Sutil předpovídá čtyřsekundové zlepšení
Během testování měl největší problém s pneumatikami a trakcí.
Po skončení testů v Jerezu přišel čas věnovat se tabulkám a statistikám. Mezi nejzajímavější patří srovnání nejrychlejších kol. Loni byl nejrychlejší Felipe Massa s časem 1.17.879, letos byl nejrychlejší nováček Kevin Magnussen, který absolvoval kolo v Jerezu za 1.23.276. Adrian Sutil, jezdec Force India, se ale neobává, že by letošní auta byly pomalé a málo zábavné.
"Pilotování nového vozu určitě není nuda.", ujišťuje novináře německý jezdec. "Je dost náročné vůbec udržet nové vozy na dráze. Ztratili jsme velmi mnoho přítlaku a vůz již není tak pevně přilepen k asfaltu.", dodává Sutil, který ve čtvrtek po jezdecké chybě poškodil nos i přední zavěšení nového Sauberu C33.
"Ale je jen otázkou času, kdy se situace vrátí do normálu. Vždy když přijde velká změna předpisů, týmy najdou během sezóny způsob, jak vozy zrychlit o celé sekundy na kolo. Myslím, že mezi testy v Bahrajnu a poslední GP se letos mohou týmy zlepšit i o čtyři sekundy. To je dost na to, aby byla F1 znovu alespoň tak rychlá jako minulou sezónu."
Ústředním tématem prvních čtyř dnů testů byly nové motory. Sutil však, více než s novým motorem od Mercedesu, bojoval se zadními pneumatikami, které nedokázal dostatečně zahřát:
"Ano, v chladnějších závodech to bude velkým problémem. Teď už nemůžeme využívat foukání výfukových plynů a až teď jsem si uvědomil, jak jsme byli na nich závislí. Také jsme přišli o spodní zadní křídlo. Když se to sečte dohromady, zjistíte, o jak masivní množství přítlaku jsme na zadní nápravě přišli. To je důvod, proč nám chybí trakce. Pokud vám motor poskytuje velké množství točivého momentu a zároveň vám na zadní nápravě chybí přítlak, dostáváte se do složité situace. To jsem si znovu vyzkoušel i v pátek, během instalačního kola, když jsem se během jízdy na druhém, nebo třetím rychlostním stupni s vozem nechtěně otočil do protisměru."
Do dalších sezón můžeme očekávat i výrazné odlehčení a zmenšení celého pohonného systému. To by mělo umožnit týmům lépe rozložit hmotnost vozidla a vylepšit časy na kolo. Na druhé straně ale FIA odsouhlasila pro sezónu 2015 pravidlo o navýšení minimální hmotnosti monopostů o 10 kilogramů. To by jistě pomohlo těžším jezdcům, kteří jsou letos v nevýhodě a procházejí drastickými dietami. Těžší monoposty však opět budou o něco pomalejší.