Verstappen odolal dychtivým McLarenům
VC Rakouska – sprint
Velká cena Rakouska se dál nese ve znamení nadvlády Verstappena. Nizozemec sice zejména v úvodních kolech čelil náporu ze strany Norrise a Piastriho a na chvíli dokonce ztratil vedení, pak se ale vzdálil a triumfoval. Piastri projel cílem jako druhý a Norris skončil třetí.
Ve 12:00 hodin odstartoval na Red Bull Ringu sprint. Před startem se očekávala další těsná bitva mezi Verstappenem a Norrisem. Pilot Red Bullu totiž v páteční kvalifikaci porazil svého soka o pouhých 93 tisícin. Třetí místo připadlo Piastrimu. Čtvrtý startoval Russell, pátý Sainz, šestý Hamilton, sedmý Pérez, osmý Ocon, devátý Gasly, desátý Leclerc, jedenáctý Magnussen, dvanáctý Stroll, třináctý Alonso, čtrnáctý Cunoda, patnáctý Sargeant, šestnáctý Ricciardo, sedmnáctý Hülkenberg, osmnáctý Bottas a devatenáctý Čou.
Z boxové uličky vyrážel do akce Albon. Na Thajcově voze se měnilo po sprintové kvalifikaci nastavení. Trest ovšem Albona příliš mrzet nemusel. V pátek totiž zajel pouze předposlední 19. čas a fakticky se tak propadl pouze za Čoua.
Co se strategie týče, každý šel na jistotu. Všichni z dvaceti pilotů totiž obuli střední směs pneumatik.
Na první pokus se nepodařilo odstartovat. Zdálo se, že na startovních světlech došlo k technickému problému. Vozy se tak vydaly do ještě jednoho zaváděcího kola.
Verstappen si start pohlídal a ihned poodjel Norrisovi. Brit se navíc musel bránit svému parťákovi Piastrimu, který to v první zatáčce zkoušel po vnější straně. Další Australanův pokus přišel ve třetí zatáčce, v obou případech ale Norris druhé místo uhájil. Dopředu se během prvního kola posouvali jezdci Ferrari. Sainz předjel Russella a převzal čtvrtou pozici. Leclerc se dostal na sedmé místo.
V úvodu třetího kola bylo pořadí následující: Verstappen, Norris, Piastri, Sainz, Russell, Hamilton, Leclerc, Pérez, Magnussen, Stroll, Ocon, Gasly, Cunoda, Alonso, Hülkenberg, Sargeant, Ricciardo, Bottas, Čou a Albon.
Pokud někdo očekával, že se Verstappen začne po vydařeném startu vzdalovat, byl na omylu. Norris totiž zajel nejrychlejší kolo a od třetího kola na pilota Red Bullu tlačil. Ve svých snahách si pomáhal i systémem DRS. Brit naznačoval útok ve třetí a čtvrté zatáčce, Verstappen ale zůstával v čele. Tento souboj pozoroval Piastri, který byl rovněž blízko a byl připraven využít případné příležitosti.
V pátém kole se Norris odvážil. Ve třetí zatáčce to poslal pod Verstappena na brzdy a ujal se vedení. Pilot Red Bullu si ale nenechal tento útok líbit a ve čtvrté zatáčce šel zpět před Norrise. Souboje navíc využil Piastri a dostal se na druhé místo před svého parťáka.
Boj o vítězství zdaleka nekončil. Verstappen sice vedl, Piastri ale ztrácel méně než sekundu a využíval proto systému DRS. Podobný rozestup byl i mezi Piastrim a Norrisem. Verstappen si navíc stěžoval na problémy s baterií.
Bojovalo se o čtvrté místo. Russell se toužil vrátit před Sainze. Ke dvojici se přiblížil rovněž Hamilton. V osmém kole Russell Sainze skutečně zdolal. Podařilo se mu to ve čtvrté zatáčce. Russellova ztráta na Norrise činila dvě sekundy.
V dalších kolech převzal Verstappen situaci do svých rukou. Svůj náskok nad Piastrim postupně navýšil na 2,5 sekundy. Australan se navíc musel obávat o druhé místo. Třetí Norris jezdil rychleji než on a dotahoval se.
Rozestup mezi Piastrim a Norrisem zůstával v dalších kolech zhruba stejný. Souboj byl na spadnutí také mezi pátým Sainzem a šestým Hamiltonem. Tuto dvojici rovněž dělila méně než jedna sekunda.
Hülkenberg při souboji vytlačil Alonsa mimo trať. Incidentem se začali zabývat sportovní komisaři.
Tou dobou už Verstappen projížděl cílem a zvítězil. Norris sice tlačil na Piastriho do poslední chvíle, Australan ale nakonec druhou pozici uhájil. Norris se musel spokojit se třetím místem.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | - | 23 | 8 |
2. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 4,616 | 23 | 7 |
3. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 5,348 | 23 | 6 |
4. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 8,354 | 23 | 5 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 9,989 | 23 | 4 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 11,207 | 23 | 3 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 13,424 | 23 | 2 |
8. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 17,409 | 23 | 1 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 24,067 | 23 | 0 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 30,175 | 23 | 0 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 30,839 | 23 | 0 |
12. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 31,308 | 23 | 0 |
13. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 35,452 | 23 | 0 |
14. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 38,423 | 23 | 0 |
15. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 39,397 | 23 | 0 |
16. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 43,155 | 23 | 0 |
17. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 44,076 | 23 | 0 |
18. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 44,673 | 23 | 0 |
19. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 46,511 | 23 | 0 |
20. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 53,143 | 23 | 0 |
Aktualizace: Hülkenberg byl později penalizován deseti sekundami za to, že vytlačil Alonsa z dráhy. Peo německého jezdce to znamenalo propad na 19. místo.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Verstappen 227, 2. Norris 156, 3. Leclerc 150, 4. Sainz 120, 5. Pérez 112, 6. Piastri 94, 7. Russell 86, 8. Hamilton 73, 9. Alonso 41, 10. Cunoda 19, 11. Stroll 17, 12. Ricciardo 9, 13. Bearman 6, 14. Hülkenberg 6, 15. Gasly 5, 16. Ocon 3, 17. Albon 2, 18. Magnussen 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Red Bull 339, 2. Ferrari 276, 3. McLaren 250, 4. Mercedes 159, 5. Aston Martin 58, 6. VCARB 28, 7. Alpine 8, 8. Haas 7, 9. Williams 2.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull