Brazílie, ráj formule 1? Fittipaldi vyhrál i Mediciho Pohár
Motorsport před 40 lety - 4. díl.
Po triumfu ve velké ceně Brazílie se Emerson Fittipaldi prosadil 3. února 1974 i v nemistrovském závodě F1 v Brasilii.
- Brazílie poloviny sedmdesátých let byla synonymem pro hospodářský rozkvět. Zemi se dařilo dobře, jako nikdy před tím, což Brazilci demonstrovali především stavbou svého „umělého“ hlavního města Brasilia. Futuristické metropoli uprostřed pralesa nesměla chybět ani závodní trať a ti, kteří si chtěli pobyt v jižní Americe o týden prodloužit, vyrazili týden po velké ceně v Sao Paulu do závodu o Pohár Prezidenta Mediciho.
Dobrá, podniku na zbrusu nové Mickey-Mouse trati se zúčastnily jen týmy McLaren, Brabham, Surtees, Tyrrell, BRM, March a Hesketh s jedenácti jezdci, 85.000 fandů ale znovu ječelo nadšením: jejich „Fitti“ se totiž znovu prosadil. Tentokráte s trochou štěstí, protože mu těsně po průjezdu cílem došel benzín. Druhý dojel nový pilot Kena Tyrrella, Jody Scheckter a finančními problémy věčně trpící Frank Williams se jistě radoval z prémie, kterou mu zajisti Arturo Merzario třetím místem.
- Také Venezuela se očividně topila v penězích. V Maracaibu plánovali koncem sezony nemistrovský podnik F1. Závod měl být zkouškou pro „mistrák“ o který se ucházeli od roku 1975.
- Tasmánská série F5000 se z nového Zélandu přesunula do Austrálie a domácí Max Stewart mohl v Oran Parku u Sydneye slavit své druhé vítězství za sebou. Triumfem před Johnnie Walkerem a Warwickem Brawnem převzal Stewart také vedení v celkovém hodnocení.
- Firma Porsche oznámila svůj odchod ze šampionátu CanAm. Pořádající klub SCCA pro sezonu 1974 vypsal nové technické regule, které neuvěřitelně silné monstrum Porsche 917 de facto neopravňovaly ke startu. Němci šampionát vyhráli roku 1972 a 1973 s velkou převahou – Američané tedy dosáhli svého záměru, zbavit se tak dominujícího výrobce.