Caterham začal využívat aerodynamický tunel Toyoty

Zařízení Toyoty ještě donedávna využívala Scuderia Ferrari.
Britský tým Caterham, vlastněný malajským podnikatelem Tonym Fernandesem se rozhodl svůj vývojový program přesunout do německého Kolína nad Rýnem. Tam bude využívat větrný tunel Toyoty, který patří k nejvyspělejším na světě.
Šéf týmu, Cyril Abiteboul, vysvětlil, že přesunutí aerodynamických testů do Kolína je součástí jejich snahy dostat se na technologickou úroveň ostatních týmů F1.
Tento aerodynamický tunel loni využívala i Scuderia Ferrari během rekonstrukce jejich vlastního větrného tunelu v Maranellu. Tunel ale v minulosti využívaly i McLaren a Williams. Důvodem je vysoká efektivita práce, kterou tento špičkový tunel umožňuje.
"Zařízení TMG (Toyota Motorsport GmbH) nám umožňuje testovat 60 procentní modely. Ty poskytují přesnější dat , než 50 procentní modely se kterými jsme pracovali doposud.
Díky spolupráci s firmami Dell a Intel jsme mohli vylepšit i naše IT oddělení. A díky nové IT infrastruktuře a využívání lepšího aerodynamického tunelu se dostáváme na úroveň ostatních týmů formule 1.", vysvětlil Abiteboul.
Tony Fernandes od týmu nekompromisně očekává posun nahoru výsledkovými listinami F1 a nehodlá tolerovat další sezónu strávenou na dně tabulky a mimo záběry televizních kamer.
Caterham přitom šetří kde se dá a jeho japonský jezdec Kamuji Kobajaši se netají tím, že od týmu letos nedostane ani libru. Na twitteru zareagoval na angažování jeho krajana do světoznámého baseballového týmu New York Yankees: "On podepsal smlouvu s Yankees na 7 let a dle dohody obdrží 161 milionů dolarů. Ó můj bože. A já tu jím Burito za 5 liber a jsem bez peněz! lol"