Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 21/2015 (29. října – 25. listopadu)

Grand magazín 21/2015 (29. října – 25. listopadu)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

4. listopadu
Na motoristické výstavě SEMA v Las Vegas byly domluveny další podrobnosti společného šestihodinového podniku SRO a WC Vision na okruhu v Austinu, jenž se uskuteční v březnu příštího roku. Kromě vozů GT3, jenž se mohou utkat v nástavbě Intercontinental GT Cup, se podniku mohou zúčastnit týmy s vozy GT4 a GTS.

Zároveň dojde k dalšímu prohloubení spolupráce SRO s WC Vision. Půjde o sbližování technických pravidel anebo přijmutí výkonnostního srovnání francouzské společnosti. Z něj bude těžit i SRO, neboť dojde k dalšímu rozšíření poznatků z dosavadních čtyř desítek okruhů. Přesnost výkonnostního srovnání ještě podtrhuje, že většina angažovaných sérií využívá také pneumatiky Pirelli.

8. listopadu
V tento den při pohledu na kalendář Blancpain GT Series byl již odhalen okruh, na němž se počátkem dubna příštího roku uskuteční úvodní závod tohoto seriálu. SRO doplnila Misano dle očekávání, ale bez větší publicity.

10. listopadu
Pořadatelé z SRO se v roce 2016 znovu ujmou pořádání mistrovství GT4. Ratelova organizace tuto sérii spojila v roce 2014 s holandským mistrovstvím GT4. Spojený šampionát následně spravovala německá společnost GT-future.

12. listopadu
Španělská pořadatelská společnost GT Sport zveřejnila podobu kalendáře International GT Open v roce 2016. Znovu obsahuje sedm podniků, přičemž v případě rakouského víkendu je možná náhrada maďarským Hungaroringem.

Jak se stalo v posledních letech tradicí, nebude chybět také zimní část. Na okruzích v Jerezu (25. – 26. února), Paul Ricard (4. – 5. března) a v Barceloně (15. -16. března) si zájemci kromě testů zpestří víkend závody.

poř.
Datum
Země
Okruh
 1.  23. - 24.04. 2016   Portugalsko  Estoril
 2.  21. - 22.05. 2016   Belgie  Spa
 3.  04. - 05.06. 2016   Francie  Paul Ricard
 4.  23. - 24.07. 2016   Velká Británie  Silverstone
 5.  10. - 11.09. 2016   Rakousko*  Red Bull Ring*
 6.  01. - 02.10. 2016   Itálie  Monza
 7.  29. - 30.10. 2016   Španělsko  Barcelona

* možná náhrada za Hungaroring, Maďarsko

13. listopadu
Více jak měsíc po zveřejnění většiny okruhů odhalili pořadatelé ADAC GT Masters první verzi kalendáře. Podobu sedmidílného seriálu jubilejního desátého ročníku si i s doplňujícími informacemi můžete prohlédnout Zde.

16. listopadu
Pořadatelé německého mistrovství ADAC GT Masters zveřejnili novinky chystané na příští sezonu. Nalákat zájemce do řídnoucího pole mají nižší náklady z důvodu kratšího víkendu anebo vyšší odměny.

Celkem chtějí Němci vyplatit až půl milionu euro, místo současných 150 000 euro. Nově čeká na vítěze ve všech 14 závodech 25 000 euro. Dalších 75 000 euro čeká na mistry v klasifikaci amatérů a nově představené třídy pro talentované mladíky. Ta bude určena pilotům do 25 let, kteří jsou držiteli stříbrné licence.

Od tohoto data je také zahájen příjem přihlášek, do 27. listopadu se zvýhodněním pro rozhodnuté zájemce. Konečný termín přihlašování byl stanoven na 14. března 2016.

24. listopadu
V souvislosti s blížícm se prosincovým podnikem 12 hodin v Sepangu, na němž se od letošního roku podílí také SRO, zveřejnili francouzští pořadatelé další informace o chystaném mezinárodním šampionátu. Jeho součástí bude v příštím roce také vytrvalostní závod v Malajsii, na jehož startu se letos očekává 26 účastníků.

Série si nakonec ponechává pracovní název Intercontinental GT Challenge. Jejím cílem je s využitím techniky místních týmů doplněných případně zkušenými továrním techniky a jezdci zúčastnit se prestižní série. Tento koncept má přinést vrcholné závody po celém světě s menšími náklady než bylo mj. MS GT1.

V nejprestižnější třídě profesionálů se utkají výrobci a jezdci, třída smíšených posádek bude vypsána pouze pro jezdce. V podnicích bude použit systém vyvážení výkonnosti francouzských pořadatelů, jenž je považován za nejpropracovanější.

poř.
Datum
Země
Podnik
 1.  06. - 07.02. 2016   Austrálie  12 hodin v Bathurstu
 2.  05. - 06.03. 2016   USA  6 hodin na Circuit of America
 3.  28. - 31.07. 2016   Belgie  24 hodin ve Spa-Francorchamps
 4.  10. - 11.12. 2016   Malajsie  12 hodin v Sepangu

Pohled za obzor

Vzhledem k velkému množství jiných zpráv v uplynulém období a naopak minimu informací o zájemcích bude tato rubrika součástí příštího vydání.

Výsledkový servis

International GT Open (7/7); Barcelona

Finále jubilejního desátého ročníku International GT Open přilákalo až o třetinu více zájemců než bylo ve zbytku sezóny obvyklé. Na katalánském okruhu se utkalo celkem 18 vozů, z nichž čtyři byly obsazeny amatérskými posádkami.

