Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault vypíná bezpečnostní režim

Renault vypíná bezpečnostní režim

V Kanadě se jeho motory konečně rozběhnou naplno.

Renault během posledního měsíce pracoval na sérií vylepšení, která odstranily i poslední závažné problémy jejich nové pohonné jednotky. Renault se trápil už od prvního předsezónního testu v Jerezu a postupně objevil tolik problómů, že musel přistoupit k drastickým opatřením, která vedla k snížení výkonu jeho agregátu Energy F1-2014. Snažil se tak vyhnout velkému množství poruch. Nyní by se však konečně měli dostat do formy, ve které chtěli být už na startu australské GP a i samotný šéf traťových operací Renaultu je zvědavý, jak na tom teď budou v porovnání s konkurencí.

"Už na začátku sezóny jsme si řekli, že bychom se měli do Kanady pokusit dostat z "bezpečnostního režimu". Během posledních čtyř závodů jsme nasadili několik vylepšení a proces završíme v Montrealu. Bude to první reálné srovnání našeho motoru s konkurencí", vysvětlil Rémi Taffin.

V zájmu zvýšení spolehlivosti přivezeme několik zcela nových dílů. Také nasadíme pozměněný software, který by měl jezdcům usnadnit řízení vozů a vylepšit hospodaření s energií."

Před další výzvu postavil francouzskou automobilku monacký závod, v němž její agregáty zradily oba jezdce Toro Rosso i Sebastiana Vettela.

Toro Rosso mělo problémy s výfukem. Společně s týmem jsme přišli na důvod tohoto problému a už jsme přijali opatření, aby se stejný problém již neopakoval. Vettela stopl mechanický problém s MGU-H." (jednotka zabezpečující obnovu tepelné energie)

Netradiční profil tratě nedaleko Montrealu s pravidelným střídáním šikan a rovinek dokonale prověří efektivitu systémů na obnovování energie i spalovacího motoru.

"Okruh Gillese Villeneuvea má malé množství zatáček, jezdci zde nebrzdí tak často jako na většině jiných okruhů, takže MGU-H poskytne menší množství energie. O to důležitější roli sehraje MGU-K. Na tomto okruhu se naplno projeví omezení spotřeby paliva a každý kousek energie poskytnuté rekuperačními systémy se podepíše na výsledek nedělního závodu."