Poslední zastávka podle Räikkönena nebyla potřeba
Fin dojel těsně za Vettelem na druhém místě.
Kimi Räikkönen si myslí, že nebylo nutné absolvovat poslední zastávku u mechaniků v závěru Velké ceny Německa, po které přišel o vedení.
Jeho soupeři na čele Sebastian Vettel a Romain Grosjean byli v boxech naposledy přibližně 20 kol před koncem pro novou sadu střední směsi pneumatik, Räikkönen však zůstal na trati a ujal se vedení.
Räikkönen přitom naposledy stavěl u mechaniků během výjezdu safety caru ve 24. kole. Nakonec se pilot Lotusu objevil v boxech i potřetí jedenáct kol před cílem.
Na vůz přitom dostal měkčí sadu pneumatik a nedělalo mu proto velký problém dotáhnout se za vedoucího Vettela poté, co mu jeho týmový kolega z Lotusu Grosjean přepustil druhou pozici.
V závěru však na trojnásobného mistra světa Räikkönen o sekundu nestačil a letos už počtvrté skončil druhý.
"Mohl jsem na trati zůstat déle a museli jsme se rozhodnout, jestli proto nezkusíme dojet až do cíle," řekl Räikkönen.
"Měl jsem ale problémy s rádiem. Já sice tým slyšel, jenže oni mě slyšeli jen ve dvou zatáčkách.
Zajímalo by mě, zda bychom zvládli dojet do cíle, pneumatiky totiž vypadaly v pohodě."
Räikkönen zároveň souhlasí s Vettelovým tvrzením, že pokud by závod trval déle, pořadí na první pozici by se měnilo.
"Těžko říct, co by se stalo v následujících dvou kolech," řekl Fin. "Měli jsme dobrou rychlost. Myslím, že v každém případě bychom svedli velkou bitvu a nakonec bych ho zřejmě předjel.
Zkusili jsme všechno a nedokázali jsme vyhrát. Myslím ale, že tým má za sebou dobrý závod. Budeme se dále snažit."