WTCC na Salzburgringu: znovu „Festspiele“ pro Citroen
Tovární tým Citroenu nebyl ani na rychlém Salzburgringu k poražení.
Tovární tým Citroenu nebyl ani na rychlém Salzburgringu k poražení. Jeho jezdci Yvan Muller a Jose Maria Lopez se podělili o zlaté poháry a s velkou pravděpodobností se i o titulu mistra světa rozhodne právě mezi těmito dvěma borci.
Za senzačního počasí pořádala WTCC svůj pátý podnik sezony na malebném Salzburgringu mezi Salzburgem a Wolfgangsee. Termín se sice křížil s velkou cenou Monaka, přesto se na citroeny, hondy, chevrolety a lady přišel podívat uspokojující počet fandů (dobrá, z pořadatelem hlášených 32.000 to byla spíše jen čtvrtka, ale přeci jen více, než minulou sezonu). Že na této velmi rychlé trati někdo ohrozí silné Citroeny Elysee, o tom snili jen nenapravitelní optimisté – o to více překvapil v kvalifikaci Gianni Morbidelli na Muennich-Chevroletu: bývalý pilot Ferrari-F1 zajel nejrychlejší čas! Ten mu byl ovšem brzy na to škrtnut za přestupek v Q1 a první řada se tak stala opět kořistí Francouzů. Dopolední závod vyhrál úřadující mistr světa Yvan Muller stylem start-cíl. Za ním dojel přešťastný Tom Coronel, který se již v první šikaně vypořádal s druhým citroenem řízeným Sebastienem Loebem. Ze zadu se ale kupředu dral především Jose-Maria Lopez. Argentinec se s neznámou tratí rychle seznamoval, dojel třetí a odpoledne měl ukázat, jak rychle se „vyučil“.
Do druhého závodu směla díky obrácenému pořadí ze špičkových pozic vyrazit armáda vozů honda, proti Lopezově tahu kupředu a proti síle jeho vozu ale nic nesvedli ani Tarquini a Monteiro, zkušení z formule 1. Šťastný Argentinec vyhrál druhý závod před oběma továrními vozy honda a dokázal vybudovat své vedení v celkovém hodnocení. S mírem a kamarádstvím uvnitř stáje Citroen je ale konec: Muller dává vinu na své startovní srážce s ladami Huffa a Thompsona právě Lopezovi…
V rámci WTCC startovalo na Salzburgringu i evropské mistrovstv ETCC. O vavříny se zde přeli Ukrajinci, Rusové, Němci, Bulhaři, Češi, Jugoslávci a Slováci – až na několik Švýcarů tato sestava tedy připomínala dřívější závody Poháru Míru a Přátelství. Díky poněkud nepřehlednému množství tříd se mohlo z úspěchů těšit mnoho jezdců: Rus Karamyšev vyhrál dvakrát silnou třídu TC2T, Čech Matějovský a Švýcar Fischer se podělili o vítezství třídy TC2 (tam vede tabulku Petr Fulín), singlmake trophy dvakrát vyhrál Fin Pellinen a v nejslabší podtřídě se Brucknerovi z Lucemburska konečně podařilo porazit Němku Krafftovou.
Takhle viděla konkurence citroen Yvana Mullera v prvním závodě.
Zatímco si bráška Max hrál na závodníka v Monaku, snažil se Tom Chilton v Nocksteinkehre.
V Rakousku nebylo pro Lady co vyhrát, i když se Kozlovskij snažil…
Jedinou Alfu Romeo předvedl na Salzburgringu Sládečka.
Byl nejrychlejším mužem ETCC: smolař Igor Skuz z Ukrajiny.
A powerslide by Russian bear in Austria…
Legendárního Tima Schenkena (roku 1971 třetí velké ceny Itálie F1 v Monze) poznal málokdo.
Pozvedl úrověň přípravy na vyšší stupínek: tým Citroen. Je jen otázkou, zda WTCC takové zbrojení snese…
Gianni Morbidelli příjemně překvapil v kvalifikaci.
Jose Maria Lopez před druhým závodem.
Gabriele Tarquini dojel odpoledne druhý.
Honda honí dvě lady šikanou u depa jezdců.
Byl největší hvězdou podniku: devítinásobný mistr světa rallye Sebastien Loeb.
Má neuvěřitelně silnou základnu fandů: Maďar Michelisz.
Tom Coronel se právě cpe před Loeba.
Nizozemcova výborná jízda v prvním závodě byla odměněna druhým místem.
Muller právě projíždí cílem prvního závodu.
V cíli byla mezi prvními gratulanty dcera Tia.
…a v paddocku se skupinou fandů.
Postaral se v pauze o zábavu publika: akrobat Hannes Arch.
Matematický úkol: napočítejte 32.000 diváků!
Stupínek vítězů odpoledne
Rychlý Slovák Maťo Homola
Úřadující mistr ETCC Petr Fulín na trati…
Vyhrál svou třídu: Michal Matějovský.