Grand magazín 18/2015 (16. – 30. září)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
19. září
V průběhu závěrečného víkendu Blancpain Endurance Series na Nürburgringu představil Stéphane Ratel plány své společnosti na příští rok.
Kromě kalendáře BGTS, změn v pravidlech tohoto šampionátu oznámil prodloužení kontraktu s Pirelli na dodávky do roku 2020 anebo nastínil první informace o chystané minisérii. Ta nabídne výrobcům zisk trofeje ze soupeření ve čtveřici prestižních vytrvalostních podniků. Více naleznete Zde.
Foto: Tomáš Krejčík
Podnik 24 hodin ve Spa má být nejprestižnějším z připravovaného série vytrvalostních zívodů napříč kontinenty. Prvním z nich je 12 hodin v Bathurstu následovaných tříhodinovým podnikem v americkém Austinu, v létě je na programu celodenní belgický závod a vče završí 12 hodin v Sepangu.
Výsledkový servis
Blancpain Endurance Series (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring
Na zakončení pátého ročníku prestižní a oblíbené vytrvalostní série se na Nürburgring dostavilo celkem 55 účastníků: 22 profesionálních sestav, 21 smíšených posádek a 13 amatérských.
Přestože nakonec v závodě slavil úspěch s riskantní strategií opět mclaren týmu Von Ryan (Bell/Van Gisbergen/Estre) startující až z 24. místa, za ním se odehrával souboj o prestižní titul.
K němu měli nejblíže z druhé pozice startující nissan týmu GT Academy (Chiyo/Reip/Buncombe), jehož obzvláště v poslední třetině závodu ohrožovalo bentley týmu M-Sport (Smith/Meyrick/Kane). Kaneovi se sice podařilo zdolat Buncombem pilotovaný nissan, na stíhání vedoucího Estreho již nezbylo dostatek času.
Výsledky a bližší popis závodu naleznete Zde. Audi týmu ISR pilotované Vervischem, Salaquardou a Bonanomim se po startu z 18. pozice probojovalo na konečnou dvanáctou příčku (po penalizaci mercedesu týmu ROWE). Více naleznete Zde.
Foto: Gianluca Sciarra
ADAC GT Masters (7/8); Zandvoort
Na okruhu v blízkosti Severního moře utkalo celkem 21 účastníků o předposlední příděl bodů. Pole stálejších účastníků obohatil druhý vůz týmu Reiter, chyběl Šenkýř Motorsport.
Závod 1
V sobotním dramatickém závodě si napětí užili ještě před startem mechanici týmu Zakspeed. V kvalifikaci třetí nejrychlejší Asch (č. 21, Zakspeed, Mercedes) měl při jízdě na rošt poruchu motoru. Za pouhých dvacet minut před startem provedli opravu hnacího hřídele.
Po startu se v kvalifikaci vybojované pořadí nezměnilo, takže jej vedl Ragginger (č. 36, Schütz, Porsche) před Engem (č. 25, Reiter, Lamborghini) a Aschem (č. 21, Zakspeed, Mercedes). Dvacet minut po startu nezvládl po vyjetí na trávu svoji corvette Alessi (č. 69, Callaway) a narazil do bariéry. Na dráze se objevil na pět minut bezpečnostní vůz.
Po skončení neutralizace se v první zatáčce tvrdě utkali Enge s Raggingerem, Rakušan po lehkém kontaktu skončil v kačírku. Český jezdec přesto mohl pokračovat bez trestu, neboť se jednalo o důsledek předchozího postrčení za ním jedoucími soupeři.
Enge tak předával Van Lagenovi vůz z prvního místa, ale bílé lamborghini strávilo v boxové uličce o pouhou půl vteřiny méně než byl minimální stanovený čas. Trest průjezdu boxy srazil česko-holandskou dvojici mimo bodované pozice a vedení se ujal druhý Ludwig (č. 21, Zakspeed, Mercedes).
Protože se situace ve vedení nezměnila do cíle v 34. kole, podařilo se dvojici Asch/Ludwig navýšit náskok na čele celkové klasifikace. Úplné výsledky naleznete Zde.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
S.Asch/L.Ludwig | Zakspeed | Mercedes |
1:00:40.236
|
2.
|
F.Stoll/M.Basseng | MS Racing | Audi |
+ 4.653
|
3.
|
R.Frey/P.Geipel | Yaco | Audi |
+ 6.548
|
Vůz dvojice Enge/Van Lagen byl dodatečně z původního 12. místa vyloučen.
Závod 2
Start se příliš nevydařil druhému Jönsovi (č. 3, Abt, Audi), neboť jej nejprve zdolal Catsburg (č. 88, Reiter, Lamborghini) a v první zatáčce také Van Lagen (č. 25, Reiter, Lamborghini). Hned v úvodu skončil závod pro Alzena (č. 19, Schubert), neboť po kolizi Sandströma (č. 100, MS Racing, Audi) se Schmidem (č. 8, HTP) Němcovo rozhozené bentley poslalo do blízké bariéry jeho bmw.
