Renault: Není důvod kopírovat motor Mercedesu
Francouzi jdou vlastní cestou.
Výkon hybridní pohonné jednotky byl zbraní, díky které Mercedes v roce 2014 získal dominantní postavení mezi týmy F1 a trvalo roky, než o něj přišel. Zdálo se, že rozhodující je nápad rozdělit turbínu a kompresor na opačné strany motoru a mezi ně vložit MGU-H, což přineslo několik výhod celé zadní části monopostu. Přestože McLaren roky tvrdil, že kopírováním motoru Mercedesu nelze postavit nejlepší pohonnou jednotku, Honda již potlačila Koncept zero s turbínou i kompresorem v prostoru mezi válci do pozadí a v nové pohonné jednotce je rozdělila podobným způsobem. Zcela novou pohonnou jednotku má letos i Renault, ale ten pokračuje vlastní cestou a změnu neplánuje ani v roce 2018.
"Zda příští rok rozdělíme turbo a kompresor? Ne," dal Motorsportu jasnou odpověď technický ředitel pro motory Renault Rémi Taffin. "Náš motor zůstane takový, jaký je. Z dobrých důvodů jsme se rozhodli tyto věci ponechat v zadní části a není proč to měnit. Vůz by díky tomu nebyl rychlejší. Tyto otázky máme zodpovězeny, už se věnujeme pouze vývoji, přičemž prioritou jsou spalovací motor s turbem. To je oblast, na níž se vyplatí pracovat. Myslím si, že Mercedes dělá totéž. ERS nevěnuje tolik času jako vývoji spalovacího motoru."
Renault strávil první měsíce letošního roku odstraňováním nedostatků ve spolehlivosti a jen postupně se začíná věnovat zvyšování výkonu. Jeho ambiciózní plán se ale nezměnil. Během roku 2018 se má výkonnostně dostat na úroveň Mercedesu.
"Jako Renault jsme si vytyčili jasný cíl. V roce 2018 chceme být na úrovni nejlepšího soupeře, tedy Mercedesu. Část této práce jsme odvedli letos a zbytek budeme muset dohnat během zimy. Na začátku příštího roku možná budeme o trochu slabší, ale zbytek už bude naším úkolem na rok 2018. Testy na dynamometru ukazují jasný progres a víme, že na trati se to projeví zrychlením o 0.3 až 0.5 sekundy na kolo. Takže pokud Mercedes opět během zimy najde jednu až dvě desetiny, tak máme, co potřebujeme k vymazání rozdílu. Nemůžeme tvrdit, že na konci příští sezony budeme nejlepší, ale je to proveditelné. Máme vše, co k tomu potřebujeme."
Sezona 2018 bude již pátou s hybridními pohonnými jednotkami. Dlouhé období dohánění konkurence je trestem za chyby vzniklé před rokem 2014.
"Jsem přesvědčen, že vyvíjíme rychleji než oni, jenže po roce 2014 jsme se museli znovu zamyslet nad naším konceptem. Nejspíš je to tak, že koncept Mercedesu byl od začátku správný a mohl ho zdokonalovat. Víte, že tyto motory jsou velmi složité a my jsme v prvním roce udělali chybu a potom museli začínat znovu. Nyní máme nový koncept a začínáme ho zdokonalovat. To nás stálo spoustu času. Mercedes stále těží z toho, s čím přišel v prvním roce. Ale je vidět, že ztráta se zmenšuje. V prvním roce jsme ztráceli možná sekundu nebo více, nyní mluvíme o desetinách sekundy. S jistotou víme, že to nebude ani půl sekundy."
"Zda příští rok rozdělíme turbo a kompresor? Ne," dal Motorsportu jasnou odpověď technický ředitel pro motory Renault Rémi Taffin. "Náš motor zůstane takový, jaký je. Z dobrých důvodů jsme se rozhodli tyto věci ponechat v zadní části a není proč to měnit. Vůz by díky tomu nebyl rychlejší. Tyto otázky máme zodpovězeny, už se věnujeme pouze vývoji, přičemž prioritou jsou spalovací motor s turbem. To je oblast, na níž se vyplatí pracovat. Myslím si, že Mercedes dělá totéž. ERS nevěnuje tolik času jako vývoji spalovacího motoru."
Renault strávil první měsíce letošního roku odstraňováním nedostatků ve spolehlivosti a jen postupně se začíná věnovat zvyšování výkonu. Jeho ambiciózní plán se ale nezměnil. Během roku 2018 se má výkonnostně dostat na úroveň Mercedesu.
"Jako Renault jsme si vytyčili jasný cíl. V roce 2018 chceme být na úrovni nejlepšího soupeře, tedy Mercedesu. Část této práce jsme odvedli letos a zbytek budeme muset dohnat během zimy. Na začátku příštího roku možná budeme o trochu slabší, ale zbytek už bude naším úkolem na rok 2018. Testy na dynamometru ukazují jasný progres a víme, že na trati se to projeví zrychlením o 0.3 až 0.5 sekundy na kolo. Takže pokud Mercedes opět během zimy najde jednu až dvě desetiny, tak máme, co potřebujeme k vymazání rozdílu. Nemůžeme tvrdit, že na konci příští sezony budeme nejlepší, ale je to proveditelné. Máme vše, co k tomu potřebujeme."
Sezona 2018 bude již pátou s hybridními pohonnými jednotkami. Dlouhé období dohánění konkurence je trestem za chyby vzniklé před rokem 2014.
"Jsem přesvědčen, že vyvíjíme rychleji než oni, jenže po roce 2014 jsme se museli znovu zamyslet nad naším konceptem. Nejspíš je to tak, že koncept Mercedesu byl od začátku správný a mohl ho zdokonalovat. Víte, že tyto motory jsou velmi složité a my jsme v prvním roce udělali chybu a potom museli začínat znovu. Nyní máme nový koncept a začínáme ho zdokonalovat. To nás stálo spoustu času. Mercedes stále těží z toho, s čím přišel v prvním roce. Ale je vidět, že ztráta se zmenšuje. V prvním roce jsme ztráceli možná sekundu nebo více, nyní mluvíme o desetinách sekundy. S jistotou víme, že to nebude ani půl sekundy."