Závod přerušený hromadnou havárií vyhrál Bird
GP2, Monte Carlo - hlavní závod
Sam Bird vybojoval druhé vítězství letošní sezóny, když vyhrál hlavní závod v ulicích Monte Carla. Štěstěna přitom stála na jeho straně, Brit se totiž zapojil do hromadné havárie v první zatáčce, po které byl závod přerušen červenými vlajkami. Stupně vítězů doplnili Kevin Ceccon a Mitch Evans.
Začátek závodu poznamenala hromadná havárie, kterou odstartoval vítěz kvalifikace Johnny Cecotto jr. Venezuelan špatně zareagoval na zhasnutí červených světel a v nájezdu do Sainte Devote už se díval na záda týmovému kolegovi Mitchi Evansovi.
Cecotto, zároveň se bránící útoku Fabia Leimera, brzdil příliš pozdě a zapíchl svůj vůz do bariéry na vnějšku zatáčky. Spolu s ním havaroval také Leimer, kterému se zavřel veškerý prostor pro úhybný manévr. Následovala řetězová reakce, po které v první zatáčce zůstalo stát 15 vozů. Závod byl přerušen červenými vlajkami, restartu už se však nedočkalo devět z nešťastníků.
Ve skrumáži mimo jiné vyhasly naděje Leimera, Jolyona Palmera, Robina Frijnse, Marcuse Ericssona či Alexandera Rossiho. Cecotto navíc nebude moci startovat do sobotního sprintu, sportovní komisaři mu totiž za zavinění havárie účast zakázali.
Velké štěstí měl Sam Bird, kterému v karamboláži v první zatáčce po zádech vyšplhal Kevin Ceccon. Bird si však během červené fáze nechal vyměnit zadní křídlo a mohl se zúčastnit restartu. Stejně tak Ceccon mohl s vyměněným předním spoilerem nastoupit.
Restart proběhl za safety carem, vedení se ujal Evans následovaný Birdem. Evans však červené fáze nevyužil k výměně na opačnou směs pneumatik, ještě jej tak čekalo přezouvání ze superměkké na měkkou směs. Birdovi naproti tomu stačilo vyměnit pouze dvě pneumatiky, jeho zastávka tak mohla být kratší.
Právě délka návštěvy mechaniků nakonec rozhodla ve prospěch Birda. Pilot týmu Russian Time tak vybojoval své druhé letošní prvenství na trati, na které loni triumfoval ve Světové sérii Formule Renault 3.5 v barvách českého týmu ISR.
Před Evanse se při zastávce v boxech dostal také Ceccon, který tak dosáhl svého nejlepšího umístění, když dojel druhý.
Evans se musel ještě v závěru bránit tlaku Felipeho Nasra, který se odpoutal od dotírajícího Jamese Calada. Evans však situaci zvládl a vybojoval premiérové stupně vítězů v GP2. Nasr skončil pátý, Calado šestý.
Vedoucí jezdec průběžné klasifikace Stefano Coletti byl jedním z těch, kteří i přes účast v postartovní havárii mohl nastoupit k restartu. Domácí závodník byl v cíli odmáván na šesté příčce.
Na pěkné sedmé místo ze z patnáctého po restartu probojoval Rakušan René Binder, osmý skončil Adrian Quaife-Hobbs, který si tak zajistil start z pole position do nedělního sprintu. Bodovanou desítku doplnili domácí Stéphane Richelmi a Daniel de Jong.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
S.Bird | Russian Time |
1:36:15.919
|
2.
|
K.Ceccon | Trident Racing |
+ 22.077
|
3.
|
M.Evans | Arden International |
+ 23.225
|
4.
|
F.Nasr | Carlin |
+ 23.416
|
5.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
+ 29.588
|
6.
|
S.Coletti | Rapax |
+ 1:00.519
|
7.
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
+ 1:02.449
|
8.
|
A.Quaife-Hobbs | MP Motorsport |
+ 1:08.400
|
9.
|
S.Richelmi | DAMS |
+ 1:12.107
|
10.
|
D.de Jong | MP Motorsport |
+ 1:22.410
|
11.
|
T.Dillmann | Russian Time |
+ 1:29.356
|
12.
|
J.Lancaster | Hilmer Motorsport |
+ 1 kolo
|
13.
|
S.Trummer | Rapax |
+ 1 kolo
|
14.
|
J.Rosenzweig | Barwa Addax Team |
+ 1 kolo
|
15.
|
S.Canamasas | Caterham Racing |
+ 2 kola
|
16.
|
D.Abt | ART Grand Prix |
+ 2 kola
|
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
+ 16 kol
|
|
J.Cecotto jr.* | Arden International |
+ 42 kol
|
|
F.Leimer* | Racing Engineering |
+ 42 kol
|
|
J.Palmer* | Carlin |
+ 42 kol
|
|
J.Leal* | Racing Engineering |
+ 42 kol
|
|
R.Frijns* | Hilmer Motorsport |
+ 42 kol
|
|
M.Ericsson* | DAMS |
+ 42 kol
|
|
A.Rossi* | Caterham Racing |
+ 42 kol
|
|
N.Berthon* | Trident Racing |
+ 42 kol
|
|
K.Giovesi* | Venezuela GP Lazarus |
+ 42 kol
|
* - nenastoupil k restartu
Nejrychlejší kolo závodu: Sergio Canamasas (Caterham Racing) - 1:22.169
Body za nejrychlejší kolo však připadají Stefanu Colettimu, Canamasas totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po sedmi závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
S.Coletti | Rapax |
109
|
2.
|
F.Nasr | Carlin |
88
|
3.
|
S.Bird | Russian Time |
58
|
4.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
54
|
5.
|
R.Frijns | Hilmer Motorsport |
37
|
6.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
34
|
7.
|
J.Palmer | Carlin |
31
|
8.
|
A.Rossi | Caterham Racing |
27
|
9.
|
K.Ceccon | Trident Racing |
26
|
10.
|
M.Evans | Arden International |
26
|
11.
|
J.Cecotto jr. | Arden International |
23
|
12.
|
T.Dillmann | Russian Time |
22
|
13.
|
J.Lancaster | Hilmer Motorsport |
17
|
14.
|
S.Richelmi | DAMS |
14
|
15.
|
A.Quaife-Hobbs | MP Motorsport |
11
|
16.
|
J.Leal | Racing Engineering |
10
|
17.
|
S.Trummer | Rapax |
8
|
18.
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
7
|
19.
|
M.Ericsson | DAMS |
4
|
20.
|
D.Abt | ART Grand Prix |
3
|
21.
|
C.Daly | Hilmer Motorsport |
2
|
22.
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
2
|
23.
|
D.de Jong | MP Motorsport |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)