Již po deseti minutách se z posledního místa na deváté propracoval Keilwitz (č. 69, Callaway, Corvette). V souboji o osmé místo hájené Ludwigem (č. 21, Zakspeed) si k posunu vzhůru pomohl lehkým nárazem do zádi mercedesu.
Na střídající jezdce brzy čekala neutralizace závodu. Necelých dvacet minut před koncem byl závod znovu odstartován. Bohužel třetí Enge (č. 25, Reiter, Lamborghini) si nechal před startem příliš daleko odjet druhého Thurn und Taxisem (č. 88, Reiter) a vysloužil si po závodě penalizaci, která srazila česko-holandskou dvojici mimo body.
Český pilot si nejprve poradil s týmovým kolegou aby dvě kola před cílem zdolal bmw týmu Schubert pilotované Klingmannem (č. 80). Výsledky po ujetí 34 kol a započtené penalizaci Engeho naleznete Zde.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
J.Klingmann/D.Baumann | Schubert | BMW Z4 |
1:00:32.455
|
2.
|
A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg | Reiter | Lamborghini |
+ 4.253
|
3.
|
J.Pepper/N.Thiim | C.Abt | Audi |
+ 4.876
|
13.
|
T.Enge/J.Van Lagen | Reiter | Lamborghini |
+ 27.969
|
Dojmy libereckého rodáka z rozporuplného víkendu naleznete Zde.
Foto: Axel Weichert/100 octane.de
Očekávané události
2. – 4. října - Blancpain Sprint Series (6/7); BGTS (11/12), Misano
Po slabší prázdninové účasti se při premiéře v Misanu utká celkem 18 vozů. V kategorii smíšených posádek s dvojicí mercedesů týmu GT Russian ke změnám nedošlo, po návratu audi týmu ISR do Silver Cupu má bentley stáje HTP znovu soupeře. Zbývajících 14 účastníků připadá na soutěžící v celkovém hodnocení, kde ty stálé doplní dvojice nových lamborghini týmu Grasser.
Přenos kvalifikace a závodů můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Stanice Eurosport odvysílá kromě záznamu hlavního závodu v úterý půlhodinový sestřih začínající v 23,15.
Událost | Den | SRO | Eurosport 2 | Start |
Kvalifikace | Sobota | 13,45 – 15,15 | - |
-
|
Kvalifikační závod | Sobota | 20,30 – 22,00 | - |
20,40
|
Hlavní závod | Neděle | 13,10 – 15,10 | 14,00 – 15,15 |
13,55
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
2. - 4. října - ADAC GT Masters (8/8); Hockenheim
Během závěrečného podniku ADAC GT Masters na Hockenheimringu se utkají dvě desítky účastníků. Ani jedno lamborghini nenasadí tým Reiter, do šampionátu se vrátí po absenci v Holandsku tým Roberta Šenkýře.
Znovu se bude rozhodovat o titulu mezi jednotlivci i týmy, byť je pravděpodobné, že může dojít k rozluštění tajenky již v sobotu. Ve hře je celkem 50 bodů, které dávají šance celkem pěti jezdcům. Zdánlivě pohodlný náskok 31 bodů má vedoucí dvojice Asch/Ludwig (187 b, č. 21, Zakspeed, Mercedes) před Klingmannem a Baumannem (156 b, č. 80, Schubert, BMW). Šanci má ještě se ztrátou 37 bodů ještě Bachler (150b, č. 36, Schütz, Porsche).
V hodnocení stájí je díky rozdílnému přidělování bodů situace vyrovnanější. Zakspeed (203 bodů) má náskok pouze 12 bodů před týmem Schubert (191 b) nasazujícím dva vozy. Schütz ztrácí již 38 bodů (165 b).
Závody lze sledovat pouze v jeho průběhu s malými časovými přesahy Zde, možnosti pozdějšího shlédnutí jsou omezené. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | ADAC | Start |
První závod | Sobota | 13,15 – 14,15 |
13,10
|
Druhý závod | Neděle | 13,15 – 14,15 |
13,10
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
2. - 4. října - International GT Open (6/7); Monza
V nelehké jubilejní sezoně bývá startovní listina zveřejňována až v den zahájení víkendu. Účast přislíbil s audi tým Drivex, s corvette Solaris. Celkový počet zájemců nejspíše nepřesáhne hranici patnácti vozů.
Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | GT Sport | Start |
70´ závod | Sobota | 15,45-17,25 |
15,55
|
60´ závod | Neděle | 13,45-16,00 |
13,55
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
Foto: Martin Ševčík
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 17/2015 (4. – 15. září) | |
Profil Blancpain Sprint Series 2015 | |
Profil Blancpain Endurance Series 2015 | |
Profil ADAC GT Masters 2015 | |
Představení závodu 24 hodin ve Spa 2015 |
Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Sportscar 365, Formule