Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Fittipaldi s vlastním týmem do formule 1!

Fittipaldi s vlastním týmem do formule 1!

Motorsport před 40 lety - 2. díl.

Nejzajímavější hláškou třetího lednového týdne roku 1974 byl chystaný brazilský útok na formuli 1.

- Dle reportáží v Brazílii měla šuškanda kolem „národního“ týmu konečně nabýt konkrétních forem. Projekt prvního brazilského monopostu F1 měl na starosti Wilson Fittipaldi, bratr mistra světa Emersona. Vůz navrhl Richard Divila a měl být vyroben doma v Sao Paulu. Testy chtěli Brazilci odbýt od srpna a vyrazit do první Grand Prix roku 1975. Wilson byl jediným pilotem týmu, o tom, jakou roli má hrát Emerson se zatím nevědělo nic. Sponzor zatím nebyl představen.

- Také v Argentině se snažili. Oreste Berta oznámil, že dokončil monokokové šasi pro americký seriál F5000. Doufal, že do něj bude moci posadit svého věrného pilota Nestora Garcii Veigu.

- Velké plány měl i bývalý tovární pilot Ferrari a Matry, Chris Amon. V anglickém Readingu stavěl vlastní monopost F1 a chtěl během roku nasadit dva vozy pro sebe a nadějného dorostence z F3, Australana Larryho Perkinse. Finská hvězda Interserie, Leo Kinnunen údajně objednal třetí šasi...

- Špičkový tým DART ukončil svou činnost. Stáj skotského finančního makléře Denyse Dobbieho nasazovala roku 1973 výborně připravené monoposty ve formuli 2 (Dave Walker) a formuli 3 (Alan Jones). Dobbie dokonce plánoval postup do formule 1, své náročné hobby si ale nemohl „v nastalé kritické hospodářské situaci“ nadále dovolit. Odmítal totiž (jako Lord Hesketh) komerční sponzory. Jeho vozy startovaly výhradně v tmavomodrém skotském lakování.

- Bývalý tovární jezdec Ferrari, Alfy Romeo a Porsche, Nino Vaccarella oznámil konec své kariéry. Ital z Palerma vyhrál téměř všechny velké vytrvalostní klasiky. Ve formuli 1 vyrazil mezi lety 1961 a 1965 na vozech De Tomaso, Porsche, Lotus a Ferrari do čtyř velkých cen.

- Třetí závod Tasmánské série pro vozy F5000 vyhrál v novozéladském Wigramu John McCormack na voze Elfin-Repco. Až za ním dojely favorizované Chevrony hraběte Van der Stratena s Teddy Pilettem a Peterem Gethinem.

John McCormack vede před Walkerem, Brownem a Stewartem ve Wigramu.

John McCormack vede před Walkerem, Brownem a Stewartem ve Wigramu

Nino Vaccarella téměř 40 let po zakončení aktivní kariéry.

Nino Vaccarella téměř 40 let po zakončení aktivní kariéry

Ocitl se bez práce: bývalý dorostenec DARTu, Alan Jones.

Ocitl se bez práce: bývalý dorostenec DARTu, Alan Jones