Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

I Caterham CT05 trpí nadváhou

I Caterham CT05 trpí nadváhou

Ericsson ztrácí na kolegu půl sekundy na kolo.

Vysokou hmotnost svých vozů již před časem přiznal Sauber a z rozhovoru s Marcusem Ericssonem vyplynulo, že ani Renaultem poháněné vozy Caterhamu na tom nejsou lépe. Týmy se vždy snaží dostat pod minimální hmotnost stanovenou FIA, aby mohly prostřednictvím dodatečných závaží vylepšovat balanc svých monopostů. Od tohoto však má momentálně vůz Caterham CT05 pořádně daleko, zvláště když v něm sedí mladý Švéd.

"Problém je v tom, že (jeho týmový kolega) je o 10 kilogramů lehčí než já", řekl v rozhovoru Ericsson. "Je pro mě opravdu náročné bojovat nejen s tím, že jsem v tomto sportu nováčkem, ale zároveň i se ztrátou kolem půl sekundy, kterou generuje výhradně moje hmotnost.

Neustále sice pracujeme na odlehčování CT05, ale i tak je frustrující být nováčkem a zároveň být znevýhodněn deseti kilogramy závaží navíc.

Neznám všechna čísla, ale vím, že oba vozy překračují minimální hmotnost. Takže pokud je jeho (Kobajašiho) vůz nad limitem a já jsem o 10 kg těžší, tak to pro mě znamená pořádnou nevýhodu. V každém kole tím ztrácím velké množství času, což je samozřejmě velká škoda."

Před sezónou se minimální povinná hmotnost vozidel zvýšila na 691 kilogramů, ale nové pohonné jednotky jsou nakonec evidentně těžší, než se tvůrci pravidel domnívali.