Vítězství pro úřadujícího mistra světa
FIA WTCC Maďarsko - 2. závod
Rob Huff dokázal skvěle využít svého postavení na startu do druhého závodu a přivezl první vítězství ve WTCC týmu ALL-INKL.COM Münnich Motorsport. Životním úspěchem je i druhé místo pro Bennaniho, třetí příčku obsadil Alex MacDowall.
Vzrušení vládlo na startovní rovince již před startem. Nebylo totiž jisté, zda mechanici Hondy zvládnou svůj závod s časem a dokončí opravu Monteirova vozu, aby Portugalec mohl odstartovat alespoň z boxů. Nakonec se jim to povedlo. Se startem si skvěle poradil Bennani, který do první zatáčky odsprintoval před Huffem. Za nimi se však opět děly věci, a stejně jako v prvním závodě je nejvíce odnesl vůz Honda, tentokráte ten Tarquiniho. Skrumáž ve druhé a třetí zatáčce vyústila v kolizi Tarquiniho s Mullerem, která poslala Itala divokým způsobem mimo trať do svodidel. Odražený vůz přistál uprostřed trati před Engstlerovým BMW, který už dalšímu nárazu nedokázal zabránit. Ze zpomalených záběrů nebylo zcela jasné, zda byl ještě Tarquiniho vůz před kolizí s Mullerem plně řiditelný. Na trať musel vyjet zpomalovací vůz a pro otřeseného Tarquiniho se vydala záchranka.
Závod se naplno rozjel v pátém kole a Rob Huff v prvních dvou zatáčkách předvedl, proč je zřejmě úřadujícím mistrem světa. Nazančil útok vnitřkem, pak se bleskurychle přesunul na vnější stranu a dokázal se na vnější stopě vedle Maročana udržet až do nájezdu do druhé zatáčky, kdy už byla výhoda na jeho straně. Převzal vedení, nutno však říci, že Bennani se během zbytku závodu nevzdal a stále na Brita dotíral. Ze zadních pozic se vpřed prodírali Muller a Michelisz. Muller nejprve překonal Chiltona, v sedmém kole pak i Coronela. Michelisz byl méně úspěšný, ale i tak se dokázal posunout alespoň před D´Asteho.
Nejzajímavějším bojem viděno televizní kamerou se stal souboj čtvrtého Nashem s dotírajícími Mullerem a Corornelem, v hloubi pole se však bojovalo rovněž, za pozornost stála především stíhací jízda Thompsona a Monteira. Z té jsme však na obrazovce příliš neviděli. Huffa a Bennaniho doplnil na stupních vítězů MacDowall, MAročan si navíc připsal další vítězství pro Yokohama Trophy. Tarquini a Engstler byli v průběhu závodu převezeni do nemocnice k preventivním prohlídkám.
Další závod sezóny se jede za čtrnáct dní na rakouském Salzburgringu.
p.
|
Jezdec | Tým |
Vůz
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
R.Huff | Münnich Motorsport |
S
|
29:35.871
|
|
2.
|
M.Bennani | Proteam Racing |
B
|
29:36.297
|
+ 0.426
|
3.
|
A. MacDowall | Bamboo-engineering |
C
|
29:39.914
|
+ 4.043
|
4.
|
J.Nash | Bamboo-engineering |
C
|
29:40.336
|
+ 4.465
|
5.
|
Y. Muller | RML |
C
|
29:40.654
|
+ 4.783
|
6.
|
T.Coronel | ROAL Motorsport |
B
|
29:41.361
|
+ 5.490
|
7.
|
T.Chilton | RML |
C
|
29:42.706
|
+ 6.835
|
8.
|
N.Michelisz | Zengő Motorsport |
H
|
29:43.103
|
+ 7.232
|
9.
|
M.Nykjaer | Nika Racing |
C
|
29:44.284
|
+ 8.413
|
10.
|
D.O´Young | ROAL Motorsport |
B
|
29:44.534
|
+ 8.663
|
11.
|
S.D´Aste | PB Racing |
B
|
29:46.051
|
+ 10.180
|
12.
|
J.Thompson | LADA Sport Lukoil |
L
|
29:50.176
|
+ 14.305
|
13.
|
T.Monteiro | Honda Racing Team JAS |
H
|
29:50.757
|
+ 14.886
|
14.
|
Ch.Ng | Liqui Moly Team Engstler |
B
|
29:56.160
|
+ 20.289
|
15.
|
T.Boardman | Special Tuning Racing |
S
|
29:59.418
|
+ 23.547
|
16.
|
P.Oriola | Tuenti Racing Team |
S
|
30:00.098
|
+ 24.227
|
17.
|
M.Basseng | Münnich Motorsport |
S
|
30:01.266
|
+ 25.395
|
18.
|
F.Monje | Campos Racing |
S
|
30:02.407
|
+ 26.536
|
19.
|
H.Valente | Campos Racing |
S
|
30:07.223
|
+ 31.352
|
20.
|
M.Kozlovskij | LADA Sport Lukoil |
L
|
30:08.201
|
+ 32.330
|
21.
|
R.Münnich | Münnich Motorsport |
S
|
30:08.581
|
+ 32.710
|
22.
|
F.Barth | Wiechers-Sport |
B
|
-
|
- 3 kola
|
23.
|
F.Engstler | Liqui Moly Team Engstler |
B
|
-
|
DNF
|
24.
|
G.Tarquini | Honda Racing Team JAS |
H
|
-
|
DNF
|
Všechny časy neoficiální
C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat