Grosjean ve druhém dni dostal Lotus na čelo tabulky
Španělsko, Jerez - 2. den
Romain Grosjean byl v barvách Lotusu nejrychlejším pilotem druhého dne předsezónních testů ve španělském Jerezu, když druhého Paula di Restu překonal o téměř osm desetin.
Francouz, kterého letos čeká druhá kompletní sezóna u týmu z Enstone, byl na čele tabulky už po dopolední části,
Grosjean zajel dnešní nejlepší čas 1:18.218 při krátkých jízdách na měkké sadě pneumatik. O šest desetin tak vylepšil čas nejrychlejšího muže úvodního dne Jensona Buttona z McLarenu. Následně Francouz zkoušel jízdy na dlouhé vzdálenosti na tvrdé sadě pneumatik s velkým množstvím paliva.
Tři minuty před koncem dnešních jízd se pak postaral o předčasný konec testování, když mezi třetí a čtvrtou zatáčkou zastavil vedle trati.
O necelých osm desetin za Grosjeanem zaostal Paul di Resta na force indii, který skončil na druhé pozici před Danielem Ricciardem z Toro Rosso.
Stejně jako včera byl i dnes za volantem red bullu Mark Webber. Šestý muž loňské sezóny byl dnes ze všech jezdců nejpilnější, když se se 101 koly jako jediný přehoupl přes hranici sta obkroužených kol.
Pouze o dvě kola méně stihl Nico Hülkenberg z týmu Sauber. Poté, co byly dnešní testy kvůli Grosjeanovi předčasně ukončeny, zastavil Hülkenberg s prázdnou nádrží mezí osmou a devátou zatáčkou.
Velká pozornost dnes byla věnována Lewisi Hamiltonovi, který absolvoval svůj první den v barvách mercedesu.
Mistr světa z roku 2008 se však příliš nesvezl. Už po 15 kolech se na jeho voze objevil problém se zadními brzdami, kvůli kterému ve vlásence Dry Sack havaroval.
Mercedes začal následně s opravami, aby mohl Hamilton vyjet ve zbytku dne ještě na trať a najet cenné kilometry. Nakonec se však u týmu z Brackley rozhodli zaměřit na opravy v oblasti hydrauliky a Hamilton proto už zůstal v garáži.
Pro Mercedes tak nezačala letošní sezóna nejlépe, když už včera musel Hamiltonův týmový kolega Nico Rosberg předčasně skončit kvůli elektrickému problému.
Na sedmém místě je Hamiltonův nástupce u McLarenu Sergio Pérez před osmým Felipem Massou.
Po ranních problémech se spojkou dokázal nakonec během dne 71 kol zajet Pastor Maldonado na loňském williamsu. Venezuelan skončil devátý.
Poprvé od testů s týmem Super Aguri v roce 2008 se za volantem vozu F1 objevil James Rossiter.
Brit, který u Force Indie zejména testoval na simulátoru, vystřídal v sedačce letošního modelu VJM06 Paula di Restu hodinu před koncem. Za tu dobu však stihl zajet devatenáct kol, přičemž to nejrychlejší s hodnotou 1:21.273 jej zařadilo na desátou pozici.
V odpolední části se o šest desetin dokázal zlepšit také nováček v sestavě Caterhamu Giedo van der Garde.
Už dopoledne skončilo testování pro dnes potvrzeného druhého pilota Marussie Luize Raziu. Brazilce zastavil problém s motorem, který se až do konce dne nepodařilo vyřešit a Razia si tak na své konto dnes připsal pouhých 31 kol.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:18.218
|
|
95
|
2.
|
P.di Resta | Force India |
1:19.003
|
+ 0.785
|
95
|
3.
|
D.Ricciardo | Toro Rosso |
1:19.134
|
+ 0.916
|
83
|
4.
|
M.Webber | Red Bull |
1:19.338
|
+ 1.120
|
101
|
5.
|
N.Hülkenberg | Sauber |
1:19.502
|
+ 1.284
|
99
|
6.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:19.519
|
+ 1.301
|
15
|
7.
|
S.Pérez | McLaren |
1:19.572
|
+ 1.354
|
81
|
8.
|
F.Massa | Ferrari |
1:19.914
|
+ 1.696
|
78
|
9.
|
P.Maldonado* | Williams |
1:20.693
|
+ 2.475
|
71
|
10.
|
J.Rossiter | Force India |
1:21.273
|
+ 3.055
|
19
|
11.
|
G.van der Garde | Caterham |
1:21.311
|
+ 3.093
|
88
|
12.
|
L.Razia | Marussia |
1:23.537
|
+ 5.319
|
31
|
* - čas zajetý s loňským vozem
Všechny časy neoficiální.