Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Brazilská radost na Interlagosu

Brazilská radost na Interlagosu

Motorsport před 40 lety - 3. díl.

Miláček publika udeřil doma a desetitisíce fandů se v Sao Paulu radovalo z triumfu Emersona Fittipaldiho.

- Druhý mistrovský podnik Jižní Ameriky absolvovala formule 1 27. ledna. Z pohledu Brazilců nemohl tento horký víkend proběhnout lépe. Jejich favorit Emerson Fittipaldi vykouzlil na tehdy ještě 8km dlouhou trať za humny Sao Paula již v pátek čas, kterým svůj McLaren M23 (či Texaco-Marlboro M23, jak se vůz oficielně jmenoval) postavil na pole-position před Reutemanna, Laudu a Petersona.

Při chaotickém startu projevil největší drzost Reutemann (vyrazil prostě ještě dříve, než ostatní – na padnutí praporku startéra čekal málokdo). Z vedení se těšil ale jen tři kola, než jej vystřídal Peterson. Ani Švédův JPS-Lotus ovšem nestačil na rozjetého Fittipaldiho. Emerson byl vpředu od poloviny závodu a již před sebe nikoho nepustil. Jásajícím fandům nevadilo, že byl závod kvůli dešti ukončen o osm kol dříve. Za domácím hrdinou dojeli Regazzoni, Ickx a další „Paulista“, Carlos Pace na Surteesu.

- Nejen doma se mluvilo o Brazilcích: novopečený mistr národní Texaco-Formule-Ford, Alex Dias Ribeiro právě dorazil do Velké Británie, kde chtěl dle Fittipaldiho vzoru začít své evropské dobrodružství. Ribeiro se připarvoval na britskou F3 a rozruch vzbudili především jeho sponzoři: vedle cigaret Hollywood to bylo i náboženské sdružení Baptistů hlásající slogan „Jesus Saves“.

- Čtvrtý závod dobře dotované Tasmánské série Stuyvesant-F5000 vyhrál v Teretonze Max Stewart. Australanova Lola T330 sponzorovaná Coca-Colou se prosadila před Grahamem McReaem a Greame Lawrencem. Peter Gethin dojel jen pátý, vedl ale v celkové tabulce.

- Výrobce Matra-Simca představil v Paříži svůj sportovní program pro ročník 1974. Francouzi se chtěli za podpory výrobce cigaret Gitanes soustředit na mistrovství světa značek, do kterého nasadili dva vozy. Hned čtyři vozy vylepšeného typu 670C připravovala Matra pro vrchol sezony v Le Mans. Tovární smlouvy dostali Pescarolo, Larrousse, Beltoise a Jarier. V Le Mans je měli doplnit Jabouille, Migault, Jaussaud, Wollek, Dolhem a Fiorentino.

- Vítězem úvodního závodu sezony NASCAR se v Riverside stal Cale Yarborough na Chevroletu. V závodě, který byl kvůli dešti proveden ve dvou částech, se prosadil před Richerdem Pettym na Dodge a Dave Pearsonem na Fordu.

- Novým technikem výrobce monopostů nižších tříd Royale se stal jistý Rory Byrne. Do Anglie se přistěhoval z Jižní Afriky, kde měl malou ladičskou firmu a stavěl formule Ford.

Velká cena Brazílie: Peterson se ještě drží před Fittipaldim.

Velká cena Brazílie : Peterson se ještě drží před Fittipaldim.

Max Stewart na Lole T330 v Teretonze.

Max Stewart na Lole T330 v Teretonze.

Larrousse vítězí roku 1973 v Le Mans: to chtěla Matra-Simca zopakovat i letos.

Larrousse vítězí roku 1973 v Le Mans: to chtěla Matra-Simca zopakovat i letos.