Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Muller znovu na čele pole, Michelisz druhý

Muller znovu na čele pole, Michelisz druhý

FIA WTCC Maďarsko - kvalifikace

Yvan Muller dokázal na Hungaroringu zopakovat své loňské vítězství v kvalifikaci a do prvního nedělního závodu tak odstartuje z první pozice. Domácí hvězda Norbert Michelisz předvedl rovněž strhující výkon a odstartuje do prvního závodu z druhé pozice.

Klíčem k Mullerovu úspěchu se stal jeho bezchybný průjezd první částí tratě, kde na prvním měřeném sektoru dokázal nadělit nejlepším soupeřům neuvěřitelné čtyři desetiny sekundy. Norbert Michelisz se v samotném závěru kvalifikace vypjal k heroickému výkonu, když svým posledním kolem dokázal zlepšit svůj do té doby nejlepší čas 1:54,184 na 1:53,806. K získání pole position to sice nestačilo, ale i tak byl Michelisz i jeho fanoušci nadmíru spokojeni, protože místní hrdina dokázal překonat kromě jiných soupeřů i tovární Hondy Tarquiniho a Monteira. Tom Coronel opět dokázal, že je se svým BMW nejrychlejším zástupcem bavorské značky a kvalifikoval se jako pátý, šestý nejlepší čas zajel Tom Chilton. Nejlepším pilotem Seatu se stal Rob Huff, který se také jako jediný jezdec španělské značky dokázal probojovat do druhého kvalifikačního segmentu a na startovním roštu mu bude patřit osmé místo.

Do druhého nedělního závodu odstartuje díky převrácenému pořadí prvních deseti vozů na startu Alex MacDowall, první řadu s ním bude sdílet Mehdi Bennani. Vůbec se nedařilo jezdcům vozů LADA. James Thompson se sice zpočátku držel na pozici nutné k postupu do druhé části kvalifikace, ale ani jeho heroický výkon na trati nakonec k postupu nestačil a nejlepší LADA tak do závodu odstartuje až z šestnáctého místa.

Tom Boardman, který v první části kvalifikace zajel dvacátý čas, byl nakonec technickými komisaři diskvalifikován, neboť jeho vůz neměl při technické kontrole po kvalifikaci předepsanou světlou výšku. Boardmanovi byly odebrány všechny kvalifikační časy a do závodu odstartuje z poslední pozice na startu. 

p.
 Jezdec  Tým
Vůz
Čas
Odstup
1.
 Y. Muller  RML
C
1:53.426
 
2.
 N.Michelisz  Zengő Motorsport
H
1:53.806
+ 0.380
3.
 G.Tarquini  Honda Racing Team JAS
H
1:53.953
+ 0.527
4.
 T.Monteiro  Honda Racing Team JAS
H
1:54.048
+ 0.622
5.
 T.Coronel  ROAL Motorsport
B
1:54.077
+ 0.651
6.
 T.Chilton  RML
C
1:54.181
+ 0.755
7.
 J.Nash  Bamboo-engineering
C
1:54.270
+ 0.844
8.
 R.Huff  Münnich Motorsport
S
1:54.380
+ 0.954
9.
 M.Bennani  Proteam Racing
B
1:54.455
+ 1.029
10.
 A. MacDowall  Bamboo-engineering
C
1:54.533
+ 1.107
11.
 M.Nykjaer  Nika Racing
C
1:54.972
+ 1.546
12.
 F.Barth  Wiechers-Sport
B
1:55.054
+ 1.628
13.
 P.Oriola  Tuenti Racing Team
S
1:54.851
+ 1.425
14.
 F.Engstler  Liqui Moly Team Engstler
B
1:54.958
+ 1.532
15.
 S.D´Aste  PB Racing
B
1:55.103
+ 1.677
16.
 J.Thompson  LADA Sport Lukoil
L
1:55.168
+ 1.742
17.
 D.O´Young  ROAL Motorsport
B
1:55.229
+ 1.803
18.
 Ch.Ng  Liqui Moly Team Engstler
B
1:55.283
+ 1.857
19.
 F.Monje  Campos Racing
S
1:55.299
+ 1.873
20.
 M.Basseng  Münnich Motorsport
S
1:55.452
+ 2.026
21.
 M.Kozlovskij  LADA Sport Lukoil
L
1:55.608
+ 2.182
22.
 H.Valente  Campos Racing
S
1:55.882
+ 2.456
23.
 R.Münnich  Münnich Motorsport
S
1:56.656
+ 3.230
24.
 T.Boardman  Special Tuning Racing
S
1:56.656
+ 3.230

Všechny časy neoficiální

C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat