Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull se v závěru bál o Vettelovo auto

Red Bull se v závěru bál o Vettelovo auto

Po Webberově odstoupení tým přijal preventivní opatření.

Šéf týmu Red Bull Christian Horner prozradil, že na boxové zdi v závěru Velké ceny Indie panovaly obavy o spolehlivost vozu Sebastiana Vettela.

Ve čtyřicátém kole vyhasly naděje pro Vettelova týmového kolegu Marka Webbera, který musel vzdát kvůli problému s alternátorem. Red Bull se pak obával, že by se podobné problémy mohly objevit také na Němcově voze, proto se snažili jeho alternátoru co nejvíce ulevit.

Vrásky na čele pak členům týmu přidělal vadný senzor na alternátorů, který začal poskytovat chybná data. To jen prohloubilo obavy inženýrů Red Bullu.

"Po poruše na Markově voze, která přišla nečekaně, jsme neměli důvod očekávat, že se něco podobného nestane na druhém autě," řekl Horner.

"Okamžitě jsme se snažili snížit zatížení alternátoru, jak jen to šlo, včetně toho, že jsme na konci vypnuli také systém KERS.

Pak jsme měli problém se senzorem na alternátoru, který nám také přidělal nějaké horké chvilky. Mezitím navíc Sebastian sázel na časomíře fialové sektory, takže i kvůli tomu jsme byli na prášky.

Naštěstí se ale auto dostalo do cíle a Sebastian udělal to, co potřeboval. Byla to zkrátka jen neuvěřitelně krutá smůla, že tam nahoře nemohl být také Mark."

Ani případná porucha by však nezabránila Vettelovi v zisku čtvrtého titulu mistra světa, Fernando Alonso totiž potřeboval dokončit do druhého místa. Španěl však po kolizích v prvním kole vůbec nebodoval.

Webberovo odstoupení znovu vyvolalo vlnu komentářů, které tvrdí, že když už Red Bull postihne nějaká technická porucha, stane se na jeho voze. Horner však taková tvrzení odmítá.

"Když se statisticky podíváte na dobu, co jsou ti dva v autě, potkává je stejné množství problémů a selhání," řekl Horner.

"Podívejte se na problém se systémem KERS u Seba před pár týdny v Japonsku. Nemá to žádný důvod. Mark měl dnes zkrátka neuvěřitelnou smůlu a dokud Renault nedostane zpátky motor, nebudeme vědět, co bylo příčinou."