Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Coletti vítězí v domácím sprintu v ulicích Monte Carla

Coletti vítězí v domácím sprintu v ulicích Monte Carla

GP2, Monte Carlo - sprint

Stefano Coletti vybojoval třetí vítězství letošní sezóny GP2, když vyhrál sprint na domácí trati v ulicích Monte Carla. Stal se tak prvním Monačanem po Louisi Chironovi od roku 1931, který v rámci víkendu Formule 1 triumfoval v domácím knížectví.

Pilot stáje Rapax předvedl povedený start ze třetí pozice, když se okamžitě protáhl před špatně startujícího Reného Bindera a zařadil se za vedoucího Adriana Quaife-Hobbse.

Brit se držel ve vedení pouze do třetího kola, Coletti jej totiž rychle dojel a odvážným manévrem v nájezdu do Nouvelle Chicane převzal první pozici.

Od té doby byl Coletti k nezastavení a byť se svým soupeřům za celý závod nijak výrazně nevzdálil, nenechal se o triumf na domácí trati připravit.

Quaife-Hobbse po vlažných úvodních kolech našel tempo a dokázal tak bez problémů za zády držet Mitche Evanse, který se hned v prvním kole odvážně protáhl před Jamese Calada v nájezdu do zatáčky Mirabeau. Quaife-Hobbs s Evansem doplnili stupně vítězů.

Na Calada si úspěšně vyšlápl také Felipe Nasr, který dojel na čtvrté pozici a i v osmém závodě sezóny se tak vešel do nejlepší čtyřky. Calado skončil pátý.

René Binder po nepovedeném startu ze druhého místa dojel šestý před sedmým Kevinem Cecconem. Poslední bod za osmé místo bral Stéphane Richelmi, který tak zajistil hned dvojitou monackou účast na bodovaných příčkách. První desítku doplnili Daniel de Jong a Jake Rosenzweig.

Smůlu měl sobotní vítěz Sam Bird, kterého technické problémy zahnaly do boxů. Brit dojel do cíle předposlední s jedním kolem ztráty.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 S.Coletti  Rapax
42:50.707 
2.
 A.Quaife-Hobbs  MP Motorsport
+ 1.869 
3.
 M.Evans  Arden International
+ 2.216 
4.
 F.Nasr  Carlin
+ 2.536 
5.
 J.Calado  ART Grand Prix
+ 3.747 
6.
 R.Binder  Venezuela GP Lazarus
+ 19.293 
7.
 K.Ceccon  Trident Racing
+ 20.015 
8.
 S.Richelmi  DAMS
+ 20.576 
9.
 D.de Jong  MP Motorsport
+ 21.197 
10.
 J.Rosenzweig  Barwa Addax Team
+ 31.720 
11.
 S.Canamasas  Caterham Racing
+ 34.105 
12.
 J.Palmer  Carlin
+ 35.775 
13.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 36.488 
14.
 J.Leal  Racing Engineering
+ 36.913 
15.
 R.Frijns  Hilmer Motorsport
+ 42.125 
16.
 R.Haryanto  Barwa Addax Team
+ 43.235 
17.
 J.Lancaster  Hilmer Motorsport
+ 1:03.893 
18.
 M.Ericsson  DAMS
+ 1:04.258 
19.
 A.Rossi  Caterham Racing
+ 1:04.735 
20.
 K.Giovesi  Venezuela GP Lazarus
+ 1:05.044 
21.
 N.Berthon  Trident Racing
+ 1:05.468 
22.
 D.Abt  ART Grand Prix
+ 1:06.174 
23.
 S.Trummer  Rapax
+ 1:07.413 
24.
 S.Bird  Russian Time
+ 1 kolo 
25.
 T.Dillmann  Russian Time
+ 3 kola 
 
 J.Cecotto jr.*  Arden International
nestartoval 

* - za způsobení kolize v předchozím závodě start zakázán

Nejrychlejší kolo závodu: Sam Bird (Russian Time) - 1:22.375
Body za nejrychlejší kolo však připadají Stefanu Colettimu, Bird totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po osmi závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 S.Coletti  Rapax
120 
2.
 F.Nasr  Carlin
96 
3.
 S.Bird  Russian Time
58 
4.
 F.Leimer  Racing Engineering
54 
5.
 J.Calado  ART Grand Prix
40 
6.
 R.Frijns  Hilmer Motorsport
37 
7.
 M.Evans  Arden International
36 
8.
 J.Palmer  Carlin
31 
9.
 K.Ceccon  Trident Racing
28 
10.
 A.Rossi  Caterham Racing
27 
11.
 A.Quaife-Hobbs  MP Motorsport
23 
12.
 J.Cecotto jr.  Arden International
23 
13.
 T.Dillmann  Russian Time
22 
14.
 J.Lancaster  Hilmer Motorsport
17 
15.
 S.Richelmi  DAMS
15 
16.
 R.Binder  Venezuela GP Lazarus
11 
17.
 J.Leal  Racing Engineering
10 
18.
 S.Trummer  Rapax
19.
 M.Ericsson  DAMS
20.
 D.Abt  ART Grand Prix
21.
 C.Daly  Hilmer Motorsport
22.
 R.Haryanto  Barwa Addax Team
23.
 D.de Jong  MP Motorsport

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)