Sauber se zaměřuje na nový systém brake-by-wire
Adriana Sutila potrápil nový brzdný systém.
Zatím co týmy Renaultu řeší hlavně své problémy s přehříváním a bateriemi systémů ERS, Sauber si na vrchol seznamu priorit umístil optimalizování systému brake-by-wire.
Systém brake-by-wire byl FIA povolen před touto sezónou, ale zůstal tak trochu ve stínu ostatních změn. Jde o systém, který bude pomocí ECU zajišťovat spolupráci klasických zadních brzd a motoru. Potřeba takového systému vznikla zavedením nových baterií pro systém KERS. Ty mohou uskladnit až pětkrát větší množství energie, než dokázaly baterie používané vloni. Tyto baterie se dobíjejí díky "brzdění motorem", které je nutné kombinovat s klasickým brzdným systémem. O toto se ale naštěstí nebude muset starat samotný jezdec. Naopak, o vše se postará nový elektronický systém, týmy F1 nazývaný brake-by-wire. Nejde ale o zcela stejný systém, jaký již delší dobu používají silniční automobily.
Ne jen pro švýcarský tým je přitom velkou výzvou hlavně mapování celého systému.
"Někdy to funguje správně a někdy ne", vyjádřil se Adrian Sutil. "Musíme se o tomto systému ještě hodně naučit, takže pozornost týmu se momentálně soustřeďuje na systém brake-by-wire a samotný motor. Teprve když budeme s tímto systémem spokojeni, budeme se moci zaměřit na srovnání naší výkonnosti s ostatními vozy."
Problémy s brzdami potrápili v první den bahrajnských testů i mercedes Lewise Hamiltona, který kvůli nim odjel méně kol, než měl naplánováno.