Řady věrných účastníků doplnilo Gallardo týmu HP Racing, McLaren 650S (druhý Teo Martín – Watson, Montje, Kox Racing – Kox, Pronk), Mercedes SLS týmu Sports and You (Coimbra, Silva) BMW týmu TDS (Hassid, Perera) anebo Porsche týmu Krypton (Biaggi, Pezzucchi). Lahůdkou byla účast Renaultu RS01 týmu Monlau (Aicart, Smet), jenž byl výkonově omezen dle zvyklostí třídy GT3.

70´´ Závod

Po vydařeném startu se krátce dostal do vedení Rugolo (č. 51, AF Corse, Ferrari), Parente (č. 2, Teo Martín, McLaren) se již ve druhé zatáčce vrátil do vedení. Ve stejném místě postrčil Companca (č. 90, AF Corse, Ferrari) Balfe (č. 22, Balfe, Ferrari) a Argentinec uvízl v nedalekém kačírku. Okolo Companca se kačírkem prohnal ještě Benucci (č. 3, Villorba, Ferrari). Balfe sice pokračoval po krátké opravě, ale při druhé návštěvě boxů v nich již zůstal.

K další kolizi došlo již ve druhém kole. Yoluc (č. 10, TF Sport, Aston Martin) skončil v hodinách po postrčení od Da Costy (č. 18 – AM, Sports and You, Mercedes SLS). Portugalec byl za tento prohřešek potrestán průjezdem boxy.

Na čele vedl po osmi kolech s více jak dvěmi vteřinami náskoku Parente (č. 2, Teo Martín, McLaren), Rugolo (č. 51, AF Corse, Ferrari) měl pak třináct vteřin náskoku na nejbližší pronásledovatele. Lathouras (místo Rugola, 15 vteřin navíc) po výměnách vedl před Ramosem (místo Parenteho, + 30 vteřin).

Přestože po chvíli Portugalec podlehl týmovému kolegovi Watsonovi (č. 59), třetí místo v cíli již stačilo k zajištění titulu po sobotním závodě. Naopak britský pilot se nespokojil s druhým místem a snižoval náskok thajského pilota. Když v 32. kole Lathouras chyboval a zdržel se při průjezdu kačírkem u zatáčky Seat, dostal se do vedení.

Úplné výsledky naleznete Zde.

60´´ Závod

Úvod nedělního závodu se pro pozdější vítěznou posádku nevyvíjel příliš šťastně. V kvalifikaci šestý Giammaria (č. 90, AF Corse, Ferrari) doplatil na kolizi Perery (č. 27, TDS Racing, BMW) a Aicarta (č. 30, Monlau, Renault) a po průjezdu asfaltovou únikovou zónou se propadl na 12. místo.

Další incident se odehrál o několik zatáček dále, když vedoucího Hankeye (č. 10, TF Sport, Aston Martin) poslal do kačírku u zatáčky Seat Watson (č. 59, Teo Martín, McLaren). Za zatáčkou La Caixa krátce vedoucího Brita překonal Balzan (č. 3, Villorba, Ferrari) a usadil se na čele pole. Druhý Watson byl brzy potrestán průjezdem boxy, po nichž se propadl na 10. místo.

Z třetího místa se dlouho neradoval Kox (č. 48, Kox Racing, McLaren), který byl stižen stejným trestem za postrčení Griffina (č. 52, AF Corse, Ferrari) v La Caixa.

Po výměnách se brzy utkala první trojice, jíž zpočátku dělilo vzájemně po čtyřech vteřinách. Companc (č. 90, AF Corse, Ferrari) nejprve na začátku 27. kola předjel na konci cílové rovinky Balfeho (č. 22, Balfe, Ferrari) a v šesté zatáčce i Benucciho (č. 3, Villorba, Ferrari).

Nakonec se na podium dokázal po stíhací jízdě ze sedmého místa probít ještě čerstvý mistr Parente (č. 2, Teo Martín, McLaren).

Výsledky závěrečného závodu naleznete Zde.

1. FIA GT World Cup; Macau

Na městském okruhu v Macau se uskutečnil boj o první Světový pohár FIA v kategorii GT. Podniku, jenž navázal na zdejší klání gétéček s tradicí od roku 2008, se zúčastnilo 22 jezdců.

Nejlepší pozici pro klíčový nedělní závod si si v sobotu vybojoval po absolvování 12 kol Mücke. Doplatil však na prohřešek při startu po tři kola trvající neutralizaci, takže se nakonec vítězem stal Engel. Výsledky závodu naleznete Zde.

V neděli pak loňský vítěz nedal soupeřům šanci a zvítězil v závodě zkráceném na 14 kol. Bližší popis klání včetně výsledků naleznete Zde.

Přehlídka před prvním Světovým pohárem FIA GT

Foto: GCS

Přehlídka části účastníků 1. FIA GT Světového poháru.

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 20/2015 (17. – 28. října)
Profil Blancpain Sprint Series 2015
Profil Blancpain Endurance Series 2015
Profil ADAC GT Masters 2015
Představení závodu 24 hodin ve Spa 2015
Konečné výsledky Blancpain GT Series
Průvodce: 1. FIA GT Světový pohár

Zdroj: SRO, GT Sport, Sportscar 365, GT4, Formule