Nešťastný Marcos Ambrose, šťastný Kyle Busch
Nelítostné závodění ve Watkins Glen plné vzrušujících momentů.
Při startu se tedy v první řadě objevila žluto-černá devítka a vedle ní s patnáctkou Clint Bowyer. V druhé řadě se usadil rychlý Truex Jr. a Allmendinger. Ze třetí linie startoval Kyle Busch a Jamie McMurray. Juan Pablo Montoya si v kvalifikaci vyjel jedenáctou pozici, rekordní Carl Edwards až šestnáctou a současný leader šampionátu Jimmie Johnson až osmnáctou. Náhradníček Max Papis ve voze #14 startoval z dvacátého devátého místa.
Ihned po startu nenechal Ambrose nic náhodě a ukázal celému jezdeckému poli svůj zadní nárazník. O několik zelených kol později už si dokonce vydobyl náskok na druhého Bowyera celých 1,79 vteřiny. Netrvalo to ale příliš dlouho, v osmém kole se na trati poprvé objevil zaváděcí vůz. Vše kvůli červené Toyotě s #83, která nejdříve děsivě kouřila a potom zůstala nehybně stát v šesté zatáčce. Motor odmítl nadále spolupracovat a pro Davida Reutimanna to byl konec závodu.
Po restartu se vše vrátilo do zajetých kolejí a Australan začal zase ujíždět zbytku jezdeckého pole. O malé zpestření se postaral David Gilliland, který se opřel o lemující zeď v sedmé zatáčce a musel zajet na Pit Lane. Závod naštěstí pokračoval bez přerušení. Ve čtrnáctém (z devadesáti) kole už měl Ambrose náskok 2,315 vteřiny.
Příliš se nedařilo Bradu Keselowskemu, který se po kontaktu s Jamiem McMurrym dostal do smyku v první zatáčce a propadl se ze sedmého místa až na patnácté, stále vlála zelená vlajka. O žlutou fázi se postaral Jeff Gordon. Ten poničil čumák své 24 potom, co ve velké rychlosti vyletěl ze čtvrté zatáčky. Nejdřív se opřel o lemující zeď vlevo a vše dokončil na pravé straně trati. Jeff nebyl zraněn, ale jeho vůz čekal na trati, až ho někdo odtáhne.
K závodění jsme se vrátili zase v devatenáctém kole. Na čele se toho příliš nezměnilo. Stále kraloval Ambrose, druhý kroužil Bowyer a třetí Allmendinger. Leader závodu přitom opět šlapal na plyn jako zběsilý a začal si budovat náskok. O několik kol později se jezdecké pole trochu promíchalo, druhé místo obsadil Kyle Busch, třetí Martin Truex Jr. Bowyer a Allmendinger se přesunuli na čtvrté a páté místo.
Ambroseho náskok na druhého Busche činil 2,66 vteřiny. Ve dvacátém šestém kole se na čele začala objevovat čtyřicet dvojka čili Juan Pablo Montoya. Ten kroužil na pátém místě. O dvě kola později jsme se dočkali zastávek v boxech za plného závodního tempa. Mezi prvními, kteří zajeli na Pit Lane, byli Allmendinger ze čtvrtého místa, Kenseth nebo Mears. Kyle Busch zatím ztrácel na leadera závodu skoro tři vteřiny. Na Pit Lane se postupně vystřídalo celé jezdecké pole. Zastávku si nenechal ujít ani Ambrose. Jedno kolo v čele závodu si tak mohl odkroužit Montoya. Ukázkový smyk předvedl Brian Keselowski, ale naštěstí pro jezdce na Pit Lane se nemávalo žlutou vlajkou. V čele závodu se objevil i Jamie McMurray nebo Kevin Harvick.
Třicáté páté kolo přineslo další žlutou fázi. Michael McDowell se dostal do smyku mezi pátou a šestou zatáčkou. Po restartu v třicátém devátém kole si Kevin Harvick udržel své prvenství, druhý kroužil Ambrose, třetí Kyle Buch, čtvrtý Truex Jr. a takový Juan Pablo Montoya se stále držel své páté pozice. První desítku uzavíral Carl Edwards. Na trať se navíc vrátil Jeff Gordon, jehož vůz se proměnil na naháče. A ačkoliv se Harvick snažil, udržet si své prvenství, Ambrose mu ukázal, že on to na Glen válí lépe.
Dlouho se ale nezávodilo, další žlutá fáze nastala díky pánovi Kvapil a Fellows. Těm totiž bylo poněkud těsno ve třetí a čtvrté zatáčce, kde jeli “side by side“ a došlo k nevyhnutelnému kontaktu. Bourajícím už se následně nedokázal vyhnout Drissi, Cassill nebo Gonzales Jr. Právě Gonzales Jr. přitom stihl na trati nadělat slušný nepořádek, potom co se pokusil z místa nehody ujet. Spotter ho dokázal zastavit až po několika metrech. Na trati tedy zavlály červené vlajky a vozy se vyrovnaly v zákrutě s názvem “Bus Stop“, kde čekaly na okamžik, kdy bude trať připravena zase k závodění. Ten nastal po necelých dvaceti třech minutách.
Polovina závodu byla odkroužena, na čele se stále držel dominující Ambrose. V padesátém druhém kole činil jeho náskok na druhého Harvicka 3,6 vteřiny.
V šedesátém kole hrál na schovávanou Aric Almirola, který svou čtyřicet trojku ukryl do bariéry z pneumatik v páté zatáčce. Na světě tak byla další žlutá fáze. Na Pit Lane se tak rozjel boj o čas a samotná strategie byla to nejdůležitější. V šedesátém čtvrtém kole jsme se vrátili do závodního tempa. Novým leaderem závodu byl Kyle Busch, druhý Martin Truex Jr., třetí Bowyer, čtvrtý Keselowski a pátý Kurt Busch. Ambrose se musel spokojit s dvanáctou pozicí. Rozhodně byl na tom lépe než Allmendinger, který se propadl kvůli nedostatku benzínu až na dvacátou sedmou příčku. Smůla pro jím tak dobře rozjetý závod.
Po restartu předvedli bitvu o vedení Kyle Busch a Martin Truex Jr., do bojů se přimíchal i Keselowski. Šedesáté šesté kolo patřilo Kylu Buschovi, druhý Keselowski, třetí Truex Jr., čtvrtý Bowyer a pátý druhý z bratří Buschů. Montoya a Ambrose se zatím snažili najít cestu zpět do první desítky.
V šedesátém sedmém kole se do problémů dostal Boris Said. Dostal se do smyku v první zatáčce. Vše pravděpodobně díky špatné pneumatice. Závod se ale obešel bez žluté fáze.
Na čele se zatím stále bojovalo. Brad Keselowski tlačil svůj vůz, co to šlo, ale Kyle Busch ho před sebe prostě nepustil. Třetí Truex Jr. zatím začal na první dvojku trochu ztrácet. Tak trochu se vše podobalo loňskému závodu, kdy Brad Keselowki téměř za stejných okolností dorážel na Kyla Busche.
V sedmdesátém čtvrtém kole se o zpestření postaral Jeff Burton, který se po kontaktu s Casey Mearsem dostal do smyku v sedmé zatáčce. Nic z toho ale neohrozilo nebojácné počínání Kyla Busche, co by leadera závodu. První pětka byla stále neměnná #18, #2, #56, #15, #78.
Samovolně se potulující pneumatika byla příčinou další žluté fáze. Ztratil ji Trevis Kvapil po tom, co se svou devadesát trojkou několikrát políbil lemující zeď.
Po restartu zbývalo do konce závodu pouhých deset kol. O trochu srandy se postaral Ambrose s Kensethem a Kahnem. Těm totiž bylo těsno ve třetí a čtvrté zatáčce. Při výjezdu se jim už nedokázal vyhnout Earnhardt Jr., Jeff Burton, Alex Kennedy a Regan Smith.
Na řadě tedy byly Pit Stopy, během kterých zúčastněné vozy dostály opravám. Nic, co by ohrozilo leadera Kyla Busche. Toho totiž začalo ohrožovat něco jiného. Nedostatek paliva.
Šest kol před koncem závodu se mohlo restartovat. Jenomže kolo na to se opět mávalo žlutou vlajkou. Ve třetí zatáčce (kde jako obvykle bylo poněkud těsno) totiž šťouchl Max Papis před sebou jedoucího Marcose Ambrose. Pro něj to znamenalo konec velmi dobře rozjetého závodu. Ambrose byl vzteky bez sebe a rozhazoval svými věcmi, počínaje volantem, konče rukavicemi.
Tým Kyla Busche si zatím začal dělat vážné starosti o stav paliva. Bude ho tam dost na případný GWC restart?
Restart a poslední dvě kola do cíle. První Kyle Busch, druhý Brad Keselowski, který se snažil a pokoušel leadera, co to šlo. Kyle si nakonec dojel pro bílou vlajku a bezpečně zvládl i ono poslední kolo.
Lentilková osmnáctka předvedla luxusní "burn out" a pro Kyla Busche, rodáka z Nevady je to už dvacáté sedmé vítězství v rámci Sprint Cupu. Stihne letos ještě třicítku?
A co se změnilo v šampionátu?
První je stále Jimmie Johnson. Druhý Clint Bowyer stáhl jeho náskok o dva body, ztrací na něj tak sedmdesát pět bodů. Třetí je stále Carl Edwards, čtvrtý Kevin Harvick a na pátou příčku poskočil Kyle Busch a sesadil tak o příčku níž Dala Earnhardta Jr. Sedmý je stále Matt Kenseth a o celá čtyři místa si přilepšil Brad Keselowski, momentálně tedy osmý. O jedno lepší, čili devátý je Greg Biffle, desátý o čtyři místa lepší Martin Truex Jr. Divoké karty mají po posledním závodě Kasey Kahne (dvanáctý) a Ryan Newman (čtrnáctý).
18.8. se vrátíme na trať do Michiganu!