Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes se obával, že Rosberg nedojede do cíle

Mercedes se obával, že Rosberg nedojede do cíle

Němec v první zatáčce kolidoval s Bottasem.

Tým Mercedes připustil, že měl Nico Rosberg štěstí, když vůbec dokončil Velkou cenu Číny po svém kontaktu s Valtterim Bottasem krátce po startu závodu.

Rosbergovi se vůbec nepodařil start ze čtvrté pozice a propadl se. V nájezdu do první zatáčky navíc kolidoval s Finovým williamsem a na chvíli se ocitl také ve vzduchu.

Výkonný ředitel Mercedesu v oblasti techniky Paddy Lowe britskému Autosportu řekl, že se tým obával toho, že by mohl kontakt pro vedoucího muže průběžného pořadí znamenat konec závodu.

"S tím kontaktem jsme měli štěstí, mohlo to Nicův vůz vyřadit," řekl Lowe.

"V jednu chvíli se zdálo být docela obtížné dojet do cíle na prvních dvou pozicích, kousek po kousku jsme to ale zvládli, a to díky kombinaci jezdce, který ve správnou chvíli dokázal zajet skvělá kola, a dobré strategie z naší strany."

Lowe se zároveň nedomnívá, že by problémy s telemetrií v Rosbergově voze mohly za jeho špatný odjezd ze startu.

"Nebyl to nějak dobrý start, nesouviselo to ovšem se ztrátou telemetrie,"
podotýká Lowe. "Všechno jsme řídili přes další systémy, jako třeba přes vysílačku. Bylo to trochu nepraktické, s vozem ale nebyly žádné problémy. Pokud by byly, tak by to bylo ještě mnohem obtížnější."

Opačného názoru je naopak nevýkonný šéf Mercedesu Niky Lauda: "Telemetrie v Nicově voze selhala už při cestě na startovní rošt, což pro něj znamenalo potíž, jelikož v tu chvíli nevíte, ve kterém bodě zabírá spojka, a proto je pochopitelné, že neměl dobrý start.

Z jeho vozu nepřicházela žádná telemetrická data, takže když kolem nás projížděl na startovní/cílové rovince, museli jsme ho prosit o přečtení informací o palivu, on nám na to odpověděl 'Nelezte mi na nervy všemi těmi otázkami', nicméně bylo to něco, na co jsme museli dávat pozor."


Lowe byl také překvapen náskokem, který si mohl na čele užívat vítěz závodu Lewis Hamilton. Ocenil rovněž práci inženýrů v nastavení vozu na nedělní závod po pátečních trénincích. Na sobotu byl totiž do Šanghaje předpovídán déšť, který následně skutečně nad okruh dorazil.

Závod se však jel opět na suché trati, a hlavní příprava tak musela proběhnout v pátek.

"Životnost jeho pneumatik byla lepší, než jsme očekávali. To zejména díky práci, kterou jsme odvedli v průběhu víkendu.

V sobotu nás trochu přibrzdil třetí mokrý trénink, kvůli čemuž jsme nemohli otestovat změny, které jsme provedli přes noc, takže ta kola při nájezdu na startovní rošt byla důležitá, abychom zjistili, jak jsme na tom s vyvážením.

V závodě bylo vyvážení obou vozů velmi dobré, všechna čest týmu inženýrů."