Farfus vítězem, Rockenfeller se přiblížil k titulu
DTM, Oschersleben - závod
Augusto Farfus vybojoval druhé letošní vítězství v DTM, když vyhrál osmý závod sezóny na německém Oscherslebenu. Na druhé pozici dojel do cíle vedoucí jezdec průběžného pořadí Mike Rockenfeller, který se výrazně přiblížil zisku letošního titulu.
Start se skvěle vydařil jezdcům BMW. Augusto Farfus dokázal v nájezdu do první zatáčky překonat z pole position startujícího Jamieho Greena, zatímco Bruno Spengler vykompenzoval svou penalizaci postupen ze šesté příčky na třetí. Klíčově přitom překonal také Mika Rockenfellera, vedoucího jezdce průběžného pořadí šampionátu, ten se usadil na čtvrtém místě.
Rockenfeller byl už na konci třetího kola prvním, který ze špičky zamířil k mechanikům, s ním se v boxové uličce objevilo také šest dalších soupeřů.
První z důležitých momentů přišel ve dvanáctém kole, Spengler totiž odbočil do boxů, na trať se však vrátil těsně za Rockenfellerem. Na rozdíl od Němce měl navíc na svém voze tvrdší sadu pneumatik, na které okamžitě začal ztrácet čas i pozice. Rockenfeller naopak stíhal vedoucí dvojici a když své mechaniky ve 20. kole navštívil vedoucí Farfus, objevil se těsně za jeho zády.
O pět kol později zajel podruhé do boxů Spengler, kolo nato stavěli také vedoucí Green a v tu chvíli pátý Rockenfeller. Reagoval také Farfus, jenž znovu vyjel z boxů těsně před Rockenfellerem, hned však předjel týmového kolegu Joeyho Handa, který za sebou mohl Rockenfellera pozdržet.
Spengler se nadále trápil na tvrdších pneumatikách, zezadu na něj začal dotírat další z jezdců ještě bojujících o titul, Robert Wickens. Ten ve 36. kole proti krajanovi neuspěl a naopak ztratil místo ve prospěch Mattiase Ekströma. Švéd se v nájezdu do 37. okruhu úspěšně posunul také před Spenglera, načež Wickens s pomocí kontaktu obhájce titulu pokořil ve třetí zatáčce. Spengler pak v následující zatáčce nasadil k útoku a vystřelil Wickense z trati.
Wickens se vysvobodil z kačírku, dojel však pouze do garáže a závod vzdal. Spengler mezitím přišel o kapotu a dostal signalizaci černo-oranžovou vlajkou. O kolo později tedy i on zamířil do boxů a ze závodu odstoupil.
V boxech se mezitím podruhé ukázal Green, na trať se přitom vrátil za Farfusem a Rockenfellerem. Poté, co všichni jezdci absolvovali obě své povinné zastávky v boxech, se tato trojice ujala vedení. Zatímco si Farfus užíval pohodlného vedení, Green se držel do jedné sekundy za Rockenfellerem. Svému stájovému parťákovi už však vzhledem k situaci v šampionátu nedělal problémy.
Farfus tak s náskokem šesti sekund proťal cílovou pásku jako vítěz, Rockenfeller byl odmáván na druhé pozici. Třetí místo bral Jamie Green, který tak dosáhl svého prvního umístění na stupních vítězů v barvách Audi.
Čtvrtý skončil Filipe Albuquerque před pátým Timem Scheiderem. Šestý skončil Gary Paffett před sedmým Mattiasem Ekströmem, bodovanou desítku doplnili Miguel Molina, Adrien Tambay a Edoardo Mortara, což znamená, že Audi dostalo všech osm svých vozů do první desítky.
Situace v šampionátu má dva závody před koncem sezóny poměrně jednoznačný ráz. Mike Rockenfeller vede se ziskem 124 bodů, přičemž vítěz závodu Augusto Farfus zůstal jeho jediným možným rivalem v boji o titul. Brazilec však na svého konkurenta ztrácí 33 bodů, k dispozici jich je ještě padesát.
Ze hry vypadli kvůli své vzájemné kolizi Robert Wickens a Bruno Spengler, šanci ztratil také Christian Vietoris, jenž po startu ze 20. místa dojel po nevýrazném závodě do cíle na osmnácté příčce.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup
|
1.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
1:11:40.894
|
2.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
+ 6.298
|
3.
|
J.Green | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 6.912
|
4.
|
F.Albuquerque | Audi Sport Team Rosberg |
+ 10.837
|
5.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
+ 13.325
|
6.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
+ 14.707
|
7.
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 21.980
|
8.
|
M.Molina | Audi Sport Team Phoenix |
+ 22.692
|
9.
|
A.Tambay | Audi Sport Team Abt |
+ 23.109
|
10.
|
E.Mortara | Audi Sport Team Rosberg |
+ 23.977
|
11.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
+ 24.136
|
12.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
+ 29.004
|
13.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
+ 36.997
|
14.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
+ 38.620
|
15.
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
+ 48.244
|
16.
|
J.Hand | BMW Team RBM |
+ 48.756
|
17.
|
D.Juncadella | stern Mercedes AMG |
+ 49.751
|
18.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
+ 58.626
|
19.
|
A.Priaulx | BMW Team RMG |
+ 1:10.973
|
|
M.Tomczyk | BMW Team RMG |
+ 2 kola
|
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
+ 11 kol
|
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
+ 13 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Joey Hand (BMW Team RBM) - 1:21.255
Průběžné pořadí po osmi závodech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
124
|
2.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
91
|
3.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
71
|
4.
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
70
|
5.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
67
|
6.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
65
|
7.
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
44
|
8.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
39
|
9.
|
J.Green | Audi Sport Team Abt Sportsline |
35
|
10.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
26
|
11.
|
J.Hand | BMW Team RBM |
26
|
12.
|
A.Tambay | Audi Sport Team Abt |
22
|
13.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
22
|
14.
|
D.Juncadella | stern Mercedes AMG |
20
|
15.
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
15
|
16.
|
F.Albuqeurque | Audi Sport Team Rosberg |
12
|
17.
|
M.Tomczyk | BMW Team RMG |
10
|
18.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
8
|
19.
|
M.Molina | Audi Sport Team Phoenix |
8
|
20.
|
E.Mortara | Audi Sport Team Rosberg |
3
|
21.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
3
|
22.
|
A.Priaulx | BMW Team RMG |
2
|
Bodovací systém DTM:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1