Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pro Räikkönena jsou hlavní výkony, ne peníze, říká Lotus

Pro Räikkönena jsou hlavní výkony, ne peníze, říká Lotus

"Pokud mu budeme schopni poskytnout dobré auto, zůstane."

Lotus je přesvědčen o tom, že spíše než finanční podmínky je to výkonnost vozu a týmu, která bude hrát klíčovou roli v rozhodnutí Kimiho Räikkönena, zda setrvat v Enstone, nebo odejít k jiné stáji.

Ačkoliv se velká pozornost v poslední době točí kolem finančních potíží Lotusu, kterému se stále ještě nepodařilo uzavřít kontrakt s investorem Infinity Racing, majitel týmu Gerard Lopez sdělil, že Räikkönena daleko více zajímá výkonnost.

V situaci, kdy se od nadcházející sezóny výrazně mění technická pravidla, která by mohla zamíchat rozložením sil ve startovním poli, má prý Räikkönen zájem zejména na posílení spolupráce týmu s Renaultem.

Lotus se údajně snaží s francouzskou automobilkou vyjednat užší vztahy a posílit ji z role dodavatele motorů na skutečného technického partnera.

Lopez v rozhovoru ohledně poslední situace kolem Räikkönena řekl: "Věci se hýbou. Před dvěma měsíci jsem řekl, že pokud od nás dostane, co chce, což je technická jistota ve smyslu toho, jak blízko si budeme s Renaultem, pak je vysoká šance, že zůstane."

Räikkönen již otevřeně přiznal, že některé finanční prémie spojené s jeho výkony byly opožděné, Lopez však tvrdí, že tyto problémy nejsou natolik závažné, aby měly znamenat ukončení jejich kontraktu.

"To není ten problém," řekl. "Myslím si, že má určité mimořádné záležitosti kolem bodů a to je všechno.

Jeho hlavním zájmem v tuto chvíli je jistota, že příští rok budeme top tým, protože se výrazně mění technické specifikace. Nechce, abychom byli pouze zákaznickým týmem.

Jednáme o tom, jak bychom si mohli být s Renaultem blíž, ať už v jakékoliv podobě. To je také důvod, proč jsme ještě nepodepsali žádný kontrakt (na dodávku motorů)."