Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen odolal dychtivým McLarenům

Verstappen odolal dychtivým McLarenům

VC Rakouska – sprint

Velká cena Rakouska se dál nese ve znamení nadvlády Verstappena. Nizozemec sice zejména v úvodních kolech čelil náporu ze strany Norrise a Piastriho a na chvíli dokonce ztratil vedení, pak se ale vzdálil a triumfoval. Piastri projel cílem jako druhý a Norris skončil třetí.

Ve 12:00 hodin odstartoval na Red Bull Ringu sprint. Před startem se očekávala další těsná bitva mezi Verstappenem a Norrisem. Pilot Red Bullu totiž v páteční kvalifikaci porazil svého soka o pouhých 93 tisícin. Třetí místo připadlo Piastrimu. Čtvrtý startoval Russell, pátý Sainz, šestý Hamilton, sedmý Pérez, osmý Ocon, devátý Gasly, desátý Leclerc, jedenáctý Magnussen, dvanáctý Stroll, třináctý Alonso, čtrnáctý Cunoda, patnáctý Sargeant, šestnáctý Ricciardo, sedmnáctý Hülkenberg, osmnáctý Bottas a devatenáctý Čou.

Z boxové uličky vyrážel do akce Albon. Na Thajcově voze se měnilo po sprintové kvalifikaci nastavení. Trest ovšem Albona příliš mrzet nemusel. V pátek totiž zajel pouze předposlední 19. čas a fakticky se tak propadl pouze za Čoua.

Co se strategie týče, každý šel na jistotu. Všichni z dvaceti pilotů totiž obuli střední směs pneumatik.

Na první pokus se nepodařilo odstartovat. Zdálo se, že na startovních světlech došlo k technickému problému. Vozy se tak vydaly do ještě jednoho zaváděcího kola.

Verstappen si start pohlídal a ihned poodjel Norrisovi. Brit se navíc musel bránit svému parťákovi Piastrimu, který to v první zatáčce zkoušel po vnější straně. Další Australanův pokus přišel ve třetí zatáčce, v obou případech ale Norris druhé místo uhájil. Dopředu se během prvního kola posouvali jezdci Ferrari. Sainz předjel Russella a převzal čtvrtou pozici. Leclerc se dostal na sedmé místo.

V úvodu třetího kola bylo pořadí následující: Verstappen, Norris, Piastri, Sainz, Russell, Hamilton, Leclerc, Pérez, Magnussen, Stroll, Ocon, Gasly, Cunoda, Alonso, Hülkenberg, Sargeant, Ricciardo, Bottas, Čou a Albon.

Pokud někdo očekával, že se Verstappen začne po vydařeném startu vzdalovat, byl na omylu. Norris totiž zajel nejrychlejší kolo a od třetího kola na pilota Red Bullu tlačil. Ve svých snahách si pomáhal i systémem DRS. Brit naznačoval útok ve třetí a čtvrté zatáčce, Verstappen ale zůstával v čele. Tento souboj pozoroval Piastri, který byl rovněž blízko a byl připraven využít případné příležitosti.

V pátém kole se Norris odvážil. Ve třetí zatáčce to poslal pod Verstappena na brzdy a ujal se vedení. Pilot Red Bullu si ale nenechal tento útok líbit a ve čtvrté zatáčce šel zpět před Norrise. Souboje navíc využil Piastri a dostal se na druhé místo před svého parťáka.

Boj o vítězství zdaleka nekončil. Verstappen sice vedl, Piastri ale ztrácel méně než sekundu a využíval proto systému DRS. Podobný rozestup byl i mezi Piastrim a Norrisem. Verstappen si navíc stěžoval na problémy s baterií.

Lando Norris sice chvíli vedl, nakonec ale dojel až třetí. Foto: McLaren



Bojovalo se o čtvrté místo. Russell se toužil vrátit před Sainze. Ke dvojici se přiblížil rovněž Hamilton. V osmém kole Russell Sainze skutečně zdolal. Podařilo se mu to ve čtvrté zatáčce. Russellova ztráta na Norrise činila dvě sekundy.

V dalších kolech převzal Verstappen situaci do svých rukou. Svůj náskok nad Piastrim postupně navýšil na 2,5 sekundy. Australan se navíc musel obávat o druhé místo. Třetí Norris jezdil rychleji než on a dotahoval se.

Rozestup mezi Piastrim a Norrisem zůstával v dalších kolech zhruba stejný. Souboj byl na spadnutí také mezi pátým Sainzem a šestým Hamiltonem. Tuto dvojici rovněž dělila méně než jedna sekunda.

Hülkenberg při souboji vytlačil Alonsa mimo trať. Incidentem se začali zabývat sportovní komisaři.

Tou dobou už Verstappen projížděl cílem a zvítězil. Norris sice tlačil na Piastriho do poslední chvíle, Australan ale nakonec druhou pozici uhájil. Norris se musel spokojit se třetím místem.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT - 23 8
2. Oscar Piastri McLaren Mercedes 4,616 23 7
3. Lando Norris McLaren Mercedes 5,348 23 6
4. George Russell Mercedes Mercedes 8,354 23 5
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 9,989 23 4
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 11,207 23 3
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 13,424 23 2
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 17,409 23 1
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 24,067 23 0
10. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 30,175 23 0
11. Esteban Ocon Alpine Renault 30,839 23 0
12. Pierre Gasly Alpine Renault 31,308 23 0
13. Juki Cunoda RB Red Bull PT 35,452 23 0
14. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 38,423 23 0
15. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 39,397 23 0
16. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 43,155 23 0
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 44,076 23 0
18. Alexander Albon Williams Mercedes 44,673 23 0
19. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 46,511 23 0
20. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 53,143 23 0

Aktualizace: Hülkenberg byl později penalizován deseti sekundami za to, že vytlačil Alonsa z dráhy. Peo německého jezdce to znamenalo propad na 19. místo.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Verstappen 227, 2. Norris 156, 3. Leclerc 150, 4. Sainz 120, 5. Pérez 112, 6. Piastri 94, 7. Russell 86, 8. Hamilton 73, 9. Alonso 41, 10. Cunoda 19, 11. Stroll 17, 12. Ricciardo 9, 13. Bearman 6, 14. Hülkenberg 6, 15. Gasly 5, 16. Ocon 3, 17. Albon 2, 18. Magnussen 1.

Průběžné pořadí týmů: 1. Red Bull 339, 2. Ferrari 276, 3. McLaren 250, 4. Mercedes 159, 5. Aston Martin 58, 6. VCARB 28, 7. Alpine 8, 8. Haas 7, 9. Williams 2.

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull