Grand magazín 8/2013 (9. – 25. května)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Většina tohoto měsíce byla prozatím chudší na zprávy více než období během zimní přestávky. Částečně se jedná o klid před červnovou smrští závodů většiny sérií. S jednou výjimkou nebude víkendu, kdy by se nejel nějaký podnik. V jednom případě se gétéčka dostanou do blízkosti našich hranic, na německý Sachsenring, k čemuž byl vydán zvláštní materiál k případné osobní návštěvě (více v Očekávaných událostech). Také další zprávy se týkají budoucích závodu, proto tentokráte začneme ohlédnutím za uskutečněnými víkendy.
Výsledkový servis
ADAC GT Masters (2/8), Spa-Francorchamps
První letošní zahraniční výjezd účastníků ADAC GT Masters se uskutečnil v premiéře na okruhu ve Spa. Mezi trojicí nově nasazených vozů se v jednom z nich objevil třetí český zástupce.
První závod
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
N.Verdonck/F.Kechele | Lambda Performance |
FG
|
1:00:14.445
|
2.
|
M.Buhk/M.Götz | Polarweiss Racing |
MB
|
+ 7.218
|
3.
|
S.Knap/J.den Boer | DB Motorsport |
B
|
+ 12.127
|
15.
|
M.Matzke/Y.Buurman | Vita4One |
B
|
+ 1:18.564
|
19.
|
J.Aeberhard/T.Pivoda | Farnbacher Racing |
P
|
+ 2:11.692
|
24.
|
E.Leganov/F.Hamprecht | Leipert Motorsport |
L
|
+ 1 kolo
|
Druhý závod
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
C.Hürtgen/D.Baumann | Schubert MS |
B
|
1:00:39.206
|
2.
|
M.Buhk/M.Götz | Polarweiss Racing |
MB
|
+ 7.319
|
3.
|
S.Knap/J.den Boer | DB Motorsport |
B
|
+ 8.687
|
6.
|
M.Matzke/Y.Buurman | Vita4One |
B
|
+ 32.531
|
16.
|
J.Aeberhard/T.Pivoda | Farnbacher Racing |
P
|
+ 1:32.514
|
22.
|
E.Leganov/F.Hamprecht | Leipert Motorsport |
L
|
+ 2:24.989
|
International GT Open (2/8), Algarve
Po dalším zaváděcím kole navíc z důvodů technických problémů Hamiltona (Drivex, Porsche, SGT) musel Filippi v souboji dvou ferrari třídy Super GT hájit vedoucí pozici před dotírajícím Talkanitsou mladším.
Na účastníky bohatší pole prořídlo již v páté zatáčce, kdy Seefried (Porsche, Rinaldi) nezvládl při brzdění svůj vůz a sestřelil Castellacciho ferrari. Nejen ze sobotního závodu tak byly vyřazeny dva ze sedmi nově nasazených vozů (včetně tří vozidel bodujících pouze ve španělskéhém mistrovství). Řada dalších jezdců následně využila asfaltových únikových zón k vyhnutí, nasazení zpomalovacího vozu bylo nevyhnutelné k odstranění poškozených vozů.
Po dalším startu v pátém kole si Filippi lépe pohlídal vedení a začal si budovat náskok, který by využil při delší zastávce z důvodu půlminutové penalizace za úspěch ve Francii. Jako snahu, která vyústila ve dvanáct vteřin náskoku zhatil další výjezd porsche s majáky na střeše.
Po jeho návratu do boxů se italský jezdec znovu ujal vlády nad drahou portugalského okruhu po odstranění nepojízdného mosleru Unzurrunzagy. Do předání vozu svému kolegovi Monterminimu se mu podařilo získat takřka minutu a půl náskoku na nepřímé soupeře z V8 Racingu (Ramos/Pastorelli). Portugalsko-holandská dvojice v boxech strávila pouze nejnutnější povinný čas, takže se Pastorelli vracel na dráhu ve vedení. Takřka dvacetivteřinový náskok nesnížil ani Montermini, který se dravě probíjel dopředu.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
SGT
|
M.Ramos/N.Pastorelli | V8 Racing |
C
|
1:10:35.021
|
2.
|
SGT
|
L.Filippi/A.Montermini | Vilorba |
F
|
+ 9.982
|
3.
|
GTS
|
C.Campanico/C.Viera | Novadriver* |
A
|
+ 36.594
|
4.
|
GTS
|
A.Pier Guidi/A.Basov | Esta MS |
F
|
+ 41.754
|
5.
|
SGT
|
A.Talkanitsa sr./A.Talkanitsa jr. | AT Racing |
F
|
+ 42.344
|
6.
|
GTS
|
M.Toril/J.Seyffarth | Seyffarth MS |
MB
|
+ 45.988
|
7.
|
GTS
|
D.Deverikos/I.Tutumlu | Autorlando |
P
|
+ 50.819
|
8.
|
GTS
|
S.Costantini/A.Barbra | Ombra |
F
|
+ 55.487
|
9.
|
GTS
|
P.Rosell/R.Mavlanov | SMP Racing |
F
|
+ 57.611
|
10.
|
GTS
|
G.Pantano/R.H.Suzuki | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1:04.882
|
11.
|
GTS
|
L.Bontempelli/N.De Marco | Kessel Rac. |
F
|
+ 1:05.513
|
12.
|
GTS
|
M.Zanuttini/S.Gattuso | Kessel Rac. |
F
|
+ 1:13.891
|
13.
|
GTS
|
L.Razia/C.Van der Drift | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1:15.992
|
14.
|
SGT
|
D.Sijthof | V8 Racing |
C
|
+ 1:24.816
|
15.
|
GTS
|
K.Ladygin/V.Maleev | SMP Racing |
F
|
+ 1 kolo
|
16.
|
GTS
|
M.Giao/L.Da Veiga | Novadriver* |
A
|
+ 1 kolo
|
17.
|
GTS
|
S.Earle/F.Kremer | Kessel Rac. |
F
|
+ 1 kolo
|
18.
|
SGT
|
D.Werkman/J.Camp | V8 Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
19.
|
SGT
|
W.Nathan/R.Abresch | V8 Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
20.
|
GTS
|
C.Sdanewitsch/M.Rugolo | AF Corse |
F
|
+ 5 kol
|
21.
|
GTS
|
M.Cordoni/J.Camathias | Ombra |
F
|
+ 6 kol
|
22.
|
GTS
|
D.Zampieri/J.Laursen | Kessel Rac. |
F
|
+ 12 kol
|
23.
|
GTS
|
L.Villalba/F.Gutiérrez | Villalba* |
G50
|
+ 17 kol
|
24.
|
GTS
|
M.Beretta/M.Lyons | AF Corse |
F
|
+ 22 kol
|
25.
|
GTS
|
R. Unzurrunzaga | Blue Jumeirah |
M
|
+ 29 kol
|
26.
|
GTS
|
F.Castellacci/T.Flohr | Kessel Rac. |
F
|
+ 35 kol
|
27.
|
GTS
|
M.Seefried/V.Kogay | Rinaldi Rac. |
P
|
+ 35 kol
|
* účastníci španělské série, bez bodů v celkovém hodnocení.
G50 – Ginetta G50
Nepřítomností svého kolegy Filippiho kvůli účasti při komentování španělské Velké ceny F1 startoval Montermini z chvostu pole. Jeho třetí pozice z kvalifikace tak přišla vniveč a nejednalo se o jediný důsledek.
Přestože bylo pole z předchozího klání prořídlé kvůli kolizím a technickým závadám, nestačilo mu v prvních zatáčkách místo na dráze ohraničené bílými čarami. Díky velkorysosti asfaltových únikových zón se prakticky bez následků obešel mj. incident mezi Nicolou de Marcem (Ferrari, GTS, Kessel) a jedním z mclarenů Bhai Techu. Hůře dopadl Sijthof (č. 7, SGT, V8 Racing) po smyku své corvetty ve třetí zatáčce, kdy jeho vůz vytvořil překážku pro Vieru.
Holanďan dokázal poté pouze dovléci vůz do boxů, kde jej odstavil. Portugalský pilot audi pokračoval dále. Ingolstadtský vůz jezdil zpočátku bez pravého světla a části přední masky, po zastávce bylo možné spatřit vůz s částí hliníkového rámu ASF bez jakéhokoliv krytí.
Hrdinou závodu se stal Montermini, který hnal svého vzpínajícího se koníka zběsile vpřed. Bez úhony a se ziskem sedmi míst přečkal strkanice v prvním kole. Strmý vzestup po deseti minutách jízdy, kdy byl osmý se následně zmírnil, do boxů zajížděl na třetím místě. V nich strávil kromě deseti vteřin penalizace pro jednočlenné posádky ještě dalších 40 sekund navíc za výsledky předchozích závodů. Na dráhu se vrátil mezi 23 vozů na 19. místě a zahájil další kolo zběsilé jízdy a postupu výše.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
SGT
|
M.Griffin/D.Cameron | AF Corse |
F
|
51:31.758
|
2.
|
SGT
|
M.Ramos/N.Pastorelli | V8 Racing |
C
|
+ 7.576
|
3.
|
SGT
|
A.Montermini | Vilorba |
F
|
+ 24.082
|
4.
|
GTS
|
P.Rosell/R.Mavlanov | SMP Racing |
F
|
+ 27.768
|
5.
