Marko nepolevuje v tlaku na dodavatele motorů
Nebýt problémů Renaultu, vyhrávali by.
Katastrofické scénáře predikující ubohé výsledky Red Bullu minimálně během první poloviny sezóny 2014 se nenaplnily a jezdci Red Bullu nám už dvakrát mávali ze stupňů vítězů. Helmut Marko však bez okolků upozorňuje, že dosažené úspěchy jsou výsledkem práce týmu z Milton Keynes, ne Renaultu.
"Pokud by se daly porovnat pouze monoposty, byli bychom na vrcholu jasně my. "Nemocnou" částí našeho balíka je pohonná jednotka. Stačí se podívat, jak probíhal druhý trénink před Velkou cenou Malajsie - stále jsme museli používat mapování z Melbourne, protože to nové prostě nefungovalo."
Red Bull tedy podle Marka nemá jiné východisko, než táhnout Renault ven z kaše, kterou si sám navařil: „Znovu se vrátíme na vrchol, ale momentálně nám chybí přibližně 80 koňských sil, které se nedají nijak nahradit. Naši maximální rychlost ani nemůžeme srovnávat s rychlostmi, které na rovinkách dosahují naši soupeři. Čas získáváme zpět v rychlých zatáčkách a situacích, kdy se projeví kvality jezdce, co jsme viděli během mokré kvalifikace.
Náznaky, že má Renault problémy, se objevily již začátkem zimy, ale (lidé od Renaultu) tvrdili, že vše stihnou včas vyřešit. A pak přišla jerezská katastrofa… Okamžitě jsme se setkali s nejvyššími představiteli společnosti Renault, se kterými jsme se dohodli na úzké spolupráci mezi RBR, STR a Renaultem, abychom jim mohli pomoci. Ale stojí před námi těžký úkol, protože většinu ztráty generuje hybridní část pohonné jednotky.“
Na otázku, zda nebylo z pohledu Toro Rosso chybou přejít k francouzskému výrobci, odpověděl Marko rozhodně: „Ne. Když se podíváte na Sauber, máte pocit, že by motor od Ferrari byl pro STR nějakou výhodou? Takto máme k dispozici další tým, který pomáhá s vývojem. Že odvádíme dobrou práci uvidíte, když se podíváte, kde se nyní nacházejí Lotus a Caterham."