Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Paddy Lowe do Williamsu?

Paddy Lowe do Williamsu?

Britský tým mu má co nabídnout.

V zahraničních médiích se objevil krásný drb. Je dost pravděpodobné, že není pravdivý, ale proč si v tomto období i trochu nezaspekulovat?

Už déle se ví, že Paddy Lowe, technický ředitel Mercedesu získaný z McLarenu, se během sezóny s týmem nedohodl na nové smlouvě. Před Abú Zabí se objevily první spekulace o jeho plánovaném odchodu do jiného týmu, pravděpodobně do Ferrari. 54letý Lowe se ale po sezóně nechal slyšet, že nakonec s Totem Wolffem určitě dospějí k dohodě.

"S Mercedesem jsem již 22 let, když počítám práci pro ně i s nimi, a nevidím důvod měnit to. Všechno jde velmi dobře. S Totem jsme o tom mluvili a rozhodli jsme se počkat do konce sezóny a dořešit to pak, co jistě uděláme,“ řekl Lowe.

Jenže situace nemusí být tak jednoznačná, jak jsou nám Lowe a Wolff ochotni tvrdit, aby se nedostali doprostřed zájmu médií. Kamenem úrazu jsou údajně peníze, technický ředitel si po třech mistrovských titulech a třech pohárech konstruktérů nárokuje vyšší plat, než mu jsou Wolff a vedení německé automobilky ochotni poskytnout. Jsou ale pod tlakem, protože Lowe údajně dostal velmi lákavou nabídku.

Od Ferrari? Ne, Lowe chce zůstat v Anglii a Ferrari si jde svou cestou s Mattiou Binottem jako technickým ředitelem / hlavním koordinátorem. McLaren a Red Bull jsou s vlastními technickými odděleními a fungováním bez silného lídra spokojeni a u Renaultu je technických ředitelů více než dost. Lákavá nabídka prý přišla od Williamsu.

Těžko si představit, že by Williams mohl přeplatit Mercedes, ale Lowe může dostat něco jiného. Může se stát spoluvlastníkem týmu, jako kdysi Patrick Head. Lowe je nejen expert na techniku ​​F1, ale i výborný koordinátor a mimo jiné perfektně zná pohonné jednotky Mercedesu, které používá i Williams. A na rozdíl od Tota Wolffa a Nikiho Laudy, on od Mercedesu nikdy nedostal nabídku stát se spoluvlastníkem týmu. Lowe by se tak vrátil do stáje, kde v roce 1987 začal svou kariéru v F1 a dohlížel na vývoj aktivního zavěšení kol, které Nigelu Mansellovi v roce 1992 pomohlo k mistrovskému titulu.