|
GTS
|
M.Beretta/M.Lyons | AF Corse |
F
|
+ 33.512
|
6.
|
SGT
|
A.Talkanitsa sr./A.Talkanitsa jr. | AT Racing |
F
|
+ 39.598
|
7.
|
SGT
|
A.Hamilton/N.Schiro | Drivex |
P
|
+ 45.101
|
8.
|
GTS
|
D.Deverikos/I.Tutumlu | Autorlando |
P
|
+ 45.841
|
9.
|
GTS
|
L.Razia/C.Van der Drift | Bhai Tech |
Mc
|
+ 46.115
|
10.
|
GTS
|
L.Bontempelli/N.De Marco | Kessel Rac. |
F
|
+ 47.003
|
11.
|
GTS
|
G.Pantano/R.H.Suzuki | Bhai Tech |
Mc
|
+ 47.206
|
12.
|
GTS
|
S.Costantini/A.Barbra | Ombra |
F
|
+ 48.009
|
13.
|
GTS
|
K.Ladygin/V.Maleev | SMP Racing |
F
|
+ 57.643
|
14.
|
GTS
|
M.Toril/J.Seyffarth | Seyffarth MS |
MB
|
+ 1:05.310
|
15.
|
GTS
|
D.Zampieri/J.Laursen | Kessel Rac. |
F
|
+ 1:09.779
|
16.
|
GTS
|
M.Zanuttini/S.Gattuso | Kessel Rac. |
F
|
+ 1:09.801
|
17.
|
GTS
|
M.Cordoni/J.Camathias | Ombra |
F
|
+ 1:18.929
|
18.
|
GTS
|
A.Pier Guidi/A.Basov | Esta MS |
F
|
+ 1:28.736
|
19.
|
SGT
|
D.Werkman/J.Camp | V8 Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
20.
|
GTS
|
S.Earle/F.Kremer | Kessel Rac. |
F
|
+ 1 kolo
|
21.
|
GTS
|
C.Sdanewitsch/M.Rugolo | AF Corse |
F
|
+ 1 kolo
|
22.
|
GTS
|
L.Villalba/F.Gutiérrez | Villalba* |
G50
|
+ 1 kolo
|
23.
|
GTS
|
M.Giao/L.Da Veiga | Novadriver* |
A
|
+ 2 kola
|
24.
|
GTS
|
C.Campanico/C.Viera | Novadriver* |
A
|
+ 14 kol
|
25.
|
SGT
|
D.Sijthof | V8 Racing |
C
|
+ 27 kol
|
* účastníci španělské série, bez bodů v celkovém hodnocení.
G50 – Ginetta G50
Očekávané události
31. května – 2. června - International GT Open (3/8), Nürburgring
Z blízkosti přímořských letovisek se nyní účastníci této série vydávají do drsnějšího prostředí pohoří Eifel. Zde se v podhradí Nürburgu odehraje třetí závodní víkend.
Časy přenosu závodů prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) anebo českého kanálu Sport 5 naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | GT Sport | Sport 5 | Start |
70´ závod | Sobota | 15,50-17,25 | 20,50-22,15* |
15,55
|
50´ závod | Neděle | 11,50-13,10 | 11,55-13,15 |
11,55
|
* nejedná se o přímý přenos
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
1. - 2. června - Blancpain Endurance Series (2/5), Silverstone
Těžký kalibr nasadí v domácím závodě prestižní série Aston Martin. Ve voze Vantage se bude střídat trojice zkušených rychlých jezdců ve složení Makowiecki/Turner/Mücke.
Počínání nejen této posádky můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) anebo na českém kanále Sport 5.
Událost | Den | BES | Sport 5 | Start |
Závod | Neděle | 15,35-19,05 | 15,50-19,10 |
15,50
|
9. června - ADAC GT Masters (3/8), Sachsenring
Zajímavý okruh ležící nedaleko českých hranic se může stát lákadlem pro návštěvu přímo na místě. Pokud máte v plánu zavítat na Sachsenring, můžete využít informací z článku věnovaného plánování dopravy anebo ubytovaní. Naleznete zde také časový program víkendu a další informace. Odkaz naleznete Zde.
Dle současných informací se letos poprvé kromě Corvette Z06 týmu RWT objeví také Nissan GT-R týmu Schulze Motorsport.
Doplňující odkazy
Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období 26. dubna – 8. května naleznete Zde.
Profily šampionátů
FIA GT Series (Zde)
Blancpain Endurance Series (Zde)
ADAC GT Masters (Zde)
International GT Open (Zde)
V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Zdroj: ADAC GT Masters, GT Sport, SRO, Sport 5, Endurance-Info, Speedweek, Formule