Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Sutil předpovídá čtyřsekundové zlepšení

Sutil předpovídá čtyřsekundové zlepšení

Během testování měl největší problém s pneumatikami a trakcí.

Po skončení testů v Jerezu přišel čas věnovat se tabulkám a statistikám. Mezi nejzajímavější patří srovnání nejrychlejších kol. Loni byl nejrychlejší Felipe Massa s časem 1.17.879, letos byl nejrychlejší nováček Kevin Magnussen, který absolvoval kolo v Jerezu za 1.23.276. Adrian Sutil, jezdec Force India, se ale neobává, že by letošní auta byly pomalé a málo zábavné.

"Pilotování nového vozu určitě není nuda.", ujišťuje novináře německý jezdec. "Je dost náročné vůbec udržet nové vozy na dráze. Ztratili jsme velmi mnoho přítlaku a vůz již není tak pevně přilepen k asfaltu.", dodává Sutil, který ve čtvrtek po jezdecké chybě poškodil nos i přední zavěšení nového Sauberu C33.

"Ale je jen otázkou času, kdy se situace vrátí do normálu. Vždy když přijde velká změna předpisů, týmy najdou během sezóny způsob, jak vozy zrychlit o celé sekundy na kolo. Myslím, že mezi testy v Bahrajnu a poslední GP se letos mohou týmy zlepšit i o čtyři sekundy. To je dost na to, aby byla F1 znovu alespoň tak rychlá jako minulou sezónu."

Ústředním tématem prvních čtyř dnů testů byly nové motory. Sutil však, více než s novým motorem od Mercedesu, bojoval se zadními pneumatikami, které nedokázal dostatečně zahřát:

"Ano, v chladnějších závodech to bude velkým problémem. Teď už nemůžeme využívat foukání výfukových plynů a až teď jsem si uvědomil, jak jsme byli na nich závislí. Také jsme přišli o spodní zadní křídlo. Když se to sečte dohromady, zjistíte, o jak masivní množství přítlaku jsme na zadní nápravě přišli. To je důvod, proč nám chybí trakce. Pokud vám motor poskytuje velké množství točivého momentu a zároveň vám na zadní nápravě chybí přítlak, dostáváte se do složité situace. To jsem si znovu vyzkoušel i v pátek, během instalačního kola, když jsem se během jízdy na druhém, nebo třetím rychlostním stupni s vozem nechtěně otočil do protisměru."

Do dalších sezón můžeme očekávat i výrazné odlehčení a zmenšení celého pohonného systému. To by mělo umožnit týmům lépe rozložit hmotnost vozidla a vylepšit časy na kolo. Na druhé straně ale FIA odsouhlasila pro sezónu 2015 pravidlo o navýšení minimální hmotnosti monopostů o 10 kilogramů. To by jistě pomohlo těžším jezdcům, kteří jsou letos v nevýhodě a procházejí drastickými dietami. Těžší monoposty však opět budou o něco pomalejší.