 
14. 
 M.Christensen/C.Engelhardt  Franz Konrad MS
Porsche 997 GT3 
15. 
 A.Hamilton/B.Barker  Franz Konrad MS
Porsche 997 GT3 
16. 
 F.F.Laser/T.Tews  Molitor Racing
Porsche 997 GT3R 
17. 
 B.Wisser/C.Bracke  Motopark
Porsche 997 GT3R 
18. 
 E.Erhart/P.Eng  Molitor Racing
Porsche 997 GT3 
19. 
 G.Beisel/M.Mitländer  RWT Racing Team
Corvette Z.R06 

Původně záměr dle pravidel počítal s pevným startem. Nakonec byl závod zahájen pro sportovní vozy běžným způsobem. Makowiecki si s přehledem pohlídal vedení, za ním přišel o druhé místo Kechele v bmw. Předjel jej nejen Bell s mclarenem, ale také kolega Buurman s bmw.

Také dnes se nejeden z pilotů vozů porsche raději vyhnul úvodní šikaně na startu, hříšníkem v mercedesu byl Parisy. První kolo proběhlo bez problémů s výjimkou Lasera, který musel se svým porsche týmu Molitor do boxů. Mechanici se věnovali oblasti okolo pravého zadního kola, nejednalo se pravděpodobně o běžnou výměnu, protože pilot zde strávil bezmála čtvrt hodiny.

Parisy se během chvíle posunul o dvě příčky, když zdolal svého kolegu Afanasieva a také Al Azhariho v porsche týmu Mühlner.

Také dnes začali v jedenáctém kole míchat první opozdilci pořadím. I bez nich si užívali vzájemné souboje Buurman s Kechelem. Ke změně pořadí však nedošlo a to ani v okamžiku, kdy Buurman vážněji chyboval.

Další změnou k normálu oproti pravidlům byly povinné výměny jezdců. Místo sedmi minut po první půlhodině začaly již po 25 minutách závodu. Minimální doba od protnutí čáry na vjezdu do boxů až po výjezd byla stanovena na 75 vteřin, takže zastávky se obešly bez dramatičtějších momentů. Nevadily ani problémy s volantem u jednoho z bmw.

Přestože podobné pravidlo se nepoužívalo ve světovém mistrovství, jeho účastníci se s ním vypořádali na výbornou. Kupodivu se problémům s časovým limitem nevyhnuli jezdci ze sérií, kde podobné pravidlo je běžnou součástí zastávek. Na další průjezd boxy si musel vyhradit čas Edwards (místo Al Azhariho) anebo Tandy (střídal Thomase, oba Porsche, Mühlner).

Příliš rychlý v boxech byl Bobbi (místo Comandiniho, italský Vita4One, Ferrari), ten však již v boxech zůstal. Důvodem byla pozdější kolize s týmovým kolegou Franchim (místo Machielse)

Při chuti byl Parente (místo Bella, McLaren, Hexis), který dal vzpomenout na spanilé jízdy ze závěrečného podniku MS GT1 z Donningtonu. Poradil si s chybujícím Mayr-Melnhofem (místo Buurmana) a včerejším vítězem druhého sprintu Laudou (místo Kecheleho, oba BMW, Vita4One). Ještě než se mohl vedoucí Dusseldorp (místo Makowieckeho) začít obávat létajícího Portugalce, musel Parente svůj vůz ve 43. kole odstavit kvůli technickým problémům.

Následně odstoupil po technických potížích také Christensen (místo Engelhardta, Franz Konrad, Porsche) a vynutil si výjezd zpomalovacího vozu v 46. kole. V záběru kamere se objevilo i Manciniho ferrari (místo Barriho, Easy Race), které mělo levé zadní kolo v nezvyklé poloze.

Komisaři rychle odstranili překážející porsche a od 49. kola následoval závěrečný finiš do cíle. Ve zhuštěném poli došlo ke kontaktu Edwardsova porsche (místo Al Azhariho) a Buhkova mercedesu (místo Parisyho). Na čele s přehledem kraloval Dusseldorp a mohl vítězstvím po ujetí 53 kol potvrdit vynikající formu během celého víkendu.

p.
 Jezdec (č. vozu)  Tým (Vůz)
Čas/Ztráta
1. 
 F.Makowiecki/S.Dusseldorp  HEXIS (McLaren)
1:??:??.??? 
2. 
 M.Lauda/F.Kechele  Vita4One (BMW)
+ 4.517 
3. 
 Y.Buurman/N.Mayr-Melnhof  Vita4One (BMW)
+ 5.029 
4. 
 B.Schneider/S.Afanasiev  Heico (Mercedes)
+ 5.424 
5. 
 S.Edwards/K.Al Azhari  Mühlner (Porsche)
+ 8.348 
6. 
 M.Parisy/M.Buhk  Heico (Mercedes)
+ 11.925 
7. 
 J.Villeneuve/J.Verstappen  Vita4One (BMW)
+ 16.435 
8. 
 L.Machiels/G.Franchi  Vita4One I (Ferrari)
+ 1 kolo 
9. 
 M.J.Thomas/N.Tandy  Mühlner (Porsche)
+ 1 kolo 
10. 
 A.Hamilton/B.Barker  Franz Konrad (Porsche)
+ 2 kola 
11. 
 E.Erhart/P.Eng  Molitor (Porsche)
+ 2 kola 
12. 
 N.Thiim/A.Aka  ATTEMPTO (Porsche)
+ 2 kola 
13. 
 B.Wisser/C.Bracke  Motopark (Porsche)
+ 4 kola 
14. 
 G.Beisel/M.Mitländer  RWT (Corvette)
+ 8 kol 
15. 
 R.Bell/A.Parente  HEXIS (McLaren)
+ 11 kol 
16. 
 S.Comandini/M.Bobbi  Vita4One I (Ferrari)
+ 11 kol 
17. 
 M.Christensen/C.Engelhardt  Franz Konrad (Porsche)
+ 12 kol 
18. 
 F.F.Laser/T.Tews  Molitor (Porsche)
+ 16 kol 
19. 
 F.Mancini/G.Barri  Easy Race (Ferrari)
+ 23 kol